Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ιάσων Αποστολάκης: Θέλουμε μια σύγχρονη πόλη με αυτοτελές τουριστικό brand name

Τη συνεργασία του Δήμου Βόλου με το πανεπιστήμιο προτάσσει ο Ιάσων Αποστολάκης μιλώντας για τη νέα σελίδα που πρέπει να ανοίξει στα τοπικά πράγματα. Παράλληλα, μιλώντας στην “Αυγή” της Κυριακής στηλιτεύει την πρακτική Μπέου.

Τη συνεργασία του Δήμου Βόλου με το πανεπιστήμιο προτάσσει ο Ιάσων Αποστολάκης μιλώντας για τη νέα σελίδα που πρέπει να ανοίξει στα τοπικά πράγματα. Παράλληλα, μιλώντας στην “Αυγή” της Κυριακής στηλιτεύει την πρακτική Μπέου. Οραματιζόμενος το μέλλον της πόλης του, δηλώνει διατεθειμένος να διαμορφώσει μια σύγχρονη πόλη με διακριτή ταυτότητα, με αυτοτελές τουριστικό brand name, αξιοποιώντας τη δυναμική του λιμανιού.

* Ποιο είναι το όραμά σας για τον Δήμο Βόλου;

Για εμάς η εκλογική μάχη δεν περιορίζεται στα πρόσωπα. Δεν είμαι μια μάχη Αποστολάκη εναντίον Μπέου, αλλά μια μάχη στη βάση αξιών και σεβασμού των θεσμών, τους οποίους ο νυν δήμαρχος διαρκώς απαξιώνει και καταπατά. Για εμάς ζητούμενο είναι η διαμόρφωση μιας σύγχρονης πόλης, με διακριτή ταυτότητα, που θα έχει αυτοτελές τουριστικό brand name. Καθοριστικής σημασίας για την πόλη μας είναι το λιμάνι, που κατά την άποψή μου πρέπει να αναβαθμίσει την τουριστική χρήση του, με δημιουργία ενδεχομένως μαρίνας, που θα προσελκύει σκάφη αναψυχής.

Βέβαια, προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη είναι η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας ως προορισμού και όχι ως πόλης μετάβασης προς τα Μετέωρα ή το Πήλιο.

Γι’ αυτό, λοιπόν, επείγει η ολοκλήρωση της δημοπράτησης για το ηλεκτροκινούμενο δίκτυο των αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ, όπως και η εκπόνηση συνολικής μελέτης μεταφορών για σύνδεση του λιμένα με το αεροδρόμιο της Αγχιάλου και του περιφερειακού αυτοκινητοδρόμου. Μέσα στην πόλη πρέπει να εκπονηθεί συνολική μελέτη σύνδεσης της πόλης με τις κοινότητες, με σκοπό την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση.

Το τρίτο μεγαλύτερο ζήτημα είναι η διαχείριση των απορριμμάτων. Κατά την άποψή μας, η μονάδα παραγωγής SRF, όπου το παραγόμενο υλικό θα οδηγείται στην καύση, είναι σαν να βάζεις το κάρο μπροστά από το άλογο. Πρέπει να διαμορφωθεί ένα σύστημα διαλογής στην πηγή με τέσσερις κάδους, ώστε να μειωθούν τα οργανικά απόβλητα. Γιατί, αν δεν γίνει αυτό, τότε η μονάδα επιλογής SRF, ούτε καν RDF, θα λειτουργεί ανταγωνιστικά προς την ανακύκλωση.

Η επιλογή Μπέου για τη δημιουργία αυτής της μονάδας είναι σαν να λειτουργεί ως πλασιέ εξυπηρετώντας τις ανάγκες της τοπικής τσιμεντοβιομηχανίας. Η πρόταση Μπέου είναι εμφανώς πρόχειρη, καθώς εδώ και πέντε χρόνια δεν έχει προχωρήσει ούτε στη δημιουργία πράσινων σημείων για την ενίσχυση της ανακύκλωσης ούτε στη διαλογή υλικών στην πηγή, όπως έχουν προχωρήσει οι Δήμοι Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων υλοποιώντας το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων Θεσσαλίας.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν ζητήθηκε καν η γνώμη του πανεπιστημίου, του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, και ο κ. Μπέος έχει γυρίσει την πλάτη του. Εμείς πιστεύουμε ότι η συνεργασία του δήμου με το πανεπιστήμιο θα έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και στον πολιτισμό, την έρευνα, τη γνώση, αφού είναι είναι το μεγαλύτερο κόσμημα της πόλης μας.

* Πώς εκτιμάτε ότι θα επηρεάσει την άσκηση διοίκησης η εφαρμογή, απλής αναλογικής;

Καταρχάς, η απλή αναλογική είναι θέμα που άπτεται του πυρήνα της ιδεολογικής μας αναφοράς στη δημοκρατία. Οποιοδήποτε άλλο εκλογικό σύστημα χωρίζει την ψήφο των πολιτών σε δύο και περισσότερες κατηγορίες είναι άδικο. Πέρα από αυτό, η Αυτοδιοίκηση είναι ένα πεδίο στο οποίο οι συγκλίσεις, συναινέσεις και συνεργασίες είναι απαραίτητες για τον σχεδιασμό των καλύτερων δυνατών πολιτικών και για την εκτέλεσή τους με τρόπο που θα καθιστά τους πολίτες συμμέτοχους στην υλοποίηση τους.

Είναι άλμα προόδου και εκσυγχρονισμού στη χώρα το ότι επιτέλους εγκαταλείπουμε το δημαρχοκεντρικό μοντέλο, όπου ένας άνθρωπος μπορούσε να επιβάλλει σχεδόν τα πάντα. Με τον “Κλεισθένη Ι” δίνεται η δυνατότητα όλες οι παρατάξεις να διαδραματίζουν ρόλο.

 

* Ο Ιάσων Αποστολάκης γεννήθηκε στον Βόλο το 1981. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στα Οικονομικά (MSc in Economics) του Πανεπιστημίου του Tilburg της Ολλανδίας. Είναι υποψήφιος διδάκτωρ του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας. Mιλάει αγγλικά και ισπανικά. Εργάστηκε στην πρώην Αγροτική Τράπεζα (2010-2012) και στην Τράπεζα Πειραιώς (2012-2014). Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου εργαζομένων, αναπληρωματικό μέλος στη Γενική Συνέλευση της ΟΤΟΕ και αντιπρόσωπος στο Εργατικό Κέντρο Βόλου. Από το 2015 είναι υπάλληλος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Δραστηριοποιείται σε κινήματα πόλης, αντιρατσιστικές κινήσεις και κινήματα αλληλεγγύης. Είναι δημοτικός σύμβουλος Βόλου από το 2014.

 

Δείτε όλα τα σχόλια