Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αλμοδόβαρ: Ματαιότητα της δόξας, ισχυρή υπόμνηση του πόνου

"Πόνος και δόξα" του Πέδρο Αλμοδόβαρ

"Πόνος και δόξα" (Dolor y Gloria) Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ Ερμηνεία: Αντόνιο Μπαντέρας, Πενέλοπε Κρουθ, Ασιέρ Ετσεαντία, Χουλιέτα Σεράνο, Λεονάρντο Σμπαράλια, Νόρα Νάβας Το «Πόνος και δόξα» είναι...

"Πόνος και δόξα" (Dolor y Gloria)

Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ

Ερμηνεία: Αντόνιο Μπαντέρας, Πενέλοπε Κρουθ, Ασιέρ Ετσεαντία, Χουλιέτα Σεράνο, Λεονάρντο Σμπαράλια, Νόρα Νάβας

Το «Πόνος και δόξα» είναι σε μεγάλο βαθμό μια αυτοβιογραφική ταινία του Αλμοδόβαρ και σαφώς εγγράφεται στην περίοδο της ωριμότητάς του. Ο σπουδαίος Ισπανός σκηνοθέτης "πλησιάζει" στο να μας δώσει μια εντυπωσιακή τοιχογραφία εξέλιξης χαρακτήρων με φόντο μια Ισπανία που αλλάζει ραγδαία, ενώ «παίζει», όπως πάντα, με τις αντανακλάσεις του «πραγματικού» σε διαφορετικούς χαρακτήρες του «θιάσου» που παρουσιάζει στην οθόνη...

Έχει δώσει στον Αντόνιο Μπαντέρας τον βασικό ρόλο, ενός κινηματογραφιστή που βρίσκεται σε υπαρξιακή κρίση. Μόνο γυρίζοντας πίσω στον χρόνο θα καταφέρει να ξορκίσει τους «δαίμονες» που τον έχουν καθηλώσει. Κάνει μια ανασκόπηση της ζωής του, από τα παιδικά του χρόνια σε ένα χωριό στην περιοχή της Βαλένθια μέχρι τη δεκαετία του '80 στη Μαδρίτη. Ίσως ορισμένοι εξακολουθούν να θεωρούν τον Αλμοδόβαρ "σκηνοθέτη της ερωτικής επιθυμίας και της πρόκλησης". Αλλά, στην πραγματικότητα έχει εξελιχθεί εδώ και αρκετά χρόνια σε δημιουργό που στοχάζεται πάνω στην καταλυτική επίδραση του χρόνου, τη συμφιλίωση (όχι πάντα) με το παρελθόν, την ανάγκη να μετουσιώσει κανείς τα βιώματα σε καλλιτεχνική πράξη. Ο τίτλος, "Πόνος και δόξα", είναι ταυτόχρονα προϊόν αυτοσαρκασμού αλλά και στοχαστικής προσαρμογής. Η "δόξα" είναι εφήμερη, οδηγεί ήρωες του Αλμοδόβαρ να παγιδεύονται σε διαμερίσματα -μαυσωλεία, γέματα "τρόπαια" που γλυκαίνουν τον πόνο αλλά δεν παύουν να είναι υποκατάστατα ζωής. Και σχεδόν ποτέ δεν ισοσταθμίζουν τον πόνο, τις χαρακιές της ζωής. Το ζεύγος "πόνος και δόξα" είναι πλασματικό, μοιάζει να λέει ο Αλμοδόβαρ. Μόνο ο πόνος είναι πραγματικός, και με αυτόν υποχρεώνεται να συμβιώσει μόνιμα ο δημιουργός.

Και κάτι ακόμα, που συνήθως οι θεατές των ταινιών του Αλμοδόβαρ προσπερνούν: Οπως τόνισε και ο ίδιος τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Βενετία παραλαμβάνοντας ένα ειδικό τιμητικό Χρυσό Λιοντάρι, οι ταινίες του γεννήθηκαν σε μια συγκεκριμένη ιστορική στιγμή της Ισπανίας, στη δημοκρατία που προέκυψε μετά τη δικτατορία του Φράνκο. Ήταν αδύνατον να γίνουν νωρίτερα, στα χρόνια του φρανκισμού. Ο κινηματογράφος του Αλμοδόβαρ είναι ένα αυθεντικό, και σε μεγάλο βαθμό αντιπροσωπευτικό, προϊόν της σύγχρονης ισπανικής δημοκρατίας...

 

"Το σενάριο που άναψε φωτιές" (Tel Aviv on fire)

Σκηνοθεσία: Σαμέχ Ζοαμπί

Ερμηνεία: Καΐς Νασίφ, Λούμπνα Αζαμπάλ, Γιανίβ Μπιτόν, Μαΐσα Αμπντ Ελχαντί

Αιχμηρή κωμωδία, με τη σκηνοθετική υπογραφή ενός Παλαιστίνιου που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ισραήλ, αλλά εδώ και χρόνια κατοικεί και εργάζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Παλαιστίνιος Σαλάμ, βοηθός παραγωγής σε τηλεοπτικό σίριαλ, συνεσταλμένος, ονειροπόλος και με τη φιλοδοξία να γίνει κάποτε σεναριογράφος, καθημερινά περνάει από έλεγχο για να φτάσει στη Ραμάλα, όπου γυρίζεται η σαπουνόπερα... Μια μέρα αναγκάζεται να πει ψέματα στον Ασί, διοικητή του σταθμού ελέγχου, ότι γράφει ο ίδιος το σενάριο της σειράς. Ο διοικητής, που έχει ταλέντο ερασιτέχνη συγγραφέα, τον πιέζει να αλλάξει την υπόθεση του σεναρίου, σύμφωνα με τα γούστα της συζύγου του και των φίλων της, που παρακολουθούν φανατικά το σίριαλ. Ο Σαλάμ υιοθετεί τις ιδέες του διοικητή, προτείνει τις αλλαγές στην παραγωγή - και γρήγορα γίνονται αποδεκτές. Η κατάληξη είναι να ζητάει συνεχώς "νέες ιδέες" από τον Ασί, αλλά και από τη φίλη του ή όποιον άλλον βρίσκει πρόθυμο, με συνέπεια το σίριαλ να αποκτά πότε φιλο-ισραηλινή κατεύθυνση και πότε φιλο-παλαιστινιακή, ανάλογα με τον "υποβολέα"...

 

"Ορεινές συμφωνίες"

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ευθυμίου

Ντοκιμαντέρ, παραγωγή του ιδρύματος Κωνσταντίνος Κ. Μητσοτάκης. Αρχειακό υλικό, ανέκδοτες διηγήσεις της οικογένειας, των συνεργατών, αλλά και κάποιων πολιτικών του αντιπάλων, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά απόσπασμα της τελευταίας συνέντευξης που είχε δώσει ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, είκοσι μέρες πριν τον θάνατό του. Ας σημειωθεί ότι τα έσοδα από την προβολή της ταινίας θα διατεθούν για την προστασία και αναγέννηση της αμπελιτσιάς, ενός ενδημικού δέντρου στα Λευκά Όρη της Κρήτης.

 

"Το κορίτσι και το λιοντάρι" (Mia et le lion blanc)

Σκηνοθεσία: Ζιλ ντε Μεστρ

Ερμηνεία: Ντανάια ντε Βιγιέ, Μελανί Λοράν, Λάνγκλεϊ Κέρκγουντ

Η ζωή ενός δεκάχρονου κοριτσιού, της Μία, ανατρέπεται εντελώς όταν η οικογένειά της αποφασίζει να αφήσει το Λονδίνο και να ζήσει σε μια φάρμα με λιοντάρια στην Αφρική. Εκεί, όταν γεννηθεί ένα όμορφο λευκό λιοντάρι, ο Τσάρλι, η Μία θα αναπτύξει μαζί του μια στενή σχέση. Ωστόσο, όταν έπειτα από τρία χρόνια η Μία αισθανθεί ότι το λιονταράκι κινδυνεύει, θα εξαφανιστεί μαζί του...

 

"Καρό νίντζα" (Ternet ninja)

Σκηνοθεσία: Άντερς Μάθεσεν, Θόρμπερν Κριστόφερσεν

Αξιόλογο ανιμέισον από τη Δανία, που μας φέρνει σε επαφή με τη σπουδαία σκανδιναβική παραγωγή ταινιών για παιδιά. Ο μικρός ήρωας της ταινίας, που αντιμετωπίζει προβλήματα στο σχολείο του καθώς είναι ερωτευμένος με ένα κορίτσι έναν χρόνο μεγαλύτερο απ' αυτόν, θα πάρει δώρο από τον θείο του (που μόλις επέστρεψε από ένα ταξίδι στην Ταϊλάνδη) μια κούκλα νίντζα. Με μεγάλη του έκπληξη διαπιστώνει ότι η κούκλα με την καρό στολή είναι ζωντανή και έχει τη δυνατότητα να τον βοηθήσει στην καθημερινή του ζωή και στο σχολείο...

 

"Εξολοθρευτής: Σκοτεινό πεπρωμένο" (Terminator: Dark Fate)

Σκηνοθεσία: Τιμ Μίλερ

Ερμηνεία: Λίντα Χάμιλτον, Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Μακένζι Ντέιβις, Ναταλία Ρέγιες, Γκάμπριελ Λούνα, Ντιέγκο Μπονέτα

Ο Τζέιμς Κάμερον αυτή τη φορά έχει τον ρόλο του παραγωγού (και συνυπογράφει το σενάριο), αλλά τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Τιμ Μίλερ του "Deadpool". Η Σάρα Κόνορ παίρνει ξανά το όπλο της απέναντι σε ένα φοβερά εξελιγμένο ανθρωποειδές...

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Χωρίς σχέδιο θα πνιγούμε όλοι

Τελικά τι είναι χειρότερο; Το γεγονός ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη κρύβεται πίσω από το... λεφτόδεντρο Πέτσα για να αποκρύψει οφθαλμοφανείς ευθύνες στη διαχείριση του κορωνοϊού, των πλημμυρών ή το γεγονός ότι η κυβέρνηση...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις