Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Εκτόξευση της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ - Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση

Σε ποια προϊόντα στράφηκαν οι πολίτες στην Ελλάδα λόγω κορωνοϊού - Μεγάλη αύξηση στην πρόθεση για διαδικτυακές αγορές

Εκτόξευση της ζήτησης για βασικές κατηγορίες ειδών σούπερ μάρκετ καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες, τόσο από την IRI, εταιρεία έρευνας αγοράς στα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Αγαθά και στο Λιανεμπόριο, όσο και από την Nielsen.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, την εβδομάδα 24/2 με 1/3 (εβδομάδα πριν από την Κ. Δευτέρα) σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων σε αξία στα προϊόντα σταθερού barcode (Ταχυκίνητα και είδη bazaar) κατά 35,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή την εβδομάδα πριν από την Κ. Δευτέρα (4/3/2019- 10/3/2019).

Ωστόσο, η αύξηση πωλήσεων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά της εβδομάδας 24/02/20 – 01/03/20 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25/02/19 – 03/03/19) είναι 41,8%.

Η αύξηση σε 54 βασικές κατηγορίες ήταν πάνω από 60% ενώ αυτές που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν, ως αναμενόμενο, τα αντιβακτηριακά μαντηλάκια (669%) και τζέλ (297%), κρεμοσάπουνα (286%), όσπρια (187%), μακαρόνια (176%), ρύζι (173%), έτοιμα γεύματα (162%), καθαριστικά κουζίνας & μπάνιου (160%), άλευρα (153%), χλωρίνες(104%) κλπ.

Την ίδια στιγμή η Nielsen επισημαίνει ότι ο Έλληνες καταναλωτές προμηθεύoνται μεγάλες ποσότητες τροφίμων αλλά και υγρών καθαριστικών και απολυμαντικών υπό τον φόβο της εξάπλωσης της πανδημίας.

Συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) με την αντίστοιχη περυσινή (04/03/19-10/03/19) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία, στο +23,9%.

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Η μέτρηση της Nielsen καταγράφει σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε πέντε κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα: υγρά καθαριστικά/απολυμαντικά (αύξηση 721%), μαντηλάκια και αντιβακτηριδιακά (αύξηση 709,3%), αντισηπτικά υγρά (αύξηση 495,5%), σαπούνια (αύξηση 204%) και χλωρίνη (αύξηση 85,5%).

Αντίστοιχα, στα τρόφιμα το πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι που παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων σε αξία 141,9% και ακολουθούν τα ζυμαρικά με αύξηση 140,1%, τα όσπρια με αύξηση 136,4%, το ρύζι με αύξηση 126,2% και το γάλα εβαπορέ με αύξηση 90,7%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα τρόφιμα & ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

Μεγάλη αύξηση στην πρόθεση των Ελλήνων για διαδικτυακές αγορές

Μεγάλη αύξηση φαίνεται ότι σημειώνεται στην πρόθεση των Ελλήνων για διαδικτυακές αγορές σε μια περίοδο που η επιδημία του κορωνοϊού βρίσκεται σε εξέλιξη, όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα της ierax analytix, στο διάστημα 10-13 Μαρτίου, σε δείγμα 703 ανδρών και γυναικών, ηλικίας 18-45 ετών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 21% των ερωτηθέντων δηλώνει πως στις επόμενες 15 μέρες θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές από σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.

«Το ποσοστό αυτό είναι τεράστιο, αν υπολογίσουμε ότι, προ ιού, μόλις το 0,5% του τζίρου των σούπερ μάρκετ προερχόταν από το Διαδίκτυο», ενώ για τα φαρμακεία ο ηλεκτρονικός τζίρος ήταν 5%, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με τους λόγους που θα προχωρήσουν σε ηλεκτρονικές αγορές, αντί να επισκεφτούν ένα φυσικό κατάστημα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δηλώνουν σε ποσοστό 22% ότι δεν επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με άλλους ανθρώπους και σε ποσοστό 20% ότι δεν θέλουν να βγουν άσκοπα από το σπίτι, ενώ το 29% το κάνει «για να γλιτώσει χρόνο» και το 23% για να έχει περισσότερες επιλογές σε είδη.

