Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Νύχτα γιομάτη θαύματα, νύχτα σπαρμένη μάγια"

Της Λήδας Καζαντζάκη   Η Νύχτα φοβίζει και σαγηνεύει. Αποτελεί από την αρχαιότητα μια θεότητα αμφίσημη, ταυτισμένη με την αρχή του κόσμου, της Γαίας, του Χάους, του Ταρτάρου και του Έρωτα, αδελφή και...

Η φόρμα ως συναίσθημα

Η αυτονόμηση της φόρμας ήταν το έναυσμα για την πλήρη απελευθέρωση των καλλιτεχνών από την αναπαραστατική τέχνη, το πλάσιμο μιας γλώσσας που θα ένωνε την αρχιτεκτονική και, το ντιζάιν και αρκετά...

Ο Παράδεισος ως καθρέφτης των επιθυμιών μας

Ο Παράδεισος είναι ένας τόπος νοερός. Ένας «κλειστός» από όλες τις έγνοιες «κήπος», φτιαγμένος σύμφωνα με τις μύχιες και διαχρονικές επιθυμίες του ανθρώπου. Είναι ο θαυμαστός κήπος του βασιλέα...

Ο χάρτης ως μέσο έκφρασης

Της Λήδας Καζαντζάκη   Ο χάρτης εικονίζει τον κόσμο. Όπως προσπαθεί ο άνθρωπος να τον δει για να τον κατανοήσει αλλά και να τον κατακτήσει. Είναι ο κόσμος ο μέγας της μορφολογίας της γης, ονειρικός...

Α-συνόδευτα παιδιά

Της Λήδας Καζαντζάκη Ασυνόδευτα τ' αποκαλούν. Τα παιδάκια που πέφτουν άθελά τους στη δίνη ενός επεκτατικού πολέμου ή μιας εμφύλιας σύρραξης. Τα παιδάκια που χάνουν ξαφνικά το όποιο στήριγμα -μάνα και...

Μικρές ανάσες ανθρωπιάς

Της Λήδας Καζαντζάκη Η πόλη αγωνίζεται. Να ξαναβρεί την ισορροπία της οικείας θερινής ραστώνης του Αυγούστου. Μέσα στις στάχτες που άφησε το ανοίκειο του προμελετημένου επί δεκαετίες ολόκληρες...

Ψαύοντας το σώμα της φύσης

Της Λήδας Καζαντζάκη   «Το πυρ χρησμοσύνη και κόρος», δήλωνε ο προσωκρατικός μελετητής της φύσης Ηράκλειτος για τη φωτιά. Που τη θεωρούσε πηγή ενός κόσμου συγκροτούμενου από στοιχεία αντιθετικά. Όπως...

Η Μύκονος της «αθωότητας»

Της Λήδας Καζαντζάκη Κάθε τόπος έχει την εικόνα του, την οποία πλάθουμε στο φαντασιακό μας μέσα από την πραγματική και κυρίως την πλασματική Ιστορία του. Η Μύκονος αποτελεί το κατ' εξοχήν παράδειγμα....

Ταξιδεύοντας

Το τρένο είναι ένα όχημα διαχρονικό, που μας επιτρέπει να συνδέουμε τις εικόνες που αντικρίζουμε στο παρόν με τις εικόνες της μνήμης που ανακαλούνται μέσα από τις αδιόρατες και απρόβλεπτες...

«Historia magistra vitae»

«Η Ιστορία είναι η δασκάλα της ζωής» γράφει το 56 π.Χ. στο έργο του «Περί ρήτορος» ο Ρωμαίος Κικέρωνας θέλοντας να τονίσει τη σημασία της συλλογικής μνήμης. Στο νεοελληνικό, μετεμφυλιακό κράτος...

Η δύναμη του ίχνους

«Τα ίχνη είναι η αλήθεια» γράφει ο Γκιγιόμ Απολινέρ στη συλλογή δοκιμίων του "Κυβιστές ζωγράφοι". Διευκρινίζοντας ότι «πρώτα απ' όλα οι καλλιτέχνες είναι άνθρωποι που θέλουν να γίνουν...

Έργα που αντέχουν στον χρόνο

«Η αξία των έργων τέχνης επιβεβαιώνεται από τον χρόνο», γράφει ο Μαρκ Σαγκάλ, ερμηνεύοντας έτσι το ανεξήγητο σε πολλούς γεγονός ότι έργα πραγματικά σημαίνοντα ανακαλύπτονται και θαυμάζονται μετά...

Επί του προσωπικού

«Το προσωπικό είναι πολιτικό.» Ήταν ένα από τα κυρίαρχα συνθήματα του Μάη του '68 και του δεύτερου φεμινιστικού κινήματος που γεννήθηκε στο πλαίσιό του. Είχε ως στόχο την αποκάλυψη «των σχέσεων...

Στην ουσία της ύλης

Ο εικαστικός είναι η ύλη του. Αυτή χειρίζεται και πραγματεύεται, μέσα από αυτή κοινωνεί. Ιδιαίτερα από τα τέλη του 19 ου αιώνα και ένθεν, όταν προσπάθησε να απεμπλακεί από τους πολιτικούς και...