Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Λ - Μ

ΚΥΡΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑΛ - ΜΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣLe Nonce GeorgeΖίγκμουντ ΜπάουμανΛάδης ΦώνταςΛάζος ΝίκοςΛάζου ΑγγελικήΛάζου ΒασιλικήΛάιος ΝίκοςΛάμπος ΚώσταςΛάμπρου ΓιάννηςΛάμπρου ΘανάσηςΛάμπρου ΠάνοςΛάνδος ΑγάπιοςΛάου ΝτέβιντΛάππας ΣπύροςΛάρης ΛουκάςΛάσκος ΧρήστοςΛέννας ΔημήτρηςΛέφα ΕύαΛίτσης ΜωυσήςΛαβατσής ΔημήτρηςΛαδογιάννη ΓεωργίαΛαζάρου ΦώφηΛαζαρίδης ΜίλτοςΛαλάκη ΔέσποιναΛαλιώτη ΒασιλικήΛαλιώτη ΒασσιλικήΛαλιώτης ΠαναγιώτηςΛαμπαδάριος ΔιονύσιοςΛαμπαδάς ΕυθύμηςΛαμπαδαρίδη 'ΑνναΛαμπράκης Γρηγόρης Γρ.Λαμπρίδη ΦωτεινήΛαμπρίδης ΧρήστοςΛαμπριανίδης ΛόηςΛαμπρινίδης ΑντώνηςΛαμπρινός ΦώτοςΛαμπροπούλου ΔήμητραΛαμπρόπουλος ΒασίληςΛαμπρόπουλος ΝικόλαοςΛαμπρόπουλος ΠαναγιώτηςΛαμτζίδης ΜανόληςΛαπαβίτσας ΚώσταςΛαπατσιώρας ΣπύροςΛαφαζάνη ΌλγαΛεβαντής ΔημήτρηςΛεγκρέν ΦιλίπΛεδάκη ΕυαγγελίαΛειβαδάς ΓιάννηςΛειδινός ΙάσωνΛεκάτης ΣταμάτηςΛεοντίδου ΛίλαΛεοντίτση ΕλένηΛεπενιώτης ΣωτήρηςΛευκαδίτης ΝίκοςΛιάκος ΑντώνηςΛιάκος ΔημήτρηςΛιάπη ΜαρίαΛιάτσος ΔημήτρηςΛιέρος ΓιώργοςΛιαπόπουλος ΠαναγιώτηςΛιβανίου ΖωήΛιδωρίκης ΣτάθηςΛιερός ΓιώργοςΛιλιμπάκη - Σπυροπούλου ΜαρίαΛιναρδάκη ΧριστίναΛιναρδάτος ΝικόλαςΛιοσάτου ΕβίναΛιούσης ΝίκοςΛιόκουρας ΜιχάληςΛογοθέτης ΧάρηςΛορέτα ΝαπολεόνιΛουίς ΝταπέλοΛουκάκη ΚατερίναΛουκάκος ΚυριάκοςΛουκάς ΔημήτρηςΛουκάς ΣτάθηςΛουκάς ΧρυσόστομοςΛουκίδου ΚατερίναΛουπάκη ΕυγενίαΛουπατάτζης ΣτρατήςΛουράντος ΚωνσταντίνοςΛούκος ΧρήστοςΛυγερός ΣταύροςΛυκεσάς ΑπόστολοςΛυκιαρδόπουλος ΓεράσιμοςΛυκογιάννη ΡούληΛυμπέρη ΚυριακήΛυμπεράκης ΠέτροςΛυμπεράτος ΜιχάληςΛυμτσιούλης ΝίκοςΛυσαρίδης ΓιώργοςΛύχρος ΓιάννηςΜΕΡΤΙΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣΜάζης Ι.Θ.Μάκαρης ΜανώληςΜάλλιαρης ΝίκοςΜάλλιος ΒαγγέληςΜάλφας ΓιώργοςΜάναλης ΠαντελήςΜάνης ΧρήστοςΜάνιος ΠαναγιώτηςΜάντζαρης ΔημήτρηςΜάξιμος ΣεραφείμΜάουντ ΦέρντιναντΜάργαρης ΓιάννηςΜάρδας ΔημήτρηςΜάρης ΔημήτρηςΜάρκου ΚώσταςΜάρκου ΜαρίαΜάτσα ΜιχάληΜάτσας ΜιχάληςΜέμου ΓιάνναΜέρμηγκας ΓιώργοςΜέρτικας ΓιώργοςΜέσης ΧρίστοςΜέσκος ΜάρκοςΜήνας ΘανάσηςΜήτας ΣτέργιοςΜίγκος ΜιχάληςΜίνχαου ΒόλφγκανγκΜίχα ΕιρήνηΜαΐσης ΑλβέρτοςΜαγιάκης ΛευτέρηςΜαγουλάς ΧαράλαμποςΜαθόπουλος ΓιώργοςΜαθόπουλοςΓιώργοςΜακάτος ΒασίληςΜακατού ΚρυσταλλίαΜακατός ΒασίληςΜακμάκΜακρής ΗλίαςΜακρής ΘανάσηςΜακρής ΣπύροςΜακριδάκη ΓιάννηΜακριδάκης ΓιάννηςΜακρινού ΔέσποιναΜακροδημόπουλος ΔημήτρηςΜαλαγάρης ΘοδωρήςΜαλακού ΚατερίναΜαλιώτης ΒασίληςΜαλούχος ΓιώργοςΜαμακάκη ΠόλυΜαμουζέλος ΓιάννηςΜανδηλαρά ΣοφίαΜανθούλης ΡοβήροςΜανιάτης ΓιώργοςΜανιουδάκης ΡαφαήλΜανιούδης ΜανόληςΜανιτάκης ΑντώνηςΜανιτσούδη ΕυαγγελίαΜανιός ΝίκοςΜανιώτης ΓιώργοςΜαντάς ΧρήστοςΜαντέλος ΛάμπροςΜαντέλου ΆνναΜανταδάκης ΆγγελοςΜανωλάκος ΑριστείδηςΜανωλίδης ΚώσταςΜανώλη ΔήμητραΜαράκης ΘόδωροςΜαρίνη ΔήμητραΜαρίφογλου ΧρήστοςΜαραγιάννης ΚώσταςΜαραγιάννης Κώστας Φ.Μαραγκοζάκη ΣωτηρίαΜαραγκόπουλος ΆρηςΜαραγκός ΓιάννηςΜαρασλής ΧρήστοςΜαργαρίτης ΓιώργοςΜαργαριτούλης ΔημήτρηςΜαρκάτος ΝίκοςΜαρκούλης ΠαντελήςΜαρκόπουλος ΒασίληςΜαρκόπουλος ΓιώργοςΜαρκόπουλος ΙωάννηςΜαρκόπουλος ΠέτροςΜαροπούλου ΜαρίναΜαρούγκα ΑσπασίαΜαρούντας ΚώσταςΜασσαβέτας ΑλέξανδροςΜαστρογεωργόπουλος ΣπύροςΜαστρογιαννόπουλος ΤάκηςΜατζάκος ΝίκοςΜατθαίου ΆνναΜατσούκα ΑναστασίαΜατσούκα Ι. ΧάριςΜαυρέλος ΝίκοςΜαυρής ΓιάννηςΜαυρίδης ΗρακλήςΜαυραγάνης ΞενοφώνταςΜαυραγιάννης ΚώσταςΜαυρογιώργος ΓιώργοςΜαυροειδής ΚώσταςΜαυροκεφαλίδης ΧρήστοςΜαυρομμάτης ΓιώργοςΜαυρουδής ΝότηςΜαυροφόρος ΜανόληςΜαυρόπουλος ΤάσοςΜαχαίρας ΓιώργοςΜαύρος ΓιάννηςΜεγαλυνός ΧάρηςΜεκέσης ΜάκηςΜελάς ΚωστήςΜελάς ΚώσταςΜελέτη ΒασιλικήΜελισσάρης ΜανώληςΜεραναίος ΦώτηςΜερκούρη ΠαρασκευούλαΜεσάρης ΚώσταςΜεσηνιώτης ΧάρηςΜεσσήνης ΚώσταςΜετήλλιας ΓιώργοςΜεταλληνός ΠαύλοςΜεταξιώτης ΓιάννηςΜετζάντρα ΣάντροΜεϊκόπουλος ΑλέξανδροςΜεϊκόπουλος Μιχάλης Αλ.Μεϊτάνη ΙωάνναΜεϊτάνη ΙωάνναΜηλάτος ΜάκηςΜηλιαράκης ΜανώληςΜηλιαράκης ΠέτροςΜηλιούλης ΔημοσθένηςΜηλιός ΓιάννηςΜηνάς ΘανάσηςΜηταφίδης ΤριαντάφυλλοςΜητράκας ΚώσταςΜητραλιάς ΓιώργοςΜητροπούλου AγγελικήΜητρόπουλος ΑλέξηςΜητσιάλης ΝίκοςΜητσοπούλου ΧρυσούλαΜητσός ΜιχάληςΜισδανίτης ΘανάσηςΜισκεδάκης ΓρηγόρηςΜισσός ΒλάσηςΜιτάκης ΓιώργοςΜιχαήλ ΓιώργοςΜιχαήλ Θ. ΓιώργοςΜιχαήλ ΣάββαςΜιχαηλίδης ΓιώργοςΜιχαηλίδης ΔημήτρηςΜιχαλάκης ΚώσταςΜιχαλάκης ΝίκοςΜιχαλάς ΘάνοςΜιχαλοπούλου ΒάσωΜιχελής ΘανάσηςΜιχελογιαννάκης ΓιάννηςΜιχόπουλος ΘεόδωροςΜοίρα ΜαρίαΜορφίδης ΚώσταςΜορώνη ΙλεάναΜοσχούδης ΝίκοςΜουζάλας ΓιάννηςΜουζακίτης ΜαρίνοςΜουκούλης ΚώσταςΜουλάς ΓιάννηςΜουλάς ΔημήτρηςΜουλόπουλος ΒασίληςΜουρίκης ΙερόθεοςΜουργής ΓιώργοςΜουργής ΓιωργόςΜουσουλίδης ΓιάννηςΜουσταφά ΜουσταφάΜούλιας ΧρήστοςΜπάλιας ΓιώργοςΜπάνος ΒασίληςΜπάρκας ΓιάννηςΜπάρκας ΚώσταςΜπένος ΑλέξηςΜπίζη ΑλεξάνδραΜπίρη ΔέσποιναΜπίρμπας ΔημήτρηςΜπίστης ΑλέξανδροςΜπίτζας ΓιώργοςΜπαγεώργος ΣτέφανοςΜπαδικιάν ΣτέλλαΜπαζαρίδης ΚώσταςΜπακαλάκη ΑλεξάνδραΜπακατσής ΚώσταςΜπακιός ΝίκοςΜπακογιάννης ΜιχάληςΜπαλάφα ΜαρίαΜπαλάφας ΓιάννηςΜπαλάφας ΓιώργοςΜπαλαής ΒασίληςΜπαλαμπανίδης ΓΙάννηςΜπαλαμπανίδης ΔημήτρηςΜπαλαούρα ΌλγαΜπαλαούρας ΜάκηςΜπαλούρδος ΔιονύσηςΜπαλτάς ΑριστείδηςΜπαλτάς ΓιώργοςΜπαλτάς ΜπάμπηςΜπαλτάς ΧαράλαμποςΜπαλτζής ΚώσταςΜπαλωμενάκης ΑντώνηςΜπαμπάς ΣτέλιοςΜπαμπάση ΑφροδίτηΜπαμπασίκας ΔημήτρηςΜπαντιός ΙάσωνΜπαρτσίδης ΜιχάληςΜπασιούκας ΚώσταςΜπασιούκας ΜάρκοςΜπασκέτα ΜάρκοΜπασκόζος ΓιάννηςΜπατρακούλης ΘεόδωροςΜπατσούτα ΜαρίαΜπαχάς ΜάριοςΜπεκιάρης ΓιώργοςΜπελαβίλας ΝίκοςΜπελαντής ΔημήτρηςΜπελιά ΣτέλλαΜπενίσης ΓιάννηςΜπενβενίστε ΡίκαΜπερνιδάκης ΓιάννηςΜπετσιμέας ΓεράσιμοςΜπεχλιβάνης ΘωμάςΜπιζάς ΘωμάςΜπιλίνης ΜπάμπηςΜπιτσάκης ΕυτύχηςΜπλάνας ΓιώργοςΜπλιώνης ΓιώργοςΜπογιάνου ΕυγενίαΜπογιατζής BασίληςΜπολωνάκη ΣτέλλαΜπομπός ΚώσταςΜποσνάκης ΠαναγιώτηςΜπουγδάνης ΝεκτάριοςΜπουγελέκας ΓιώργοςΜπουκάλας ΠαντελήςΜπουλέκος ΓιάννηςΜπουλούμπαση ΆβαΜπουλούτης ΜαρίνοςΜπουράς ΜάνοςΜπουρίτσας ΛεωνίδαςΜπουρνάς ΒασίληςΜπουρνάς ΠαναγιώτηςΜπουρνούς ΓιάννηςΜπουσούνης ΜανώληςΜπούζας ΣωτήρηςΜπούκας ΚώσταςΜπούρα ΚατερίναΜπούρα ΠαναγιώταΜπούρας ΚωνσταντίνοςΜπούρας ΜάνοςΜπούργος ΜιχάληςΜπούσιος ΑιμίλιοςΜπούτρης ΓιώργοςΜπράμος ΓιώργοςΜπρεδήμας ΑντώνηςΜπρούμας ΑντώνηςΜπρούσαλης ΚωνσταντίνοςΜπότζιος ΧρήστοςΜπότση ΜαρίαΜυγδάλης ΚώσταςΜυλωνά Κ. ΕιρήνηΜυλόπουλος ΓιάννηςΜυριβήλη ΣτράτηΜωράκης ΓιώργοςΜωραΐτης ΚώσταςΜωυσίδης ΑντώνηςΜωϋσεως ΔόμναΜόντι ΜάριοΝικολάου ΚώσταςΧεϋσάμ Μισλίμ

Λουκάκος Κυριάκος

Κουνάδης και Μαραμής στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής

Τις πρώτες επισκέψεις μας στο συγκοινωνιακά εξωτικό κτηριακό σύμπλεγμα του Φαλήρου μονοπώλησε η «Εναλλακτική» σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ, με μεγάλη ευχέρεια εσωτερικής...

Θ. Κουρεντζής: Από το Περμ στη Στουτγάρδη

Έναν μήνα μετά την εαρινή εμφάνιση του Θεόδωρου Κουρεντζή στην Αθήνα, ανακοινώθηκε επίσημα ότι ο Έλληνας αρχιμουσικός με την εκκεντρική πορεία και το εξίσου εκκεντρικό ερμηνευτικό αποτύπωμα θα αναλάβει, από την περίοδο 2018-19, την καλλιτεχνική διεύθυνση της ενιαίας Συμφωνικής Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας

Μάκβεθ από τα παλιά λοιπόν

Την εποχή, λοιπόν, που ο χώρος ξαναθυμόταν με οργανωμένο τρόπο τον -ούτως ή άλλως γερμανικής καταγωγής- Χαίντελ, ανακάλυπτε ταυτοχρόνως τον «Ντον Κάρλο» και τη «Λουίζα Μίλλερ» του Τζουζέππε Βέρντι, έργα βασισμένα στον επίσης Γερμανό Σίλλερ, όπως και τον -σαιξπηρικής προέλευσης- «Μάκβεθ» του ιδίου.

Προλεγόμενα σε ιστορικά εγκαίνια

Σαν να μην έφτανε αυτό δε, ακριβώς μία εβδομάδα μετά την παρακολούθηση της τελευταίας παράστασης του «Μάκβεθ» (3.05.2017) στο πλαίσιο του εναρκτήριου κύκλου λειτουργίας της ΕΛΣ στο φαληρικό Κέντρο του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος

Μπαχ χωρίς δίχτυ ασφαλείας

Όντας οι πρώτοι που εισπράττουμε ευφρόσυνα την τυχόν διάψευση των φόβων μας, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι στατιστικά οι εκτιμήσεις μας, που αποδίδουν το οφειλόμενο δέος στα έργα, συνήθως δεν υποτιμούν την πραγματικότητα.

"Μυθιστόρημα" και μουσική από την ΚΟΑ

Υποδεχθήκαμε με ικανοποίηση, ως πρώτο έργο της βραδιάς, την παγκόσμια πρεμιέρα της συμφωνικής σουίτας από την Όπερα, που ο Έλληνας μουσουργός φέρεται ότι διαμόρφωσε έπειτα από προτροπή του ομολόγου του της ΚΟΑ Στέφανου Τσιαλή, έστω κι αν το γεγονός καθεαυτό δεν αποτελεί «μία μεγάλη έκπληξη για το φιλόμουσο κοινό», αλλά μια μάλλον αναμενόμενη εξέλιξη.

Κατά Ιωάννην πάθη σε δυσεύρετη εκδοχή

Μια ασυγχώρητη fausse économie στην πληροφόρηση, λοιπόν, εμπόδισε να ενεργοποιηθεί ευεργετικά, για ένα δεκτικό σώμα ανθρώπων, ο βαθύτερος προβληματισμός για εκείνα τα μορφολογικά και δομικά στοιχεία που αφενός αίρουν σε παρόμοια αυτοτελή όσο και κορυφαία θέση τα δύο μείζονα αποστολικά έπη του «Πέμπτου Ευαγγελιστή»...

Επιτέλους στην καρδιά του έργου

Με αυτά τα δεδομένα οι φόβοι μας, για τετριμμένη συμβατικότητα μιας ελάχιστα ριζοσπαστικής σύλληψης του έργου από την καθιερωμένη Αμερικανίδα Maria Zimmerman, γρήγορα μετατράπηκαν σε ενθουσιασμό για τον κινηματογραφικό ρεαλισμό του απειλητικά ατμοσφαιρικού, φυσικού και ανακτορικού σκηνικού (Daniel Ostling), που, με φωτιστικά Leitmotiv (T.J.Gerckens), ερυθρά για το Κακό και το Πάθος, βαθυπράσινα για το Δάσος, διευκόλυνε άμεσες και λείες μεταβάσεις από το όποιο πραγματικό στο όποιο ψυχολογικό - φανταστικό επίπεδο πλοκής και μουσικής.

Μαρία Κάλλας, 40 χρόνια μετά...

Η Ιστορία όμως σταδιακά εστιάζει στην Κάλλας ως παραδειγματική του χώρου της, με ολοένα και πιο ανόθευτα αξιολογικά κριτήρια της τέχνης του μελοδράματος, χωρίς ή με ελάχιστη επιρροή από οικογενειακά, ερωτικά, διατροφικά ή άλλα συμπληρώματα της καλλιτεχνικής της οντότητας.

Μπετόβεν τέλους εποχής εις μνήμην Μάρρινερ

Παρά την ήδη προχωρημένη ηλικία του και τον αναμενόμενο σποραδικό χαρακτήρα των αθηναϊκών του εμφανίσεων, καθεμιά τους σηματοδότησε κορυφαία ερμηνευτική υλοποίηση μουσικών έργων. Μια επιστολή της χήρας του, που έχουμε στη διάθεσή μας, πιστοποιεί την ικανοποίηση που άντλησε και ο ίδιος ο μαιτρ από αυτή την καθυστερημένη ελληνική του περιπέτεια.

Ροσίνι της γαστριμαργίας στο Μέγαρο Μουσικής

Μαθητής του Αντονίνο Βόττο και του Κάρλο Μαρία Τζουλίνι, ο Μιλανέζος αρχιμουσικός και μουσικολόγος (1928 - 2017) εισήγαγε κυριολεκτική επανάσταση σε σχέση με τον επιφανειακό και επιπόλαιο τρόπο αντιμετώπισης του συνθέτη από το Πέζαρο.

Νέοι δεξιοτέχνες σε δοκιμή ωρίμανσης με την ΚΟΑ

Ανταποκριθήκαμε με ενδιαφέρον στην πρόσκληση του Ιδρύματος της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία να παραστούμε σε εκδήλωση της 8ης Μαρτίου επ’ ευκαιρία της Ημέρας της Γυναίκας...

Μάλερ Χ 2: Αποκαλυπτικός και διδακτικός

Το κενό γεγονότων στο κεφάλαιο «Μεγάλες Ορχήστρες» του Μεγάρου Μουσικής, αλλά και η προγραμματική τόλμη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με την παρουσίαση απαιτητικών έργων σε απόσταση χρονικής...

Νικολάι Γκέντα (1925 - 2017): Η άκρα σεμνότητα μιας αποχώρησης

Αν και σπανίως επιλέγεται χωρίς δεύτερη σκέψη από τους φιλόμουσους ως αναφορά για ένα σκανδαλιστικό ανάπτυγμα ρόλων που επωμίσθηκε σε σταδιοδρομία από τα 27 έως τα 77 του χρόνια, ο Γκέντα αποτελεί ίσως τη μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη της κατηγορίας του που διεκδίκησε με παρόμοια οβιδιακή βουλιμία ιδιοποίησης τόσο πολλά έργα διαφορετικών εθνικών ιδιωμάτων και σχολών.

Σμέτανα: Η «πατρίδα μου» για πρώτη φορά (;) από την ΚΟΑ

Με τον πατριωτισμό να επιβεβαιώνει αδιατάρακτη εμβέλεια σε λαούς του «παλαιού» και «νέου κόσμου», και με τη συνοδευτική νεύρωση ενός ακατέργαστου εθνολαϊκισμού να τον επαναφέρει υπό απειλητική...