Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.2°C21.8°C
2 BF 49%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
19 °C
17.0°C20.3°C
2 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C16.6°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.1°C19.1°C
5 BF 37%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.1°C17.1°C
2 BF 56%
Μπελαβίλας: Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να γίνει το σκαλί για την κυκλοφοριακή πολιτική του Δήμου Πειραιά
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μπελαβίλας: Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να γίνει το σκαλί για την κυκλοφοριακή πολιτική του Δήμου Πειραιά

Η δήλωση του Νίκου Μπελαβίλα για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Πειραιά:

«Καθώς ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της διαβούλευσης για το ΣΒΑΚ Πειραιά μπορούμε να δούμε τα καλά, τα κακά και να αρχίσουμε να σκεπτόμαστε το κυκλοφοριακό μέλλον της πόλης.

Η διαβούλευση εξελίχθηκε με θετικό τρόπο, με μεγάλη συμμετοχή φορέων και σχεδόν όλων των «παικτών» που έχουν ή  πρέπει να έχουν γνώμη. Το κοινωνικό ερωτηματολόγιο είναι επίσης ένα σημαντικό εργαλείο που θα εμφανίσει ενδιαφέροντα αποτελέσματα αν έχει υψηλή συμμετοχή.  Η επιστημονική ομάδα που εκπονεί τη μελέτη είναι αξιόλογη και τα πρώτα δείγματα γραφής δείχνουν επάρκεια. Αυτά είναι τα θετικά.

Τα πρώτα συμπεράσματα και οι στόχοι που φαίνονται στον ορίζοντα καλύπτουν τα περισσότερα από τα μεγάλα προβλήματα της κυκλοφορίας και των μεταφορών στον Πειραιά.

Επιλέξαμε να προτρέψουμε τα μέλη και τους φίλους του «Πειραιάς για Όλους»  να συμμετέχουν στον διάλογο, να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, να εμπλουτίσουν τις προτάσεις με θετικές ιδέες. Είχα προσωπικά την ευκαιρία να λάβω μέρος σε μία πολύ καλή σύσκεψη με  τους μελετητές από την οποία βγήκαν ενδιαφέροντα στοιχεία.

Τα έχουμε ήδη αναφέρει πολλές φορές. Θα τα ξαναπούμε: Είναι η ανάγκη μείωσης της χρήσης του ΙΧ, η συνδυασμένη ανάπτυξη του Μετρό με τις δύο πλέον γραμμές, του Προαστιακού και του Τραμ, με άμεσες επεκτάσεις στα νοσοκομεία της Πειραϊκής και στο Κερατσίνι-Πέραμα, το πρόβλημα της μετεπιβίβασης και στάθμευσης στους σταθμούς Μετρό, η ανάπτυξη της κίνησης των πεζών και των ποδηλάτων στην ακτή (Πειραϊκή, Καστέλλα, Μικρολίμανο) αλλά και στις γειτονιές, η οδική ασφάλεια και το πρόβλημα των υψηλών θανατηφόρων για τους πεζούς, ταχυτήτων των οχημάτων.

Είναι ακόμη η ανάγκη αναθεώρησης του άστοχου κυκλοφοριακού χάρτη του Πειραιά και σοβαρής πολιτικής στάθμευσης για τους κάτοικους. Αυτά έπρεπε να έχουν διορθωθεί από πολύ καιρό καθώς η πόλη υποφέρει.  Τελευταία θέματα αλλά εξ ίσου επιβαρυντικά, η μεγάλη επιβάρυνση από τη διαμπερή κίνηση των λεωφορείων κρουαζιέρας, το κυκλοφοριακό χάος  του Νέου Φαλήρου το οποίο οφείλεται στις ποδοσφαιρικές  διοργανώσεις, αλλά και στη λειτουργία ενός ιδιωτικού νοσοκομείου που δημιουργήθηκε χωρίς κυκλοφοριακές προδιαγραφές.

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας θα πρέπει να αποτελέσει το σκαλί για την άμεση αναθεώρηση της κυκλοφοριακής πολιτικής του Δήμου Πειραιά. Δεν μπορεί να μείνει και αυτό  ένα ευχολόγιο χωρίς αντίκρισμα. Να προχωρήσει με προτεραιότητα στο τεράστιο τμήμα των Πειραιωτών – είναι ο μισός πληθυσμός – που δεν διαθέτει ή δεν θέλει να χρησιμοποιεί ιδιωτικό αυτοκίνητο και τις υποβαθμισμένες περιοχές των βόρειων συνοικιών. Αυτοί όλοι σήμερα «τιμωρούνται» σε αναξιόπιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και δρόμους ακατάλληλους ή άλλους που ασφυκτιούν από την παράνομη στάθμευση. Με προτεραιότητα πρώτα από όλα στην οδική ασφάλεια και την κινητική δημοκρατία για ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους, ποδηλάτες, πεζούς.»

Νίκος Μπελαβίλας

Καθηγητής ΕΜΠ - Επικεφαλής «Πειραιάς για Όλους»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL