Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.1°C24.7°C
2 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
18.6°C23.8°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C23.2°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.9°C22.4°C
2 BF 52%
Από την «Ιφιγένεια» του Ευριπίδη στο Σινσινάτι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Από την «Ιφιγένεια» του Ευριπίδη στο Σινσινάτι

Ο Γιώργος Λάνθιμος με την πρωταγωνίστρια της ταινίας του Νικόλ Κίντμαν, χθες στις Κάννες

«Με απασχολούν σε αυτή την ταινία έννοιες, όπως η δικαιοσύνη ή η ελευθερία επιλογών, η έννοια της θυσίας έρχεται μετά» είπε σε κάποια στιγμή της συνέντευξης Τύπου ο Γιώργος Λάνθιμος, αναφερόμενος στη χρήση της «θυσίας» από την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη στην ταινία του, το «Σκοτώνοντας ένα ιερό ελάφι» (The Killing of a Sacred Deer).

Ο Κόλιν Φάρελ υποδύεται έναν πετυχημένο καρδιοχειρουργό, τον Στίβεν, που ζει με τη γυναίκα του (Νικόλ Κίντμαν) και τα δύο παιδιά τους, μια κόρη στην εφηβεία, κι ένα μικρότερο αγόρι, κάπου στην Αμερική (η ταινία έχει γυριστεί στο Σινσινάτι). Η ζωή τους κυλά ανέμελα, σαν μια «ιδανική» οικογένεια, και το μόνο παράξενο αρχικά είναι οι συναντήσεις του Στίβεν με ένα 16χρονο αγόρι, τον Μάρτιν.

Του κάνει ακριβά δώρα, φαίνεται να έχουν μια σχέση ιδιότυπης κηδεμονίας, μέχρι που μαθαίνουμε πως ο πατέρας του νεαρού πέθανε κατά τη διάρκεια επέμβασης από τον χειρουργό. Ο γιατρός καλεί τον νεαρό στο σπίτι του, να γνωρίσει την οικογένειά του, και η κόρη σύντομα έλκεται από τον Μάρτιν, η συμπεριφορά του οποίου είναι επίμονη και εξαιρετικά χειριστική... Το ειδυλλιακό σκηνικό ανατρέπεται όταν, πρώτα ο μικρός γιος του γιατρού και στη συνέχεια η κόρη, παραλύουν από τη μέση και κάτω... Μεταφέρονται στο νοσοκομείο, περνούν από εξονυχιστικές εξετάσεις, αλλά τίποτε το παθολογικό δεν εντοπίζεται. Ωστόσο, τα παιδιά μέρα με τη μέρα αργοσβήνουν, βυθίζοντας τους γονείς στην απελπισία, και την αφήγηση του φιλμ στα ακραία όρια του ψυχολογικού θρίλερ.

Φυσικά, ο Λάνθιμος δεν κάνει ένα απλό θρίλερ, το παράλογο και ο υπαρξιακός φόβος ελλοχεύουν, ενώ η σκηνοθετική βιρτουοζιτέ που είχαμε θαυμάσει στις προηγούμενες ταινίες του, έχει σαφέστατα εξελιχθεί. Η μουσική, κραυγαλέα τονισμένη, λειτουργεί περισσότερο σαν θόρυβος, σαν «επίθεση» στην εικόνα...

Μίκαελ Χάνεκε

Ο Μίκαελ Χάνεκε έφερε στις Κάννες το «Happy end», που διαδραματίζεται στο μεγαλοαστικό σπίτι μιας οικογένειας στο Καλαί, όπου βρίσκεται και η τραγική «ζούγκλα» των μεταναστών που προσπαθούν να περάσουν στη Βρετανία. Ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν είναι ο ηλικιωμένος γενάρχης της οικογένειας, παραιτημένος, ανήμπορος να ελέγξει οτιδήποτε, στο σπίτι ή στην κατασκευαστική εταιρεία τους. Η Ιζαμπέλ Υπέρ υποδύεται τη δυναμική κόρη του, που έχει πάρει τα ηνία...

«Δεν μπορείς να μιλήσεις για τον σημερινό κόσμο χωρίς να αναφερθείς στα social media», είπε ο Μίκαελ Χάνεκε στη συνέντευξη Τύπου, απαντώντας σε ερώτηση για την εμβόλιμη χρήση αποσπασμάτων ιντερνετικής συνομιλίας, ενταγμένων στη φιλμική του γλώσσα. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι ο Χάνεκε δεν ενδιαφέρεται να είναι «φιλικός» προς τον θεατή. Αρχικά συσσωρεύει ετερόκλητα αφηγηματικά στοιχεία και χαρακτήρες χωρίς καμιά σύνδεση μεταξύ τους, υποχρεώνοντας τους θεατές να παραιτηθούν από την διαμορφωμένη πεποίθηση για μια «κανονική» αφήγηση...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL