Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.3°C24.2°C
3 BF 38%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C24.7°C
4 BF 37%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C23.8°C
2 BF 58%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.6°C21.0°C
2 BF 75%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.9°C23.4°C
3 BF 35%
Η Περιφέρεια Αττικής αποκαθιστά την αντιπλημμυρική θωράκιση της Μάνδρας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η Περιφέρεια Αττικής αποκαθιστά την αντιπλημμυρική θωράκιση της Μάνδρας

“Δεν μιλάμε για έργα - μακέτες, αλλά για πραγματικά έργα” τόνισε η Ρ. Δούρου κατά την αυτοψία που πραγματοποίησε χθες στη Μάνδρα για να επιθεωρήσει τις εργασίες αντιπλημμυρικής θωράκισης, υπενθυμίζοντας ότι οι παρεμβάσεις δεν ξεκίνησαν μετά την πλημμύρα, αλλά από τον Οκτώβριο του 2014. Έτσι πλέον, το έργο εκτροπής του ρέματος Αγίας Αικατερίνης και διευθέτησης του χειμάρρου Σούρες βρίσκεται στην τελική ευθεία και το μεγαλύτερο μέρος του θα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο. Το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα 11 εκατ. ευρώ. Επίσης, με χρηματοδότηση 25 εκατ. ευρώ προχωρά η νέα χάραξη της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών - Θηβών, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο.

“Μπορούμε πλέον να μιλάμε για δύο σοβαρά έργα υποδομής σε φάση ολοκλήρωσης” ανέφερε Ρ. Δούρου συνοδευόμενη από τους αρμόδιους αντιπεριφερειάρχες και τους περιφερειακούς συμβούλους. “Ήρθαμε εδώ, σε αυτό το απέραντο εργοτάξιο στη Μάνδρα, όχι για να υποσχεθούμε έργα, αλλά για να διαπιστώσουμε την πρόοδο δύο σημαντικών έργων, που τα είχε ανάγκη η ‘πίσω αυλή της Αττικής’ εδώ και δεκαετίες” υπογράμμισε η Ρένα Δούρου αναφερόμενη στο μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο και στη νέα χάραξη της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών - Θηβών, καθώς ο παλιός δρόμος “είχε φτιαχτεί από την εποχή της χούντας μέσα στην κοίτη του ρέματος”, όπως είπε χαρακτηριστικά.

«Είναι έργα που δεν έγιναν μετά από τις φονικές πλημμύρες, αλλά είχαν σχεδιαστεί και δρομολογηθεί στην αρχή της θητείας μας, τον Οκτώβριο του 2014, και σήμερα ολοκληρώνονται” σημείωσε η Ρ. Δούρου κατά την επιθεώρηση των εργασιών. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι πρόκειται για “έργα που πέρασαν από τα χαρτιά στην πράξη από τη δική μας διοίκηση, χάρη στη συντονισμένη δουλειά αιρετών και υπηρεσιακών, μια δουλειά που αντιμετώπισε όλες τις χρόνιες παθογένειες, δυσλειτουργίες και γραφειοκρατίες”.

Από τα πλοκάμια της γραφειοκρατίας στην υλοποίηση

Πάντως, τα στοιχεία για την έγκριση της μελέτης αντιπλημμυρικής θωράκισης είναι αλάνθαστα και αποσοβούν κάθε αμφιβολία για τις ευθύνες της διοίκησης Δούρου. Άλλωστε, υπήρξαν διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, αν σκεφτεί κανείς ότι από 1993 είχαν εκπονηθεί διάφορες προμελέτες λόγω των πλημμυρικών φαινομένων στην περιοχή. Δέκα χρόνια μετά, το 2003, εγκρίθηκε η τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Μάνδρας και τα δύο αυτά ρέματα εντάχθηκαν στον οικιστικό ιστό της πόλης, με συνέπεια το ρέμα της Αγίας Αικατερίνης να μπαζωθεί και να εξαφανιστεί η κοίτη του.

“Επί επτάμισι χρόνια (2003 - 2010) δεν ενδιαφέρθηκε κανένας για την εξαφανισμένη αυτή κοίτη”, τονίζουν συνεργάτες της περιφερειάρχη. Εξηγούν, μάλιστα, ότι μόλις την 21η Δεκεμβρίου 2010 λαμβάνεται επιτέλους η απόφαση να ξεκινήσει όχι το έργο, αλλά η διαδικασία εύρεσης μελετητή ο οποίος θα αναλάβει να εκπονήσει τη μελέτη κατασκευής του έργου. “Έπειτα από δεκαεννέα μήνες, στις 12.7.2012, υπογράφηκε η σύμβαση με τον μελετητή, ο οποίος ανέλαβε την υποχρέωση να παραδώσει τη μελέτη εντός δεκαπέντε μηνών, δηλαδή μέχρι τις 13.10.2013” υπογραμμίζουν. Αλλά, όπως εξηγούν, “η μελέτη δεν μπορούσε να παραληφθεί την ημερομηνία αυτή, αφού δεν είχε εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οπότε δόθηκε παράταση συνολικά δέκα μηνών για την παραλαβή της”. Τελικά, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής στις 2.7.2014.

Έναν μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, η Ρ. Δούρου δρομολόγησε την κατασκευή του έργου προχωρώντας στην έγκριση της τοπογραφικής και κτηματολογικής μελέτης, της οριστικής μελέτης υδραυλικών έργων, της μελέτης οριοθέτησης, της μελέτης ανάλυσης κόστους οφέλους και στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Να σημειωθεί ότι Αποκεντρωμένη Διοίκηση έδωσε την τελική επικύρωση της μελέτης οριοθέτησης την 29η Ιανουαρίου 2016 και λίγους μήνες αργότερα, στις 5 Απριλίου 2016, το έργο εντάχθηκε στο τεχνικό εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας Αττικής.

Βέβαια, με την αλλαγή του νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις έργου στις 8 Αυγούστου 2016 απαιτείτο, πριν από τη δημοπράτηση, να έχουν συντελεστεί όλες οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις και να έχουν εκδοθεί όλες οι απαιτούμενες άδειες για την εκτέλεση του έργου. Η διαδικασία προκειμένου να ολοκληρωθεί μια απαλλοτρίωση ήταν εξαιρετικά χρονοβόρα, ειδικά αν δεν έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση της περιοχής.

“Όπως καθένας αντιλαμβάνεται, από τη μία είχαμε επτά χρόνια πλήρους απραξίας και τέσσερα χρόνια χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ούτε καν η μελέτη, ενώ, αντιθέτως, σε χρόνους ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, δίνοντας μάχη ενάντια στην πολυπλόκαμη γραφειοκρατία, το έργο ολοκληρώνεται στους επόμενους μήνες” σχολιάζουν συνεργάτες της περιφερειάρχη.

Ενέργειες στήριξης μετά την πλημμύρα

Να σημειωθεί ότι άμεσες ήταν οι ενέργειες αποκατάστασης των πληγέντων από τη φονική πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 από τη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής. Άμεση ήταν η εκταμίευση 10 εκατ. ευρώ για τους ντόπιους επιχειρηματίες που επλήγησαν, καθώς 5 εκατ. ευρώ προορίστηκαν για την απώλεια εισοδήματος που είχαν οι ντόπιες επιχειρήσεις και ακόμη 5 εκατ. ευρώ για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.

Αναφερόμενη δε ειδικά στο έργο της νέας χάραξης της Εθνικής Οδού, η περιφερειάρχης επισήμανε ότι «ήδη έχουν παραδοθεί τα πρώτα 3 χιλιόμετρα συνεχίζεται για τα επόμενα 17 χιλιόμετρα με πρόβλεψη να φτάσει ως το 42ο χιλιόμετρο». «Έγινε γνωστό στο πανελλήνιο επειδή ο κ. Μητσοτάκης το έταξε ως έργο προς υλοποίηση αν αναλάβει τη διακυβέρνηση του τόπου» παρατήρησε η ίδια, επισημαίνοντας ότι «σε αντίθεση με την πρόταση Μητσοτάκη, ο δρόμος που κάνουμε εμείς είναι δημόσιος, χωρίς διόδια».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL