Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Το συλλαλητήριο, η διαπραγμάτευση κα η ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού

Διεξάγεται και θα διεξαχθεί μια διαπραγμάτευση που θα περάσει από διάφορους κλυδωνισμούς, διάφορες «στροφές» και ωριμάνσεις. Η εκτίμηση ότι οι εξελίξεις σε σχέση με το “Μακεδονικό” θα έχουν πολύ σοβαρή επίδραση στην ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού γίνεται όλο και πιο εδραία. Συζητάμε ήδη όλοι μας για το «Μετά» της χώρας μας, για το «Μετά» του λαού μας, για το πώς θα πρέπει να συναντηθούμε

Αγανακτισμένοι και συλλαλητήρια: Πλήθος, λαός, έθνος

Σε αντίθεση με τον λαό και το έθνος, το πλήθος ενοποιείται μόνο στη δράση του, όταν μια σειρά μοναδικών και διαφορετικών ανθρώπων, με διαφορετικές επιθυμίες, τις σπινοζικές cupiditates, βρίσκονται μαζί και αποκτούν τη δυναμική κοινής πολιτικής βούλησης που δημιουργείται εκείνη τη στιγμή

«Εμείς εδώ δεν είχαμε ποτέ επιτηρούμενες ζωές»!

Ήδη από την αυγή του 20ού αιώνα, η γλωσσική και ευρύτερα εθνοπολιτισμική διαφορά αυτών των «ντόπιων» οδήγησε στην υιοθέτηση «από τα πάνω» αλλεπάλληλων -σκληρότερων ή ηπιότερων- πολιτικών εθνοκάθαρσης, με ζητούμενο πάντα την οικοδόμηση μιας εθνικής ομοιογένειας Η ζητούμενη «καθαρότητα» της φυλής και του έθνους κατοχυρώθηκε με θυσίες, πολέμους, διωγμούς, ανταλλαγές πληθυσμών, μετασχηματισμούς και επιπολιτισμούς. Τώρα λοιπόν θα επιτρέψουμε να υπάρχουν Μακεδόνες και Μακεδονία πέραν των ελληνικών συνόρων;

Βέλγιο: Η μπλόφα ως μέθοδος διακυβέρνησης

Η συνομοσπονδία, όπως την αντιλαμβάνεται το Ν-VA, στην πραγματικότητα συνεπάγεται την de facto διαίρεση του Βελγίου: προβλέπει την κατάργηση των δημοκρατικών θεσμών και τη δημιουργία δύο εθνικά κυρίαρχων κρατών, που θα μοιράζονται την πόλη των Βρυξελλών και θα διοργανώνουν απλώς μια μηνιαία διπλωματική διάσκεψη με αρμοδιότητα τη συνδιαχείριση ορισμένων θεμάτων

Η αριστερή απάντηση στο "Μακεδονικό"

Η Αριστερά μπορεί να απαντήσει στους μύθους των εθνικιστών περί ανύπαρκτης μακεδονικής εθνότητας και μειονότητας, στην προγονοπληξία που αναμασάει τα παραμύθια περί αιώνιας ελληνικότητας της Μακεδονίας.

Θαυμαστός νέος κόσμος

Η διένεξη για το “Μακεδονικό” αφορά την Ιστορία μόνο κατ’ επίφαση. Στην πραγματικότητα, αφορά τον έλεγχο και την εξουσία επί του παρελθόντος. Το παρόν είναι πολύ οδυνηρό για να το κοιτάξουμε κατάματα, και μπορούμε να το αντέξουμε μόνο χάρη σε όσα υπόσχεται η ευδαιμονία του παρελθόντος.

Καμία υποχώρηση στον ελληνικό εθνικισμό

Κατά μία έννοια, ο εθνικισμός περί το “Μακεδονικό” και η υποστήριξη στους επεκτατικούς πολέμους της «ομόδοξης» Σερβίας του Μιλόσεβιτς αποτέλεσαν το σχολείο του ρατσισμού, της μισοξενίας και του κοινωνικού αποκλεισμού, που συνεχίζουν -για άλλους λόγους βέβαια- να μας ταλανίζουν μέχρι σήμερα.

Μακεδονικό Ζήτημα: τα ιστορικά παράδοξα του μοντέλου της αυτοχθονίας

- Η συνέχεια στον 20ό αιώνα είναι γνωστή: αλλά ίσως ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο μια λύση όπως το Νovamacedonija, ενιαία λέξη για όλες τις χρήσεις θα μας προφύλασσε από την τάση του Σλαβομακεδονικού εθνικισμού να εδράζει τη μυθολογία του στο σχήμα της αυτοχθονίας και συνεπώς την ταυτότητά του με πολιτισμούς που προηγήθηκαν της έλευσης των Σλάβων, όπως για παράδειγμα τους αρχαίους Μακεδόνες.

Οι "χρήσιμοι ηλίθιοι" του Πενταγώνου

Στην Ουάσιγκτον, Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικανοί συμφωνούν τουλάχιστον όταν είναι να πολεμήσουν τη Ρωσία. Κατ’ αυτούς, ο Βλαντίμιρ Πούτιν αμφιβάλλει για την αποφασιστικότητα των ΗΠΑ να υπερασπιστούν τους συμμάχους τους και θέλει επίσης να προστατεύσει το αυταρχικό καθεστώς του να μη «μολυνθεί» από τη δημοκρατία και τον φιλελευθερισμό

Πατριωτισμός, εξωτερική πολιτική και λαϊκή οργή

Η διαδικασία εθνογένεσης των Μακεδόνων χρονολογείται από το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα. Κάτι που μαρτυρούν ακόμη και τα ελληνικά τεκμήρια της εποχής, τα οποία όμως μετά βδελυγμίας αποστρεφόμαστε. Με γνώμονα την απόκρυψη, τη διαστρέβλωση, την άγνοια και σε τελική ανάλυση την ιδεολογική χρήση της ιστορίας, συγκροτήθηκε η ελληνική ιστοριογραφία για το Μακεδονικό εδώ και ενάμιση αιώνα, υπό την αιγίδα των πολιτικών ηγεσιών και των οργανικών διανοουμένων της χώρας

Το σπίτι της Ναζιφέ Χανούμ

Το κτήριο μπορεί (και επείγει) να αναστηλωθεί. Μέχρι τη στιγμή της ανακαίνισής του, ας είναι μια υπενθύμιση για την ανάγκη της οικοδόμησης ενός διαφορετικού παρελθόντος για ένα καλύτερο μέλλον για τη Θεσσαλονίκη.

Το τρίτο ημίχρονο

Του Αδάμ Γιαννίκου   Το 1941 ένας νεαρός ποδοσφαιριστής στα Σκόπια ερωτεύεται τη Ρεμπέκα Κοέν, κόρη ενός εβραίου τραπεζίτη της πόλης. Η ομάδα του νεαρού Κοσταντίν έχει ανέλπιστα νικήσει τους σέρβους...

Όχι «σλαβική διάλεκτος», γλώσσα είναι!

Η κωδικοποίηση της γλώσσας βασίστηκε στις κεντρικές διαλέκτους της περιοχής της σημερινής ΠΓΔΜ. Ως κατευθυντήρια γραμμή χρησίμευσε σαφώς η αναγκαιότητα απομάκρυνσης της γλώσσας απ’ τα βουλγαρικά στοιχεία

Βέλγιο: Ένας φεντεραλισμός που δεν ολοκληρώνεται ποτέ

Κατά τη διάρκεια της πολιτικής κρίσης του 2007-2008 στο Βέλγιο, η χώρα είχε παραμείνει 194 ημέρες χωρίς νέα κυβέρνηση. Στην εκλογική αναμέτρηση της 10ης Ιουνίου 2007 ηττήθηκε ο απερχόμενος πρωθυπουργός Γκι Φερχόφστατ και νικητής αναδείχθηκε ο χριστιανοδημοκράτης Ιβ Λετέρμ.