Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ιαπωνική "επέκταση" στον Καναδά

Κοσμοδρόμιο, από τον Νίκο Κυριακίδη

Τον Ιανουάριο του 1934 μια ισχυρή χιονοθύελλα στο Κεμπέκ στάθηκε η αιτία να πεθάνει από περιτονίτιδα ο δίχρονος Υβόν. Εξαιτίας του πυκνού χιονιού, ο πατέρας του Ζοζέφ - Αρμάντ Μπομπαρντιέ δεν κατόρθωσε να τον μεταφέρει έγκαιρα στο νοσοκομείο. Ένα χρόνο αργότερα, σ’ ένα μικρό συνεργείο αυτοκινήτων στο Βαλκόρτ, ο Ζοζέφ - Αρμάντ σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο του όχημα για κίνηση στα χιόνια και τους βάλτους.

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η εταιρεία που ίδρυσε, η Bombardier Inc, με σήμα τον οδοντωτό τροχό, συνέχισε να επεκτείνεται και να μεγεθύνεται κατασκευάζοντας κάθε είδους μηχανές και οχήματα και εξαγοράζοντας άλλες καναδικές, αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες. Ανάμεσά τους την υπερχρεωμένη Canadair αλλά και ιστορικές αεροναυπηγικές εταιρείες όπως η ιρλανδική Short, η αμερικανική Learjet και η καναδική De Havilland.

Έτσι η Bombardier Aviation έγινε μια από τις μεγαλύτερες αεροναυπηγικές εταιρείες του κόσμου. Από την περασμένη Τρίτη όμως όλα αυτά είναι πια ιστορία. Η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε την πώλησή της στην ιαπωνική Mitsubishi Heavy Industries Ltd (MHI) έναντι 550 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά. Μέρος του ποσού θα διατεθεί για την εξόφληση του υψηλού χρέους της Bombardier, που το 2015 έφτασε στο χείλος της χρεοκοπίας.

Το ντιλ σηματοδοτεί ουσιαστικά την έξοδο της ιστορικής καναδικής εταιρείας από την αεροναυπηγική βιομηχανία καθώς θα σταματήσει την κατασκευή εμπορικών επιβατικών τζετ. Στο εξής θα εστιάσει τις δραστηριότητές της στα ιδιωτικά τζετ -μια ανθούσα βιομηχανία που υπόσχεται μεγάλα κέρδη με τόσους υπερπλούσιους ανά τον πλανήτη πλέον- και στην κατασκευή βαγονιών επιβατικών τρένων.

Η εταιρεία θα συνεχίσει τη συναρμολόγηση των επιβατικών τζετ τύπου CRJ που κατασκευάζει μέχρι να ολοκληρώσει την παράδοση των υφιστάμενων 42 παραγγελιών, όμως το εργοστάσιό της στο Μόντρεαλ θα κλείσει στο δεύτερο μισό του 2020. Όσον αφορά τους περίπου 400 εργαζόμενους σ’ αυτό, «πιθανώς θα βρουν άλλες δουλειές», όπως είπε απλοϊκά το «μεγάλο αφεντικό» Αλέν Μπελεμάρ.

Απ’ την άλλη οι κερδοφόρες υπηρεσίες after sales, η τεχνογνωσία και τα κέντρα βαριάς συντήρησης της Bombardier στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι μια καλή ευκαιρία για τη Mitsubishi, που θέλει να εισχωρήσει στην αμερικανική αγορά. Πάντως, ο εκπρόσωπος του καναδικού υπουργείου Καινοτομίας διεμήνυσε ότι η συμφωνία πώλησης θα τεθεί υπό το μικροσκόπιο της κυβέρνησης ώστε να «διασφαλιστεί πως είναι επωφελής για τους Καναδούς».

Δείτε όλα τα σχόλια