Κατά τους μελετητές, η σημαντική αύξηση των διαδικτυακών αγορών σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται απλά να προσαρμοστούν στα μεγαλύτερα μεγέθη ηλεκτρικών αγορών, αλλά πρέπει και να επενδύσουν σε υπηρεσίες μεταφορών.

«Οι μεταφορικές εταιρείες θα πρέπει να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες, αλλά ταυτόχρονα να φροντίσουν για την ασφάλεια των εργαζομένων τους», επισημαίνουν οι μελετητές, δεδομένου ότι το 32% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν πως θέλουν να πληρώσουν με αντικαταβολή (στο άτομο που θα τους παραδώσει την παραγγελία τους) και όχι ηλεκτρονικά.

Οι καταναλωτές σε Κίνα, οι ΗΠΑ και Ιταλία δημιουργούν αποθεματικά

Στο μεταξύ, σε χώρες όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ιταλία οι καταναλωτές φαίνεται να δημιουργούν αποθεματικά, έχοντας πλέον περισσότερο έντονο τον φόβο μιας πανδημίας, ενώ αναμένεται να επηρεαστεί θετικά και το ηλεκτρονικό εμπόριο, στα πλαίσια της προσπάθειας των καταναλωτών να ελαχιστοποιήσουν την επαφή με άλλους ανθρώπους.

Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, την περίοδο των 4 εβδομάδων μέχρι και τις 22 Φεβρουαρίου οι πωλήσεις των ιατρικών μασκών αυξήθηκαν σημαντικά (319% σε αξία και 378% σε τεμάχια). Οι πωλήσεις των απολυμαντικών τζελ για τα χέρια αυξήθηκαν κατά 73% την ίδια περίοδο, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να συνεχιστεί με πολλαπλάσιο ρυθμό.

Χωρίς ζυμαρικά, χαρτί τουαλέτας και αλεύρι κάποια σούπερ μάρκετ του Λονδίνου

Την ίδια στιγμή, παρατηρήθηκαν άδεια ράφια σήμερα σε ολοένα και περισσότερα σούπερ μάρκετ του Λονδίνου καθώς οι πολίτες έσπευσαν να αγοράσουν ζυμαρικά, χαρτί τουαλέτας και κατεψυγμένα τρόφιμα αφού η κυβέρνηση έδωσε εντολή σε όσους ασθενούν από τον κορονοϊό να απομονωθούν σπίτι τους.

Το Lidl στο Χάκνεϊ δεν είχε ζυμαρικά, χαρτί τουαλέτας, αλεύρι, κονσέρβες ψαριών ή λάδι ήδη από χθες το βράδυ. Σήμερα, το Sainsbury's στο Τσάρλτον δεν είχε ζυμαρικά ή χαρτί τουαλέτας. Το Waitrose στην περιοχή Κάναρι Γουόρφ δεν είχε ούτε ζυμαρικά ούτε χαρτί τουαλέτας από χθες το βράδυ.

Οι επικεφαλής των βρετανικών σούπερ μάρκετ καλούν τον κόσμο να μην πανικοβάλλεται και ανακοίνωσαν ότι μπορούν να κρατήσουν τα καταστήματα επαρκώς τροφοδοτημένα αλλά σε όλο το Λονδίνο υπάρχουν ενδείξεις ότι πολύς κόσμος στοκάρει βασικά αγαθά στο σπίτι του.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Βουταρία

Έχουν πλημμυρίσει αυτές τις μέρες τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από διαφημίσεις Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης που πουλάνε μαθήματα τηλεκπαίδευσης

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις