Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΙΝΕΜΑ

"Νερούδα" του Πάμπλο Λαρέν

"ΝΕΡΟΥΔΑ" του Πάμπλο Λαρέν. O Χιλιανός σκηνοθέτης επέλεξε να γυρίσει μετά την "Τζάκι" μια ιδιότυπη κινηματογραφική προσέγγιση του Πάμπλο Νερούδα. Η ταινία δεν είναι ακριβώς μια βιογραφία για τον μεγάλο Χιλιανό ποιητή. Παρουσιάζει την έφεση του Νερούδα να «μεταμορφώνεται», εστιάζοντας στην καταδίωξή του από τον επιθεωρητή της αστυνομίας Όσκαρ Πελουσονάου, το 1948, στη Χιλή του Ψυχρού Πολέμου. Ο Νερούδα «παίζει» με τον διώκτη του αφήνοντας ίχνη που μετατρέπουν την αστυνομική καταδίωξη σε προσωπικό στοίχημα (Αβάνα, Αθήναιον Cinepolis, Ατλαντίς, Άτταλος, Ιντεάλ, Κηφισιά Cinemax Class, Νιρβάνα, Ταινιοθήκη της Ελλάδος).

"MOONLIGHT" του Μπάρι Τζέκινς. Με οκτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ, μια ταινία σκληρή και ευαίσθητη ταυτόχρονα, που αφηγείται τη δύσκολη ενηλικίωση ενός αγοριού της αφροαμερικανικής κοινότητας κάπου στη Φλόριντα. Ακροβατώντας επιδέξια ανάμεσα στη διάχυτη βία, τα ναρκωτικά και το συναισθηματικό ανάγλυφο των χαρακτήρων του, ο Τζέκινς, με την πρωτότυπη σκηνοθετική ματιά του και το εξαντλητικά δουλεμένο σενάριο, σκιαγραφεί μια καθηλωτική απεικόνιση του τι σημαίνει να μεγαλώνεις ως Αφροαμερικανός στη σύγχρονη Αμερική... (Αθήναιον Cinepolis, Άνοιξη, Ατλαντίς, Άτταλος, Δαναός, Διάνα, Ιντεάλ, Κηφισιά Cinemax, Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Ζέα).

"ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ" του Ντέιβιντ Μακένζι. Στην ενδοχώρα του Τέξας δύο αδέλφια «απαντούν» με τα όπλα στην τοπική τράπεζα που ληστεύει τους ντόπιους με υψηλότοκα δάνεια αρπάζοντας τα κτήματά τους. Μεταμοντέρνο γουέστερν που συνδυάζει στοιχεία road movie, με έξυπνους διαλόγους και κοινωνικές αναφορές, αλλά και με καυστικό χιούμορ. Όπως «δηλώνει» ένα γκράφιτι έξω από μια τράπεζα, «Τρεις εκστρατείες στο Ιράκ, αλλά ούτε ένα σχέδιο διάσωσης γι’ ανθρώπους σαν κι εμάς»... (Αίγλη, Βάρκιζα, Αλίκη Νέας Μάκρης, Σινέ Παράδεισος).

«Ο ΕΜΠΟΡΑΚΟΣ» του Ασγκάρ Φαραντί. Με αφετηρία το θεατρικό έργο «Ο θάνατος του εμποράκου» του Άρθουρ Μίλερ, ο Ιρανός σκηνοθέτης εισδύει στον οικογενειακό μικρόκοσμο της σημερινής Τεχεράνης. Μια ερασιτεχνική ομάδα ετοιμάζεται να ανεβάσει το θεατρικό έργο του Μίλερ, αλλά την ίδια στιγμή η πολυκατοικία όπου ζουν οι δύο βασικοί ηθοποιοί, ο Εμάντ, καθηγητής στη μέση εκπαίδευση, και η γυναίκα του Ρανά, εμφανίζει ρωγμές και είναι έτοιμη να καταρρεύσει... Η παραβολή της «πολυκατοικίας που καταρρέει» αναφέρεται φυσικά στην ιρανική κοινωνία, που βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι... (Aαβόρα, Ατλαντίς, Διάνα, Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Σινεάκ).

Δείτε όλα τα σχόλια