Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ ενάντια στην αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ

Eurokinissi

Με σύνθημα «Φτάνει πια» και αίτημα «καμία αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, δωρεάν μετακίνηση σε ανέργους» ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης ξεκινά καμπάνια με στόχο την απόσυρση της υπουργικής απόφασης με την οποία αυξάνονται από 25% έως και 33% οι τιμές στα αστικά λεωφορεία.

Με σύνθημα «Φτάνει πια» και αίτημα «καμία αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, δωρεάν μετακίνηση σε ανέργους» ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης ξεκινά καμπάνια με στόχο την απόσυρση της υπουργικής απόφασης με την οποία αυξάνονται από 25% έως και 33% οι τιμές στα αστικά λεωφορεία, ενώ παράλληλα κατοχυρώνονται τα κέρδη των μετόχων του ιδιωτικού πλην όμως γενναία επιχορηγούμενου από τον κρατικό κορβανά, Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Σε συνέντευξη Τύπου τα στελέχη Αλέκα Κρασοπούλου (μέλος γραμματείας ΣΥΡΙΖΑ Α΄Θεσσαλονίκης) και Γιώργος Τοζίδης (οικονομολόγος) και οι βουλευτίνες Λίτσα Αμανατίδου και Δέσποινα Χαραλαμπίδου τόνισαν την ανάγκη δημιουργίας ενός μεγάλου κινήματος, όπως αυτό του "SOSτε το νερό», που θα διεκδικήσει με τις παρεμβάσεις του δημόσια αστική συγκοινωνία με κοινωνικό πρόσωπο. Προς αυτήν την κατεύθυνση ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης θα συμμετέχει σε όλες τις σχετικές διεργασίες, αλλά και στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που διοργανώνονται τις προσεχείς ημέρες, ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ. Κατήγγειλαν την αδιαφάνεια στα οικονομικά του Οργανισμού και γενικότερα στη λειτουργία του και κάλεσαν την κυβέρνηση να προχωρήσει σε έλεγχο της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ.και να θεσμοθετήσει άμεσα τη δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους με δεδομένο ότι στη Θεσσαλονίκη η πραγματική ανεργία ξεπερνά το 30%.

Αναλυτικά οι επισημάνσεις και θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ, όπως διατυπώθηκαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου είναι:

1. Ο Ο.Α.Σ.Θ. είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που λειτουργεί τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης από το 1957 μέχρι σήμερα με διαδοχικές ανανεώσεις της οικονομικής συμφωνίας μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Οργανισμού. Ουσιαστικά πρόκειται για ιδιωτικό μονοπώλιο που διαχειρίζεται ένα δημόσιο αγαθό.
2. Το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ. προσδιορίζεται με σταθερά ποσοστά επί των εσόδων και επί των παγίων του Οργανισμού (κυρίως λεωφορεία), καταβάλλεται μαζί με την αντισταθμιστική καταβολή, είναι αφορολόγητο και καταβάλλεται από την αρχή του έτους παράλληλα με την καταβολή της επιχορήγησης.
3. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν με την κυβερνητική απόφαση (Φ.Ε.Κ. Β2283/26.08.14), το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ. ανήλθε την περίοδο 2009 – 2014 σε 100 εκατ. ευρώ περίπου. Με την ίδια απόφαση «κατοχυρώνεται» το επιχειρηματικό κέρδος για τα έτη 2015 – 2017, το οποίο ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ περίπου.
4. Στο ίδιο Φ.Ε.Κ. (Β2283/26.08.14) δημοσιεύθηκε και η κυβερνητική απόφαση για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων:
Α. Απλό (μιας διαδρομής): 1,00 ευρώ από 0,80 ευρώ (αύξηση 25%).
Β. Δύο διαδρομών: 1,20 ευρώ από 0,90 ευρώ (αύξηση 33%) διάρκειας 70 λεπτών.

5. Για το 2015 προβλέπεται μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής (δημόσια επιχορήγηση) κατά 38 εκατ. ευρώ η οποία θα επιβαρύνει ολοκληρωτικά τους χρήστες και τις χρήστριες των αστικών συγκοινωνιών που είναι κυρίως τα φτωχά λαϊκά στρώματα αφού προβλέπεται ισόποση αύξηση των εσόδων του Ο.Α.Σ.Θ.
6. Το ελληνικό δημόσιο μετατρέπεται σε «εισπράκτορα» του Ο.Α.Σ.Θ. αφού πλέον τα πρόστιμα θα βεβαιώνονται στις εφορίες απαλλάσσοντας τον οργανισμό από το κόστος της δικαστικής διεκδίκησής τους (με αμφίβολα αποτελέσματα).
7. Οι υποτιθέμενες βελτιώσεις της οικονομικής συμφωνίας με τον Ο.Α.Σ.Θ. (μη προσφυγή στη διαιτησία, αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του επιχειρηματικού κέρδους, παράταση του χρόνου κυκλοφορίας των οχημάτων κλπ.) βρίσκονται στον αέρα εάν δεν καλυφθούν νομοθετικά.
8. Τα οικονομικά στοιχεία του Ο.Α.Σ.Θ. χαρακτηρίζονται από μεγάλη αδιαφάνεια καθώς δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στα έσοδα (η έκδοση των εισιτηρίων και των καρτών γίνεται από τον ίδιο τον Οργανισμό κατά παρέκκλιση των όσων ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες) και τα έξοδα (υπέρμετρη αύξηση των μεταβλητών δαπανών) αλλά και στη διοικητική λειτουργία του Οργανισμού (προσλήψεις, προμήθειες). Η καθιέρωση ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα πρέπει να ανατεθεί στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (σύμφωνα με μελέτη που έχει κατατεθεί από τον φορέα) ώστε να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την επίτευξη διαφάνειας στα έσοδα του Ο.Α.Σ.Θ. Εάν η κυβέρνηση αναθέσει την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Ο.Α.Σ.Θ. (όπως πιέζεται από τους μετόχους του) θα είναι μία ακόμη επιβεβαίωση ότι αντί να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των πολιτών της Θεσσαλονίκης επιλέγει να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ.
9. Σημαντικό ζήτημα που απαιτεί ουσιαστικό έλεγχο είναι οι σχέσεις του Ο.Α.Σ.Θ. με τον συνεταιρισμό «ΗΡΑΚΛΗΣ» (τα μέλη του είναι και μέτοχοι του Ο.Α.Σ.Θ.) που «φέρεται» ως ιδιοκτήτης των αμαξοστασίων στη Σταυρούπολη και τον Φοίνικα. Θα πρέπει να διερευνηθεί ο τρόπος απόκτησης των οικοπέδων αλλά και η διαδρομή των μισθωμάτων από τον Ο.Α.Σ.Θ. μέχρι τα μέλη του συνεταιρισμού.
10. Σε μια πόλη – πρωταθλήτρια της ανεργίας (σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το ποσοστό ανεργίας στη Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε 32%) δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των ανέργων. Η θέση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είναι ότι οι άνεργοι και οι άνεργες έχουν το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης.
11. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. έχει ξεκάθαρη θέση υπέρ ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία, τραμ) με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο που θα παρέχει φθηνές και κυρίως ποιοτικές υπηρεσίες γιατί η μετακίνηση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και σε αυτό πρέπει να έχουν πρόσβαση όλες και όλοι.

Με βάση τα παραπάνω, καλούμε την κυβέρνηση:
1. Να αποσύρει την υπουργική απόφαση με την οποία αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων και κατοχυρώνονται τα κέρδη των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ. και να προχωρήσει στην καταγγελία της Οικονομικής Συμφωνίας σύμφωνα με τα οριζόμενα σε αυτήν αλλά και στον Κανονισμό 1370/2007/23.10.2007 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
2. Να προχωρήσει σε έλεγχο σε βάθος της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ.  και παράλληλα να δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμα των ελεγκτών των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών για τις χρήσεις 2004 – 2006, το οποίο υποβλήθηκε στις 06.04.2011.
3. Να δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμα της Ομάδας Εργασίας για θέματα Ο.Α.Σ.Θ. που συγκροτήθηκε με την αριθ. Α οικ. 36064/3406/25.07.2013 απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
4. Να θεσμοθετήσει τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.

Δείτε όλα τα σχόλια