Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πρόταση για την πεζοδρόμηση της Σταδίου

Στην οδό Σταδίου, στον ιστορικό δρόμο της πόλης, που από τον αρχικό σχεδιασμό της συνδέει τις πλατείες Ομονοίας και Συντάγματος, στρέφει το βλέμμα της η αρχιτεκτονική κοινότητα φιλοδοξώντας να αρθρωθεί "επιτέλους ένας δημόσιος διάλογος, να αναπτυχθούν όλες οι απόψεις ελεύθερα και ισότιμα"

Στην οδό Σταδίου, στον ιστορικό δρόμο της πόλης, που από τον αρχικό σχεδιασμό της συνδέει τις πλατείες Ομονοίας και Συντάγματος, στρέφει το βλέμμα της η αρχιτεκτονική κοινότητα φιλοδοξώντας να αρθρωθεί "επιτέλους ένας δημόσιος διάλογος, να αναπτυχθούν όλες οι απόψεις ελεύθερα και ισότιμα", μήπως και σωθεί από την εγκατάλειψη. Σε αντίθεση με ό,τι "απέφυγε να πράξει η πολιτεία μέχρι σήμερα" στην προωθούμενη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου κρυπτόμενη πίσω από τις λαμπερές εκδηλώσεις του Rethink Athens του Ιδρύματος Ωνάση.

Έτσι το Σάββατο 1η Μαρτίου διοργανώνεται ημερίδα στον Ιανό (Σταδίου 29) από τις 11.30 το πρωί με θέμα "Οδός Σταδίου. Από την παρακμή στην ελπίδα", "για τη δυνατότητα πεζοδρόμησής της και τη συμμετοχή αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων, κυκλοφοριολόγων" κ.λπ. Ο πρόεδρος του τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ Γ. Μαδεμοχωρίτης εξέφρασε την αντίθεσή του με τις διαδικασίες για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, σημειώνοντας ότι τέτοιας κλίμακας παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο πριν από την απόφαση υλοποίησης απαιτούν ισχυρή τεκμηρίωση (κοινωνική - πολιτική) αναρωτώμενος γιατί επελέγη ένας εμβληματικός δρόμος κεντρικών και διοικητικών λειτουργιών αντί του εμπορικού δρόμου της Σταδίου, που μαραζώνει.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου οι αρχιτέκτονες Αν. Βεντουράκης και Δ. Κονταργύρης εξήγησαν ότι η ιδέα για την πεζοδρόμηση της Σταδίου έως και τη Φιλελλήνων, όπου η πλατεία Συντάγματος ενοποιείται με τον πεζόδρομο της Ερμού, ξεκίνησε από τη διαπίστωση πως η ανάπλαση της Πανεπιστημίου εξελίσσεται μεταξύ δύο "φραγμάτων", των δύο υπερφορτωμένων κυκλοφοριακών διαύλων Ακαδημίας και Σταδίου. Η πρότασή τους αφήνει την κίνηση των οχημάτων σε Πανεπιστημίου και Ακαδημίας ως έχει και οι γραμμές του τραμ, σε περίπτωση επέκτασης, θα εκτραπούν στη Φιλελλήνων - Σταδίου, όπως και στο παρελθόν, και στη συνέχεια στην Πατησίων. Οι διαδρομές της δημόσιας συγκοινωνίας θα μεταφερθούν στην Πανεπιστημίου σε λεωφορειολωρίδα Contra-flow από την Ομόνοια μέχρι τη Β. Σοφίας.

 

Άμεση επικοινωνία με το εμπορικό τρίγωνο

Στα πλεονεκτήματα της πρότασης οι δύο αρχιτέκτονες κατατάσσουν την άμεση επικοινωνία της Σταδίου με το εμπορικό τρίγωνο (Αιόλου - Ερμού) και την ευρύτερη περιοχή του ιστορικού κέντρου της πόλης, αλλά και το ότι αποτελεί παρέμβαση "εύκολη, γρήγορη, αδάπανη" και μπορεί να υλοποιηθεί αμέσως. Όπως αναφέρθηκε, μπορεί να ξεκινήσει η δοκιμαστική πεζοδρόμηση κάθε Σάββατο (ημέρα με τον μικρότερο κυκλοφοριακό φόρο) από το πρωί έως τις 4 το απόγευμα συνοδεία εκδηλώσεων. Αυτό θα λειτουργήσει ως εργαλείο για τον εντοπισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων της πεζοδρόμησης, αλλά και για την προσέλκυση και ανάπτυξη των επιθυμητών νέων δραστηριοτήτων μέσω ενός προγράμματος καθημερινής πεζοδρόμησης.

Ο επίσης αρχιτέκτονας Γ. Τριανταφύλλου, στο φιλμ που παρουσίασε, αποτύπωσε από τον Ιούλιο του 2013 τις εικόνες ερημιάς και εγκατάλειψης αλλά και το παρελθόν του "πιο ζωντανού και όμορφου δρόμου της Αθήνας" εκκινώντας από τις αρχές του 19 αιώνα. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου δεν λύνει κανένα πρόβλημα, ξεκαθάρισε ο πρώην πρόεδρος του ΣΑΔΑΣ Λ. Γρηγοριάδης, τασσόμενος με την "αυτονόητη" πρόταση για πεζοδρόμηση της Σταδίου.

Λ. ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Αλήθειες που πονάνε

Υποτίθεται ότι τόσον καιρό προσπαθούν να μας πείσουν ότι το σκάνδαλο Novartis είναι μια κατασκευή του ΣΥΡΙΖΑ με στόχο να σπιλώσει και να πλήξει τους πολιτικούς του αντιπάλους

Δειτε ολοκληρο το αρθρο