Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τέχνη και αυταρχισμός

Ουδείς προγραμματικός στόχος είχε ασφαλώς επιδιωχθεί αρμοδίως για το επταήμερο από τις 28 Ιουνίου έως τις 5 Ιουλίου, το χρονικό διάστημα δηλαδή που γεφύρωσε τις δύο συναυλίες της Κρατικής...

Τροβατόρε "slow motion"

Είναι δυνατόν να επικαλούμεθα τον Ενρίκο Καρούζο , και μάλιστα προκειμένου να υποστηρίξουμε, φυσικά μετά από Εκείνον, ότι για μια καλή παράσταση του « Τροβατόρε » αρκούν οι 4 μεγαλύτεροι...

Διονύσης Γραμμένος και μια γλυκιά όπερα τσέπης

Αν και εξαιρετικά νέος ακόμη, ο Διονύσης Γραμμένος μας συντροφεύει ήδη κάμποσα χρόνια. Είναι ο Κερκυραίος κλαρινετίστας που σάρωσε τις επιφυλάξεις ενός Ρότζερ Νόρρινγκτον και απέσπασε την ύψιστη διάκριση σε έναν από τους πλέον απαιτητικούς μουσικούς διαγωνισμούς...

Η «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη ως μελοδραματική εμπειρία (2/2)

Με βάση όσα ήδη αναλύθηκαν και εν όψει της στενότητας των οικονομικών μέσων για ένα πολυδάπανο εγχείρημα όπως η όπερα, θεωρούμε εν τέλει ότι, στην περίπτωση της «Φόνισσας», δεν αντιμετωπίστηκε με την απαιτούμενη βάσανο ο προβληματισμός σχετικά με το α) αν το υλικό προσφερόταν για μετατροπή...

Μίκης Θεοδωράκης - γενέθλια στο Ηρώδειο (1-2)

Ήταν οπωσδήποτε ιστορική όχι μόνον η στιγμή, αλλά και η συγκυρία του επίσημου εορτασμού των 90ών γενεθλίων του Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο. Ένα Ηρώδειο κατάφορτο από τις αναμνήσεις ενός ένδοξου κοινωνικού παρελθόντος που μοιάζει να έχει παρέλθει επί του παρόντος. Και ήταν επίσης...

Εντυπωσιακή επιστροφή του Νίκου Καρβέλα στο λυρικό θέατρο

Την απλή, αλλά απούσα από τη σύγχρονη όπερα, παραδοχή, ότι οι «αμαρτωλοί» χαρακτήρες είναι οι πλέον ενδιαφέροντες δραματουργικά αξιοποίησε ο Νίκος Καρβέλας στις «Καμπάνες του Εντελβάις», συγκροτώντας προς τον σκοπό αυτό μια πλοκή γεμάτη ανατροπές,...

Εντυπωσιακή επιστροφή του Νίκου Καρβέλα στο λυρικό θέατρο

Το γνωρίζαμε ήδη προτού το εντοπίσουμε σε έγκυρες ή αμφιλεγόμενες αναλύσεις: αυτό που ορίζουμε ως «κλασικό», υπό την έννοια ποιοτικής περιωπής, δεν οριοθετείται με θεωρητικά, αλλά με εμπειρικά κριτήρια. Κριτήρια κυρίως αντοχής στον χρόνο και μάλιστα με όρους διαδοχής γενεών και, συναφώς,...

Από την Μπρατισλάβα με αγάπη

Καμιά σχέση με πιθανολογούμενη γερμανική πεζότητα δεν διέθετε το βασισμένο πάνω στο Κεφάλαιο του Καρλ Μαρξ ομοιότιτλο έργο του Peter Lomnický στο πλαίσιο του φεστιβάλ Nová dráma της Μπρατισλάβα (θέατρο Arena, 11/05/2015). Αντιθέτως, απαιτητικής αμεσότητας διάλογοι...

Θέατρο και μουσική στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας

Από τις 10 έως τις 15 Μαΐου 2015 και από κοινού με τον συνάδελφο, στην “Αυγή” και στην Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, Λέανδρο Πολενάκη βρεθήκαμε στη Μπρατισλάβα, αμφότεροι στο πλαίσιο του 11ου Φεστιβάλ «Νέου Δράματος», ο ίδιος και για την παρακολούθηση μιας νέας σλοβακικής...

Επίκαιρη "Τραβιάτα" από την ΕΛΣ

Η πρόσφατη αναβίωση της «Traviata» του Giuseppe Verdi στο Θέατρο «Ολύμπια» (παράσταση της 22ας Μαΐου 2015) αναθεώρησε την οπτική μας για το πολυπαιγμένο αυτό αριστούργημα, και μάλιστα με όρους επικαιροποίησης τους οποίους δεν συνδέουμε -κακώς, κάκιστα-, τουλάχιστον...

Δημήτρης Σγούρος στο Μέγαρο Μουσικής

Παρά τις υπερθετικές αναφορές του τριμηνιαίου προγράμματος εκδηλώσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Ιαν. - Μάρτ. 2015, σελ. 34), αποτελεί κοινό μυστικό ότι ο Δημήτρης Σγούρος συνοδεύεται από εξ ίσου ισχυρά συναισθήματα συνηγορίας και αμφισβήτησης...

Η αποκάλυψη ενός σημαντικού περιφερειακού φεστιβάλ

Εκφράζουμε ανυπόκριτη ευγνωμοσύνη για την αίσθηση εστίασης στη σοβαρότητα προθέσεων και αποτελέσματος που αποκομίσαμε από την επίσκεψή μας, έστω και για 3 μόνον από τις συνολικά 8 συναυλίες της, στη μουσική εβδομάδα, την οποία, κάθε άνοιξη τα τελευταία χρόνια, οργανώνει και προσφέρει...

Τριστάνος και Ιζόλδη σε πρώτη ελληνική παραγωγή (ΙΙ)

Εν αρχή ην η σκηνοθεσία! Αυτό μοιάζουν να βοούν οι αναβιώσεις των τελευταίων δεκαετιών και -συνήθως- όχι προς όφελος των παρουσιαζόμενων αριστουργημάτων, κατηγορία στην οποία αδιαφιλονίκητα ανήκει το Τριστάνος και Ιζόλδη. Ευτυχώς αυτή η παράμετρος μετριάσθηκε στην πρώτη ελληνική παραγωγή...

Τριστάνος και Ιζόλδη (Ι)

Η τύχη το έφερε, ώστε η γραφή του κειμένου αυτού, αρκετές εβδομάδες μετά το σχολιαζόμενο γεγονός, να έπεται της συνεχούς ραδιοφωνικής ακρόασης δύο συναυλιών της ορχήστρας της Φινλανδικής Ραδιοφωνίας του φθινοπώρου του 2014...