Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C23.6°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C22.5°C
2 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C19.9°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
24 °C
21.0°C24.8°C
4 BF 46%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.9°C23.5°C
3 BF 40%
ΙΖΑΜΠΕΛ ΝΤΡΙΕ & ΑΝ ΛΕ ΜΠΟΖΕΚ: / Isabelle Druet & Anne Le Bozec: Ανατέλλουσες και ελπιδοφόρες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΙΖΑΜΠΕΛ ΝΤΡΙΕ & ΑΝ ΛΕ ΜΠΟΖΕΚ: / Isabelle Druet & Anne Le Bozec: Ανατέλλουσες και ελπιδοφόρες

Αποτελεί μάλλον ελληνικό παράδοξο το γεγονός ότι ο κατ' εξοχήν έγκυρος κύκλος μουσικών εκδηλώσεων νέων καλλιτεχνών που εκτυλίσσεται σε ετήσια βάση στη χώρα, υπό την επωνυμία της ευρωπαϊκής διοργάνωσής του «Rising stars», επιτυγχάνει τόσο μικρή προσέλευση, ακόμη και στη «μικρή» αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπου ανέκαθεν φιλοξενείται. Το φαινομενικό αυτό παράδοξο έχει φυσικά την αιτιολογία του, αφού, πανευρωπαϊκά, μόνο στην Ελλάδα το αρμόδιο για την ενημέρωση και διάδοση της λόγιας μουσικής επικαιρότητας Γ' Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας αποτυγχάνει τόσο ηχηρά να ανταποκριθεί στην αποστολή του, δηλαδή στην εκ των προτέρων συστηματική, επίκαιρη και στοιχειοθετημένη πληροφόρηση, καθώς και στην εκτεταμένη αξιοπρεπή αναμετάδοση συναυλιών και εν γένει παραστάσεων από τους λίγους εγχώριους χώρους τέλεσής τους.

Σε ένα παρόμοιο πλαίσιο, είναι πραγματικά κρίμα ότι το αθηναϊκό κοινό αποτάσσεται την ευκαιρία γνωριμίας του με τα σημαντικά καλλιτεχνικά σχήματα και πρόσωπα ενός αύριο που, πολύ συχνά, η πραγμάτωσή του τελεί ήδη σε ενεστώσα εξέλιξη. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται και η ατομική εμφάνιση της νεαρής, αλλά ήδη ανερχόμενης, Γαλλίδας μεσοφώνου Isabelle Druet και της -ισαξίως αναφερόμενης στο παρόν κείμενο- συνοδού της (καλύτερα συντρόφου) στο πιάνο Anne Le Bozec. Και δεν είναι απλώς τα ήδη πλούσια βιογραφικά αμφοτέρων που επιτάσσουν τον σεβασμό στα τόσο σοβαρά νιάτα τους, αλλά αυτή η τόσο δυσεύρετη αίσθηση πληρότητας στη σύλληψη και την αισθητική αντίληψη που εξέπεμψε από τις πρώτες κιόλας νότες στο ευάριθμο, αλλά ενημερωμένο και αφοσιωμένο κοινό η επίδοσή τους.

Και πρώτα - πρώτα η συγκρότηση ενός συνεκτικού γαλλογερμανικού προγράμματος art nouveau, με μουσικολογικά φορτισμένους υπαινιγμούς και ισόρροπη παρουσία του ήδη οικείου και του προσφερόμενου για ανακάλυψη ρεπερτορίου. Ύστερα, αυτή η εξαρχής εδραίωση μιας παθιασμένης ατμόσφαιρας πρόσκλησης σε ταξίδι, τόσο ταιριαστής με την ομοιότιτλη μελωδία (L' invitation au voyage) του Henri Duparc (1848-1933, οποία βιοτικά ορόσημα!) που εγκαινίασε τη βραδιά. Η φωνή στιλπνή και φωτεινή, η γραμμή με άμεμπτο λεγκάτο, η προφορά της γαλλικής αυτοτελής ακουστική ευωχία, έστω και χωρίς τη φιληδονία του ηχοχρώματος που επικαλείται η ποίηση του Baudelaire. Και στις 3 καταχωρήσεις του, η περιήγηση στον εύθραυστο και πυκνό κόσμο του Ντιπάρκ επένδυσε σε εκστατικό πραγματισμό χρώσης των λεκτικών και μουσικών φθόγγων, με σβησίματα γεμάτα βεβαιότητες για την ορθή τοποθέτηση μιας φωνής που σφύζει από υγεία. Με το ακούσιο πλεονέκτημα της αντήχησης αίθουσας ευαρίθμως πλήθουσας, οι αυξομειώσεις της δυναμικής και ο διάλογος με το πιάνο πολιόρκησαν με την καθαρότητά τους πρωτίστως τη διάνοια και δευτερευόντως το βίωμα. Οι ποιότητες αυτές έτυχαν ιδανικού πεδίου εφαρμογής στον κύκλο «3 Chansons de Bilitis» του Claude Debussy (1862 - 1918, ποίηση Pierre Louÿs, 1897), πραγματική λυδία λίθο ρωμανικής sensibilité.

Αλλαγή επικράτειας, αλλά όχι εποχής σηματοδότησε η μετάβαση στην ομάδα 5 μελωδιών από τον κύκλο «Του παιδιού το μαγικό κέρας» (1905) του Gustav Mahler (1860 - 1911), που οι καλλιτέχνιδες αντιμετώπισαν με παρόμοια αίσθηση πρώτης ανακάλυψης, υποβλητική ακρίβεια εκφοράς, πλαστικότητα και παρεμβατική εγρήγορση σε λεπτομέρειες της φωνητικής και της πιανιστικής γραφής. Η ποίηση του Maurice Maeterlinck γεφύρωσε έξυπνα τον Ντεμπισί με τον Alexander (von) Zemlinsky (1871 - 1942) και τον σπανίως αναβιούντα κύκλο των 6 τραγουδιών του, έργ. 13 (1913), υπόμνηση της ιστορικής του σημασίας για ρεύματα και κατευθύνσεις της μουσικής του 20ού αιώνα. Με ευπρόσδεκτες σπανιότητες, όπως οι 3 νεανικές μελωδίες του George Crumb (γεν. 1929), που ολοκλήρωσαν το επίσημο πρόγραμμα, και αναφορές, δίκην encore, σε ένα άλλο συναυλιακό μενού, αρθρωμένο γύρω από τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ολοκληρώθηκε αυτό το ενδιαφέρον soirée, ενδεικτικό της μουσικολογικής εργασίας που στηρίζει τους νέους μουσικούς στην Ευρώπη. Από τον Mario Castelnuovo - Tedesco (1895 -1968) μέχρι τον Erich Wolfgang Korngold (1897 - 1957) οι εναρμονίσεις του μεγάλου ελισαβετιανού αναμένουν την προσοχή όσων ανάμεσά μας διψούν για τη διαφυγή από την αέναη επάνοδο της πεπατημένης...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL