Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Προκλητικές, απαράδεκτες και προσβλητικές δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας σε βάρος των ναυτεργατών

ΑΓΝΩΣΤΗ

Σε απάντησή του επί επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή στις 22/11/2013 ο ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης, εξαπέλυσε μια απίστευτα πρωτόγνωρη και πρωτοφανή επίθεση ενάντια στους Έλληνες ναυτεργάτες.

ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΝΤΑΛΑΚΟΓΕΩΡΓΟΥ*

Σε απάντησή του επί επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή στις 22/11/2013 ο ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης, εξαπέλυσε μια απίστευτα πρωτόγνωρη και πρωτοφανή επίθεση ενάντια στους Έλληνες ναυτεργάτες.

Συγκεκριμένα δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ξέρετε κάτι; Πρέπει να στοχεύσουμε στην ποιοτική ναυτιλία. Και ποιοτική ναυτιλία σημαίνει αξιωματικούς. Δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι θα πρέπει να επανέλθουμε στη λογική των ναυτών, των λοστρόμων ή οποιονδήποτε άλλων. Χρειαζόμαστε τους αξιωματικούς, χρειαζόμαστε τα παιδιά με προσόντα».

Σε άλλο σημείο της απάντησης του ΥΝΑ αναφέρονται επίσης τα εξής: «Η διαχείριση του πλοίου, του ελληνόκτητου, είναι 20% φθηνότερη από οποιαδήποτε άλλο πλοίο στον κόσμο. Όταν, όμως, μπαίνει ελληνικό πλήρωμα, αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάνεται».

Πριν δώσουμε την πρέπουσα απάντηση στις αθλιότητες που ξεστόμισε στη Βουλή ο ΥΝΑ σε βάρος των Ελλήνων ναυτικών, θεωρούμε αναγκαίο να σημειώσουμε τον ρόλο και τη συμβολή μας στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας.

Από τα αναφερόμενα του ΥΝΑ προκύπτει ότι έχει διδαχθεί την ιστορία της Ναυτιλίας αποκλειστικά από την πλευρά της εφοπλιστικής θεώρησης (σημείωση: ούτε κι αυτοί έχουν ώς τώρα τολμήσει ποτέ να αμφισβητήσουν την τεράστια συμβολή των Ελλήνων ναυτικών στην ανάπτυξη της ναυτιλίας από τη μεταπολεμική περίοδο έως και σήμερα).

Οι Έλληνες ναυτεργάτες θυσίασαν την ίδια τη ζωή τους στέκοντας στο πλευρό των συμμάχων κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και οι επίσημες απώλειες σε ζωές Ελλήνων ναυτεργατών ξεπερνούν τις 2.500 και πολλοί περισσότεροι ήταν οι σακατεμένοι και τραυματισμένοι Έλληνες ναυτεργάτες.

Την ίδια στιγμή που οι ναυτεργάτες ήταν στην πρώτη γραμμή του μετώπου, υλοποιώντας το σύνθημα της θρυλικής ΟΕΝΟ όλα τα πλοία να είναι σε κίνηση για την μεταφορά εφοδίων και πολεμικού εξοπλισμού, πολλοί «πατριώτες» Έλληνες εφοπλιστές μετέφεραν τις οικογένειές τους, που στο μεταξύ είχαν μετακομίσει από την Ελλάδα στο Λονδίνο, στις ΗΠΑ για ασφάλεια...

Στη συνέχεια όλων αυτών, οι εφοπλιστές καρπώθηκαν τα 100 λίμπερτι και εκατομμύρια αποζημιώσεων για την απώλεια των πλοίων τους. Πάνω στο αίμα, τις θυσίες και την τραγωδία της ελληνικής ναυτεργατικής οικογένειας στηρίχθηκε το νέο ξεκίνημα για την ελληνική εμπορική ναυτιλία.

Στα επόμενα τριάντα χρόνια (1960-1990) οι Έλληνες ναυτεργάτες θρήνησαν τον χαμό χιλιάδων συναδέλφων τους στα σαπιοκάραβα των εφοπλιστών σε πολύνεκρα ναυάγια στα διάφορα ναυτικά ατυχήματα αλλά και σε τοπικούς και περιφερειακούς πολέμους, όπως π.χ. Ιράν - Ιράκ.

Οι εφοπλιστές θησαύριζαν και αποκτούσαν ολοένα και μεγαλύτερο πλούτο. Υπογραμμίζουμε ότι στα 30 αυτά χρόνια η ελληνική εμπορική ναυτιλία (ελληνική και ελληνόκτητη) κατείχε σταθερά το θλιβερό ρεκόρ της πρωτιάς στην παγκόσμια ναυτιλία στα ναυτικά ατυχήματα.

Ταυτόχρονα την ίδια περίοδο το ελληνικό κράτος και όλες οι κυβερνήσεις υπηρέτησαν πιστά το δόγμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, παρέχοντας απίστευτα και προκλητικά προνόμια στο ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον νεοαποικιακό νόμο 2687/53 που έχει αυξημένη συνταγματική ισχύ και θέσπισε μια νομοθεσία με δεκάδες φοροαπαλλαγές για το ελληνικό πλοίο, κατήργησαν μέσω των εγκριτικών πράξεων χιλιάδες Έλληνες ναυτεργάτες, μειώνοντας 9 φορές έως τώρα τις οργανικές συνθέσεις, νομιμοποίησαν την απασχόληση των χαμηλόμισθων και ανασφάλιστων αλλοδαπών πληρωμάτων που και αυτοί έγιναν αντικείμενο άγριας εκμετάλλευσης, οδήγησαν το ΝΑΤ και τα υπόλοιπα ταμεία μας στην οικονομική κατάρρευση, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό κοινωνικό πρόβλημα με χιλιάδες άνεργους Έλληνες ναυτεργάτες και τελικά οδήγησαν το ναυτικό επάγγελμα στην αβεβαιότητα, την ανασφάλεια και την απαξίωση.

Μάλιστα, αυτό το θεσμικό πλαίσιο, γεμάτο με εφοπλιστικά προνόμια και επιχειρηματική ασυδοσία, πήραν σαν βάση και μοντέλο οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές και με καθυστέρηση μιας εικοσαετίας το εφάρμοσαν στις χώρες τους εξολοθρεύοντας το εθνικό ναυτεργατικό δυναμικό τους.

Δικαίωμα του Μ. Βαρβιτσιώτη να υπερασπίζεται σθεναρά αυτό το σύστημα που παράγει πλούτο για τους λίγους και οδηγεί στην ανεργία, στην ανέχεια και στην φτώχεια χιλιάδες Έλληνες ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους. Αυτό το μοντέλο κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης έχει ως όραμα και φιλοδοξία και το υπηρετεί πιστά.

Εκείνο όμως που δεν επιτρέπουμε στον κάθε Βαρβιτσιώτη είναι να χλευάζει και να απαξιώνει τους ναυτεργάτες και την τεράστια συμβολή τους στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας, της εθνικής οικονομίας, που ήταν και οι κύριοι αιμοδότες, αλλά και την προσφορά στη χώρα μας.

Διότι συνιστά απαξίωση του χειρίστου είδους να συνδέει την ποιοτική ναυτιλία, που βασικό συστατικό της είναι η ασφάλεια, με την ικανότητα των Ελλήνων ναυτεργατών και να οδηγείται στο συμπέρασμα ότι η ποιοτική ναυτιλία δεν χωράει τον Έλληνα ναύτη, λοστρόμο και οποιουσδήποτε άλλους, εννοώντας προφανώς το υπόλοιπο μέρος των πληρωμάτων (θαλαμηπόλους - μάγειρες - κατώτερο πλήρωμα μηχανής).

Απαντούμε στον κ. Βαρβιτσιώτη και στην άθλια τακτική του να διαχωρίσει τα πληρώματα από τους αξιωματικούς ότι αυτό συνιστά πολιτική αλητεία και αθλιότητα η οποία δεν θα περάσει.

Υπογραμμίζουμε ότι η επαγγελματικότητα, η ναυτοσύνη, η ικανότητα, η εργασιακή συνέπεια, η κατάρτιση, τα προσόντα, το φιλότιμο και η αυτοθυσία των Ελλήνων ναυτεργατών σαν ενιαίο σύνολο θεωρούνται και είναι διεθνώς αναγνωρισμένα.

Ας διαβάσει να ξεστραβωθεί από το φιλοεφοπλιστικό και αντιναυτεργατικό του παραλήρημα την μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά που μεταξύ των άλλων αναφέρει ότι ένα αμιγές ελληνικό πλήρωμα μειώνει την ετήσια δαπάνη σε έξοδα συντήρησης ενός ελληνικού πλοίου κατά 30%!

Συμπέρασμα: Η ποιοτική ναυτιλία και η ασφάλεια είναι ισχυρότερη και αποτελεσματικότερη όταν σε αυτή εργάζονται και απασχολούνται Έλληνες ναυτεργάτες. Αυτό έχει επισημανθεί ακόμη και από τον εφοπλιστικό κόσμο και οι Έλληνες ναυτεργάτες έχουν την αναγνώριση και την εκτίμηση στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα.

Χωρίς τους Έλληνες ναυτεργάτες και χωρίς το καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας που τους εξασφάλισε το ελληνικό κράτος οι εφοπλιστές ούτε μπορούσαν ούτε θα κατείχαν τη θέση που έχουν στην παγκόσμια ναυτιλία όλα τα τελευταία χρόνια.

Η κυνική του ομολογία ότι το ελληνικό πλοίο είναι το πιο ανταγωνιστικό στον κόσμο κατά 20% και την ίδια στιγμή στον χώρο της ναυτιλίας υπάρχει ανεργία που ξεπερνά το 50 έως 60% επιβεβαιώνει απόλυτα τον ισχυρισμό μας ότι ο ίδιος και η κυβέρνηση έχουν ταχθεί αμετάκλητα στην πλευρά των εφοπλιστικών συμφερόντων και καθόλου δεν νοιάζονται για το ότι υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί οι οποίοι σήμερα σιτίζονται από διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις, από την Εκκλησία και άλλους κοινωνικούς φορείς.

Ο ίδιος και η κυβέρνηση σφυρίζουν αδιάφορα για το θλιβερό αυτό φαινόμενο. Η ευαισθησία και το ενδιαφέρον τους είναι πώς καλύτερα θα υπηρετήσουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο εντός και εκτός Ελλάδας.

Οι διάφοροι Βαρβιτσιώτηδες φαίνεται ότι δεν έχουν αντιληφθεί την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα και τον εγκληματικό ρόλο που έχουν διαδραματίσει οι ίδιοι και τα κόμματά τους, που έχουν την ευθύνη για τη διακυβέρνηση της χώρας όλα τα τελευταία χρόνια και οδήγησαν τον λαό στη φτώχεια, στην πείνα, την εξαθλίωση και στο κοινωνικό περιθώριο.

Ο ναυτεργατικός κόσμος, οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, τα μικρομεσαία στρώματα, η νεολαία, η συντριπτική πλειοψηφία του λαού είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα ανεχθούν ακόμη για πολύ αυτήν τη βάρβαρη κυβερνητική πολιτική που είναι σε απόλυτη συμπόρευση με τους τοκογλύφους δανειστές, που συντρίβει και ισοπεδώνει καθημερινά τα δικαιώματά τους και οδηγεί σε μια φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας.

Η ανατροπή αυτής της πολιτικής, που είναι ταυτισμένη με τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και εναρμονισμένη με τις δικές του στρατηγικές και οικονομικές επιδιώξεις, είναι θέμα χρόνου.

Το καλύτερο που έχει να κάνει ο κ. Βαρβιτσιώτης μέχρι τότε είναι να βγάλει τον σκασμό και να μη διανοηθεί ξανά να προσβάλει τη νοημοσύνη, την ηθική και επαγγελματική υπόσταση των Ελλήνων ναυτεργατών.

 

ΥΓ.: Ξέρουμε ότι το κείμενο αυτό δεν πρόκειται να προβληθεί σε κανένα από τα μεγάλα κανάλια και ανάλογη τύχη θα έχει και στην πλειονότητα του ημερήσιου Τύπου και των λοιπών ΜΜΕ που είναι βουτηγμένα στη διαπλοκή και πολλά από αυτά ανήκουν στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και μέσω αυτών ο κ. Βαρβιτσιώτης εξασφαλίζει τηλεοπτικό χρόνο και προβολή από την πλειονότητα των ΜΜΕ σε καθημερινή βάση.

Όμως από το δικό μας μετερίζι θα διατυπώνουμε τη θέση και την άποψη που αντιπροσωπεύει τα δικαιώματα των ναυτεργατών και δεν θα νομιμοποιήσουμε την παραχάραξη της ιστορίας και της αλήθειας.

 

* Ο Αντώνης Νταλακογεώργος είναι πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ

Δείτε όλα τα σχόλια