Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

«Προσπαθώντας για το αύριο»

Δηλώνω συγκινημένη και εντυπωσιασμένη. Και βιάζομαι να μοιραστώ μαζί σου αυτά τα συναισθήματα... Στις κατηφείς μέρες που ζούμε, συνηθίζουμε να τα βλέπουμε όλα μαύρα. Θέλει, φαίνεται, άσκηση να διακρίνεις το θετικό, το καλό, το ελπιδοφόρο

Αγαπητή Ευγενία,

Δηλώνω συγκινημένη και εντυπωσιασμένη. Και βιάζομαι να μοιραστώ μαζί σου αυτά τα συναισθήματα...

Στις κατηφείς μέρες που ζούμε, συνηθίζουμε να τα βλέπουμε όλα μαύρα. Θέλει, φαίνεται, άσκηση να διακρίνεις το θετικό, το καλό, το ελπιδοφόρο. Γιατί αυτό υπάρχει. Σε πείσμα όλων των αντιξοοτήτων. Υπάρχουν εστίες που ανθίστανται στην παρακμή και νησίδες γενναιοφροσύνης και αλτρουισμού, άντλησης παραδείγματος ζωής και συμπεριφοράς.

Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η δουλειά που γίνεται σχετικά με την εκπαίδευση ανηλίκων και νεαρών κρατουμένων στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα (ΕΚΚΝΑ). Στο Κατάστημα αυτό, εκατοντάδες ανήλικοι, στην πλειoνότητά τους αλλοδαποί, παρακολουθούν σχολικά μαθήματα, επιπέδου δημοτικού και γυμνασίου-λυκείου. Τα αποτελέσματα του παραγόμενου έργου είναι αξιέπαινα. Ας σημειωθεί ότι πέντε μαθητές του λυκείου πέρασαν φέτος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από το σύστημα των Πανελληνίων. Παλιότερα, μαθητής βραβεύτηκε με το αργυρό βραβείο της Μαθηματικής Εταιρείας.

Το σχολείο είναι προσανατολισμένο στην κοινωνία. Συνεργάζεται με μουσεία, με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με πολιτιστικούς και κοινωνικούς φορείς. Η μουσική, η θεατρική, η σκακιστική ομάδα εθίζουν στο ομαδικό πνεύμα, στην κοινωνικοποίηση. Στο τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου δύο μεγάλοι ζωγραφικοί πίνακες, συλλογική δουλειά τριάντα ανηλίκων του ΕΚΚΝΑ, εκτέθηκαν στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με επιτυχία.

«Ζωγραφίζουμε για να αποδείξουμε στον έξω κόσμο πως, παρόλο που εδώ υπάρχουν νέοι από διαφορετικές φυλές, όλοι μαζί μπορούμε να συνεργαστούμε και να γίνουμε μια ομάδα», αποφαίνεται ένας τρόφιμος.

Θετικά σχόλια απέσπασε η φετινή θεατρική παράσταση "Επιστροφή", βιντεοσκοπημένες σκηνές της οποίας παρακολούθησε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά την επίσκεψή του στον Αυλώνα, καθώς και η μουσική εκδήλωση-αφιέρωμα στον συνθέτη Σταύρο Ξαρχάκο. Η εφημερίδα τους «Προσπαθώντας για το αύριο» φιλοξένησε συνέντευξη της ομ. καθηγήτριας Αλίκης Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου.

Με πρωτοβουλία, άλλωστε, της Αλίκης, ε.τ. προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Εγκληματολογίας, προέδρου του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΙΜΔΑ), θεσπίστηκαν το 2007 εννέα βραβεία που απονέμονται κατ' έτος σε μαθητές του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου του ΕΚΚΝΑ για την επίδοση στα μαθήματα και την καλή συμπεριφορά τους, για την τακτική παρακολούθηση των μαθημάτων. Φέτος, στις 27 Ιουνίου, στην τελετή λήξης της σχολικής χρονιάς, τα βραβεία απονεμήθηκαν για έκτη φορά. Και πρέπει να τονίσουμε ότι, στο κλίμα κοινωνικής αποσύνθεσης που ζούμε, τα βραβεία αποκτούν ιδιαίτερη σημασία. Υπογραμμίζουν τον ευεργετικό ρόλο του ΙΜΔΑ στην υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι ένα μέσον ηθικής ενθάρρυνσης πρωτίστως των παιδιών, αλλά κατ' αντανάκλαση και των ίδιων των δασκάλων τους, αυτών των αφανών ηρώων, που η σημασία του έργου τους είναι προφανής.

Μακάρι η κοινωνική επανένταξη να είχε όλα τα χαρακτηριστικά της προσοχής που επιδεικνύεται εντός. Τότε θα επιβραβευόταν επί της ουσίας το έργο των εκπαιδευτικών, όλων των παραγόντων του σωφρονιστικού καταστήματος, όλων των εθελοντών-ντριών που συνδράμουν το έργο.

Το σχολείο κάνει αυτή τη λαμπρή δουλειά που θα ζήλευαν και πολλά από τα «έξω» σχολεία. Δεν μπορεί να απαντήσει μέχρι τέλους και για τη μετα-σωφρονισμό περίοδο, αν και κάνει τα πάντα για την επόμενη μέρα. Η πολιτεία, με τα απαιτούμενα μέτρα ολοκληρωμένης πολιτικής, και η κοινωνία, με την ώριμη στάση και συμπεριφορά της, καλούνται να παίξουν τον ρόλο τους.

Δείτε όλα τα σχόλια

Όλες οι Ειδήσεις