Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.5°C20.8°C
4 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
15.9°C20.0°C
3 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.6°C19.3°C
2 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.4°C
3 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.9°C17.4°C
5 BF 72%
post - rock
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

post - rock

Mε αφορμή την έλευση του πολύ Brian Eno στην Ελλάδα και μάλιστα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών για την παρουσίαση της πολυκαναλικής ηχητικής installation «The Ship» (3-23.10.2016) -συνοδευόμενη από ομιλία του στην Κεντρική Σκηνή (4.10.2016) περί τέχνης και σημερινής κοινωνίας-, δράττουμε την ευκαιρία να γράψουμε λίγα πράγματα γι' αυτήν. Έχοντας εμπνευστεί από τη βύθιση του Τιτανικού -που τον θεωρεί «το αποκορύφωμα της ανθρώπινης τεχνολογίας, προορισμένο να είναι ο μεγαλύτερος θρίαμβος του είδους μας πάνω στη φύση»-, από τα γεγονότα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και από την παράνοια και την ύβρι που διακατέχει τους κατοίκους αυτού του πλανήτη, δημιουργεί το «The Ship», συνδυάζοντας έξοχα, τη μουσική, το δικό του τραγούδισμα και την installation. Ένα ιδιόμορφο αμάλγαμα άμπιεντ και ποίησης, το «Πλοίο» του Eno διατρέχει 21 λεπτά χαλαρής ηλεκτρονικής, συνοδευόμενο, ενίοτε, από ζωηρά κύματα εγχόρδων από σινθεζάιζερ, ενώ το, σε τρία μέρη, «Fickle Sun» προσθέτει κρουστά όταν απεικονίζει μοχθούντες εργάτες προορισμένους να κρεουργηθούν στα χαρακώματα. Ο επίλογος ανεβάζει τους τόνους με μια δυναμική εκτέλεση του «I’m Set Free» των Velvet Underground. Ανάλογα με τις προδιαγραφές του κάθε χώρου, ο μουσικός διαφοροποιεί την εγκατάσταση, καθώς την εξελίσσει συνεχώς, διαμορφώνοντας κάθε φορά μια διαφορετική εμπειρία για τον ακροατή / θεατή.

ΣΠΟΥΤΝΙΚ FESTIVAL 2016

ΤΑΞΙΔΙ Νο1: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ - 30/9, 1/10

Ως γνωστόν, χθες και σήμερα πραγματοποιείται στο Άλσος Στρατού στου Γουδή το πρώτο φεστιβάλ του “Σπούτνικ", του περιοδικού της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ, με τον χαρακτηριστικό υπότιτλο «Ταξίδι#1: Επιστροφή στο μέλλον». Σημαντική θέση στις εκδηλώσεις του έχουν φυσικά, ως είθισται, οι συναυλίες και παρατηρήσαμε με ικανοποίηση ότι οι συγκεκριμένες επιλογές δεν είναι οι απολύτως τυπικές για φεστιβάλ κομματικής νεολαίας, ενδεικτικό της αληθινά σημερινής σκέψης και προβληματισμού που διαπνέει το "Σπούτνικ" - αυτό είναι ορατό στην ύλη αλλά ακόμα και στην εικαστική του επιμέλεια και την συνολική αισθητική του και αποδείχθηκε έμπρακτα το πόσο έχει περάσει στον κόσμο από το μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και τη ζήτηση εισιτηρίων στη χρονική περίοδο που προηγήθηκε του φεστιβάλ. Έτσι, χθες στη Sputnik Stage εμφανίστηκαν ο πρωτοπόρος της ατμοσφαιρικής electronica Μιχάλης Δέλτα, οι Κερκυραίοι Τα Παιδιά Της Παλαιότητας, με τον ποιητικό και συμβολιστικό πολιτικοποιημένο στίχο τους, και οι πειραματικοί Gravitysays_I και στη Laika Stage η σταθερή αξία της ανανέωσης του κλασικού λαϊκού μας τραγουδιού που ακούει στο όνομα Χειμερινοί Κολυμβητές και η διασκεδαστική και πάντα ξεσηκωτική Ικαριώτικη Big Band, που αποτελείται από τους Βασίλη Σκούτα, Δημήτρη Μυταράκη, Αντιγόνη Μπασακάρου, Σπύρο Χαϊκάλη, Παναγιώτη Χούτρα και Θοδωρή Μαραϊδώνη. Σήμερα έχουν σειρά αντίστοιχα στη Sputnik Stage η σπουδαία ερμηνεύτρια Ελένη Βιτάλη με πολύ αξιόλογους προσκεκλημένους, τους Βαγγέλη Γερμανό, Ρίτα Αντωνοπούλου, Πετρολούκα Χαλκιά με τον Χρήστο Τζιτζιμίκα στο τραγούδι και Μπάμπη Παπαδόπουλο και στη Laika Stage o δεξιοτέχνης της λαϊκής κιθάρας Δημήτρης Μυστακίδης και οι αυθεντικοί μεν ως προς το πνεύμα του λαϊκού τραγουδιού, αλλά με ανατρεπτική, κάποτε ακόμα και απολαυστικά χιουμοριστική –όπως δείχνει και το όνομά τους– προσέγγιση Ρεμπετιέν. Δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε στους υπευθύνους του "Σπούτνικ" να συνεχίσουν το έντυπο αλλά και το φεστιβάλ τους με το ίδιο κέφι και «ανήσυχη» διάθεση ως προς κάθε παράμετρο του τελευταίου και φυσικά και τη μουσική!

Επιλέξαμε να συνομιλήσουμε με μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες του φεστιβάλ και ένα από τα πλέον ξεχωριστά συγκροτήματα αυτή τη στιγμή στην χώρα μας, τους GravitySays _I, με την ευκαιρία και του νέου δίσκου τους που κυκλοφόρησε στα μέσα Σεπτεμβρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL