Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Αποθήκη ψυχών, φυλακή και ισόβια τιμωρία"

“Με απασχόλησε πολύ το θέμα του εγκλεισμού. Πρόκειται για κάτι που σε φέρνει αντιμέτωπο με τον ίδιο σου τον εαυτό και τα όριά σου”. Αυτό υποστηρίζει η σκηνοθέτης Γιολάντα Μαρκοπούλου για το τσεχωφικό, σχεδόν άγνωστο έργο, που επέλεξε να παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό, ..

"Με απασχόλησε πολύ το θέμα του εγκλεισμού. Πρόκειται για κάτι που σε φέρνει αντιμέτωπο με τον ίδιο σου τον εαυτό και τα όριά σου". Αυτό υποστηρίζει η σκηνοθέτης Γιολάντα Μαρκοπούλου για το τσεχωφικό, σχεδόν άγνωστο έργο, που επέλεξε να παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό, με τίτλο "Θάλαμος αρ. 6". Η παράσταση ανεβαίνει στη Β' Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας από Πέμπτη έως Κυριακή με τους Νίκο Γιαλελή, Κώστα Κορωναίο, Μιχάλη Μουλακάκη και Παναγιώτη Παναγόπουλο.

Με αφετηρία τα προσωπικά βιώματα του γιατρού Ράγκιν, που θα μπορούσε να είναι ο ίδιος ο Τσέχωφ, και εργαλείο τη διεισδυτική ματιά του, η νουβέλα ανατέμνει μια ζοφερή πραγματικότητα που λίγο απέχει από αυτήν των ψυχιατρείων του 20ού αιώνα. "Ο Τσέχωφ παίρνει το παράδειγμα ενός γιατρού που βρίσκεται σε ένα υπό κατάρρευση νοσοκομείο φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με την αδυναμία του να κάνει κάτι γι' αυτό. Τον φέρνει δηλαδή αντιμέτωπο με μια απραξία που έρχεται μέσα από το σύστημα λειτουργίας του ίδιου του νοσοκομείου και της γύρω κοινωνίας", εξηγεί η σκηνοθέτις. "Υπάρχει μια δύναμη που δεν τον αφήνει να πράξει. Δεν καταφέρνει να προσπεράσει το εμπόδιο. Περιστρέφεται στη δίνη αυτής της κατάστασης και βρίσκεται ο ίδιος έγκλειστος στον 'Θάλαμο αριθμός 6'. Είναι μια αποθήκη ψυχών, σαν φυλακή και σαν ισόβια τιμωρία" αναφέρει. "Ο εγκλεισμός μέσα σε θάλαμο ψυχιατρείου είναι η ρεαλιστική πλευρά. Μέσα από αυτό προκύπτουν πολλών ειδών εγκλεισμοί, στη ζωή, τη δουλειά, τη καθημερινότητα. Με αφορούν πάρα πολύ τα όρια του εγκλεισμού, ποιος τα τοποθετεί και τα ορίζει, πώς μπαίνουν, από πού προκύπτουν. Είναι όλα αυτά που στερούν την ελευθερία. Που μπορεί να είναι και η ελευθερία της φαντασίας, του οράματος".

Η Γιολάντα Μαρκοπούλου δεν παραλείπει να σημειώσει πώς το έργο αλλά και το αποτέλεσμα της παράστασης εμπεριέχουν πολύ χιούμορ, που δεν είναι άλλο από το "περίεργο τσεχωφικό μαύρο χιούμορ"! Η μετάφραση του έργου είναι του Άρη Αλεξάνδρου, η δραματουργική επεξεργασία της Έλσας Ανδριανού, τα σκηνικά και τα κοστούμια των Αλεξάνδρας Σιάφκου και Αριστοτέλη Καρανάνου και η μουσική του Λάμπρου Πηγούνη.

 

Μάνια Ζούση

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Τάξις και Ασφάλεια

Από την επιχείρηση που έκαναν τα ΜΑΤ στα Εξάρχεια, μετά το τέλος της πορείας του Πολυτεχνείου, πληθαίνουν στα κοινωνικά δίκτυα τα βίντεο που δείχνουν τους αστυνομικούς σε ένα ντελίριο φανατισμού να επιδίδονται σε πράξεις αναίτιας βίας.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο