Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τζένκινς - Σαζέλ: "Αντίπαλοι", αλλά τελικά φίλοι, πίσω από τη λάμψη των Όσκαρ

Μπάρι Τζένκινς(αριστερά) και Ντάμιεν Σαζέλ, την "επόμενη μέρα", μετά τα Όσκαρ

Ήταν και οι δύο τα κεντρικά πρόσωπα της βραδιάς των Όσκαρ: Από τη μια ο Ντάμιεν Σαζέλ, ο σκηνοθέτης του "La La Land", στα 32 του χρόνια έγινε ο νεότερος σκηνοθέτης στην ιστορία του θεσμού που έφυγε εκείνη τη βραδιά με το περιζήτητο Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Προέρχεται από το Ρόουντ Άιλαντ, από τον Βορρά της Ανατολικής Ακτής, γιος καθηγητών πανεπιστημίου, σπούδασε κινηματογράφο στο Χάρβαρντ...

Από την άλλη, ο Μπάρι Τζένκινς του "Moonlight" προέρχεται ουσιαστικά από το γκέτο της αφροαμερικανικής κοινότητας στη Νότια Φλόριδα, ο πατέρας του εγκατέλειψε νωρίς την οικογένεια αρνούμενος ότι είναι ο βιολογικός πατέρας του μικρού, ενώ η μητέρα του τον παρέδωσε σε μια άλλη γυναίκα για να τον μεγαλώσει... Το 2008 έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο με την ταινία "Medicine for Melancholy", ερωτική ιστορία για τη σύντομη σχέση δύο νέων, που κόστισε το αστείο ποσό (όχι μόνο για τα αμερικανικά δεδομένα) των 15.000 δολαρίων. Παρά τις καλές κριτικές που πήρε και το γεγονός ότι η ταινία του "έβγαλε τα λεφτά της" στο πολλαπλάσιο, τα επόμενα χρόνια δύο σχέδιά του για ταινίες συνάντησαν ανυπέρβλητες δυσκολίες και έμειναν στο συρτάρι... Την περασμένη Κυριακή έγινε ο πρώτος Αφροαμερικανός σεναριογράφος / σκηνοθέτης στην ιστορία των Όσκαρ που η ταινία του φτάνει στην "κορυφή του Ολύμπου" κερδίζοντας το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας...

Δύο διαμετρικά αντίθετοι χαρακτήρες, που, όμως, φαίνεται πως συνεννοούνται θαυμάσια. Το επαγγελματικό περιοδικό "Variety" είχε την ιδέα να τους φέρει κοντά για μια κοινή συνέντευξη, ακριβώς την επομένη της τελετής απονομής, που επισκιάστηκε από την απίστευτη γκάφα με τον "λάθος φάκελο" στα χέρια του Γουόρεν Μπίτι και της Φέι Νταναγουέι. Ωστόσο, το χάος εκείνης της στιγμής έφερε στην επιφάνεια την απλή απόδειξη πως ακόμη και σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως είναι το Χόλιγουντ, είναι δυνατόν να επικρατήσει όχι απλώς η "συναδελφική αλληλεγγύη", αλλά η αμοιβαία, ειλικρινής εκτίμηση...

Οι δύο ταινίες έκαναν παγκόσμια πρεμιέρα με μόλις δύο μέρες διαφορά: Το «La La Land» άνοιξε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας στις 31 Αυγούστου του περασμένου χρόνου, ενώ το «Moonlight» πρωτοπροβλήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου στο αμερικανικό φεστιβάλ του Τελουράιντ, στο Κολοράντο -πόλη που στο παρελθόν συγκέντρωνε χρυσοθήρες και σήμερα κινηματογραφιστές, κάθε Σεπτέμβρη... Σε αυτό το φεστιβάλ οι δύο σκηνοθέτες συναντήθηκαν για πρώτη φορά και είδε ο ένας την ταινία του άλλου. Μάλιστα, ο Τζένκινς, βλέποντας την ταινία του Σαζέλ, αναγνώρισε το διαμέρισμά του στο Λος Άντζελες, στο κτήριο που εμφανίζεται στην εισαγωγική σκηνή του «La La Land»...

"Τη βραδιά των Όσκαρ είχα ετοιμάσει έναν μικρό λόγο, αλλά, όταν συνέβη αυτό που συνέβη, τον άφησα στην άκρη» λέει ο Τζένκινς. «Ήθελα να πω ότι ο συν-σεναριογράφος μου Ταρέλ Άλβιν Mακ Κρέινι κι εγώ είμαστε αυτό το αγόρι στο φιλμ, κι αυτό το αγόρι δεν μεγαλώνει για να κερδίσει οκτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ... Γι' αυτό απευθύνομαι σε όποιον βλέπει τον εαυτό του σε εμάς. Ας γίνει το δικό μας παράδειγμα αφορμή για να δείτε πραγματικά ποιος είστε, με αγάπη...".

"Και κάτι ακόμη", προσθέτει ο Ντάμιεν Σαζέλ, "οποιοσδήποτε σπουδαστής Ιστορίας του Κινηματογράφου μπορεί να σας πει ότι υπάρχουν στα χρονικά φοβεροί κινηματογραφιστές, που έχουν εμπνεύσει τον Μπάρι κι εμένα, και δεν κέρδισαν ποτέ Όσκαρ, ούτε καν υποψηφιότητα... Ας το κρατήσουμε αυτό στο μυαλό μας. Σημαίνει πάρα πολλά...".

Δείτε όλα τα σχόλια