Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η πλατεία ήταν γεμάτη με παιδιά και χαμόγελα

Κάτω από έναν "θρασύτατο" ήλιο τα παιδιά γέμισαν την Κυριακή με τα χαμόγελα και τις φωνές τους την πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα. Η παιδική παράσταση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου "Το μεγάλο μπλουμ...

Κάτω από έναν "θρασύτατο" ήλιο τα παιδιά γέμισαν την Κυριακή με τα χαμόγελα και τις φωνές τους την πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα. Η παιδική παράσταση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου "Το μεγάλο μπλουμ του Μπρίλη", που δόθηκε με τη στήριξη της Ανοιχτής Πόλης, της Κίνησης Κατοίκων 6ης δημοτικής κοινότητας, του ρ/σ "105,5 Στο Κόκκινο" και της "Αυγής", έφερε έναν άνεμο πολιτισμού στην επί τέσσερα χρόνια κατειλημμένη από τη Χρυσή Αυγή πλατεία.

Αρκετή ώρα πριν ξεκινήσει η παράσταση η πλατεία σαν να άνθιζε. Γονείς και παιδιά έφταναν στον Άγιο Παντελεήμονα. Όμως δεν ήταν μόνο αυτοί. Αστυνομικές δυνάμεις έδιναν το "παρών" τους και επί πλέον καμιά 40αριά "αγανακτισμένοι" επιχειρούσαν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, αλλά φευ οι φωνές των παιδιών και τα χειροκροτήματα εκείνων που βρέθηκαν στην πλατεία για την παράσταση έπνιγαν τη μισαλλόδοξη παρουσία. Από το πρωί άλλωστε είχαν στήσει το πανό τους μέσα στην παιδική χαρά με το σύνθημα "καμιά ανοχή" στους διοργανωτές και σε όσους προσέλθουν στην παράσταση.

Κάποιες κυρίες, "κλώνοι" της Θέμιδας Σκορδέλη, με φωνές τσιριχτές, φώναζαν προσπαθώντας να υπερισχύσουν. Όμως δεν το κατόρθωσαν παρ' ότι καθυστέρησαν για κανένα μισάωρο την έναρξη της παράστασης. Και στη διάρκεια της παράστασης, όμως, επιχειρούσαν με φωνές να χαλάσουν το κλίμα. Το χειροκρότημα των παρευρεθέντων έπνιγε και πάλι τις αταίριαστες τσιρίδες.

Η πλατεία ήταν γεμάτη με παιδιά και χαμόγελα. Καθισμένα στα σκαλάκια της εκκλησίας, οκλαδόν στην πλατεία αλλά και στο ρείθρο της παιδικής χαράς, παρακολουθούσαν, γελούσαν, χειροκροτούσαν. Μια ακόμα παραφωνία όμως έστεκε στο πλάι να θυμίζει το ζοφερό, πρόσφατο παρελθόν, αλλά και την ανάγκη της συνεχούς δράσης και επαγρύπνησης. Η καγκελόφρακτη, κλειδωμένη από τη Χρυσή Αυγή, παιδική χαρά με τις κούνιες, τις τσουλήθρες και τις τραμπάλες σε αχρηστία, έμοιαζε παράταιρη με την ατμόσφαιρα που είχε δημιουργηθεί αυτό το κυριακάτικο μεσημέρι. Το λουκέτο στην πόρτα της τόσο έντονο, όσο και η ανάγκη να ξαναβρεί η πλατεία τους κανονικούς της ρυθμούς, χωρίς τον φόβο και τη μισαλλοδοξία.

"Το μεγάλο μπλουμ του Μπρίλη" της Ρεγγίνας Καπετανάκη και του Βασίλη Ρίσβα, ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος και οι ηθοποιοί Ντίνη Ρέντη, Κατερίνα Μαούτσου και Μάνος Στεφανάκης ήταν εκεί για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως καταγωγής και χρώματος. "Να ευχαριστήσετε τους γονείς σας που δεν φοβήθηκαν να σας φέρουν σήμερα εδώ. Η βία αντιμετωπίζεται μόνο με παιδεία και πολιτισμό" είπε στο τέλος της παράστασης ο σκηνοθέτης της Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

"Η πρωτοφανής μαζικότητα της εκδήλωσης, η απομόνωση των επιθετικών ενεργειών των ταραχοποιών και η απάντηση στις κραυγές τους στη διάρκεια της παράστασης με μαζικό χειροκρότημα διαμόρφωσαν ένα περιβάλλον ελευθερίας, συμμετοχής και πολιτισμού στην επί τέσσερα χρόνια άβατη -δηλαδή κατειλημμένη από τη Χρυσή Αυγή- πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα" επισημαίνει η ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης.

Στόχος της, άλλωστε, όπως και των τοπικών κινήσεων των δημοκρατικών πολιτών, "είναι να αποκατασταθεί η δυνατότητα της συγκέντρωσης των κατοίκων, της επικοινωνίας μεταξύ τους, της συνομιλίας και της αλληλεγγύης, ώστε να αντιμετωπιστούν συλλογικά όλα τα προβλήματα της γειτονιάς και της καθημερινής ζωής. Θέλουμε γέφυρες κι όχι τοίχους, διάλογο κι όχι μίσος, ενότητα του λαϊκού κόσμου κι όχι διαχωρισμούς. Με το Θέατρο του Νέου Κόσμου έγινε το πρώτο βήμα. Χρειάζονται πολλά βήματα για να αποκατασταθούν η ελευθερία και η επικοινωνία στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα. Σ' αυτά τα βήματα θα προχωρήσει μαζί με τους κατοίκους η Ανοιχτή Πόλη".

Η Ελένη Πορτάλιου ήταν από νωρίς στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα. Και η Άννα Φιλίνη, η Λήδα Καζαντζάκη, η σκηνοθέτης Αθηνά Κεφαλά. Το "παρών" έδωσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Βούτσης, Θοδωρής Δρίτσας, Μαρία Μπόλαρη, Αφροδίτη Σταμπουλή και Γιάννης Μπαλάφας.

Π. Κρ.

Δείτε όλα τα σχόλια