Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Θέατρο διαχρονικό σε όλες τις διαστάσεις του παραμυθιού

Θέατρο σε βαλίτσα για να ταξιδεύει στα σχολεία και σε φιλόξενα σπίτια. Pocket theatre, devised theatre, θέατρο με κούκλες στις διαστάσεις του ανθρώπου, γαντόκουκλες, μαριονέτες, κούκλες muppet,...

Θέατρο σε βαλίτσα για να ταξιδεύει στα σχολεία και σε φιλόξενα σπίτια. Pocket theatre, devised theatre, θέατρο με κούκλες στις διαστάσεις του ανθρώπου, γαντόκουκλες, μαριονέτες, κούκλες muppet, σκηνικά στη λογική του μαύρου θεάτρου, σκηνικά όπου τα ετερόκλητα αντικείμενα βρίσκουν θεατρική «ανάσα», θεματικές ενότητες, εμψύχωση αντικειμένων, άνθρωποι και αντικείμενα σε παραγωγική διαλεκτική και... πάνω απ' όλα τα παιδιά. Τα παιδιά που παίζουν και μαθαίνουν και ψυχαγωγούνται χωρίς να βαραίνουν σε έναν χώρο φτιαγμένο στα μέτρα τους και για τις ανάγκες τους.

Η "Παραμυθοχώρα" στο Μετς όλα τα χρόνια της λειτουργίας της έχει δώσει χαρακτηριστικά δείγματα θεάτρου για παιδιά και πολύ μικρά παιδιά. Με προωθημένες σκηνικές τεχνικές, έξυπνες σκηνοθεσίες, ανθρώπινη διάδραση, εργαστήρια και προσεγμένη επιλογή παραμυθιών που γίνονται θεατρική παράσταση εμμένει με συνέπεια στον βασικό στόχο: ένα θέατρο για παιδιά της σύγχρονης εποχής, ένα θέατρο για παιδιά που είναι σκεπτόμενα και καταφατικά στα ποικίλα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.

Η βασική παράσταση «Δόνα Τερηδόνα» και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας, βασισμένη στο παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά, έχει αποκτήσει διαχρονικότητα και ανθεκτικότητα καθώς από την πρώτη παράσταση, μέχρι το φετινό ανέβασμα, εξακολουθεί να διατηρεί τη φρεσκάδα και την ανατρεπτική της λογική. Ανατρέχοντας στην κριτική που δημοσιεύθηκε στη στήλη τον Μάιο του 2014 σταχυολογούμε:

«Στην παράσταση, όπου οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη, το μήνυμα είναι πολλαπλό. Τα παιδιά παρακολουθούν την εξέλιξη των χαρακτήρων διαπιστώνοντας ότι οι άνθρωποι δεν είναι μονοδιάστατα καλοί ή κακοί, ενώ οι κίνδυνοι δεν είναι πάντα εμφανείς με την πρώτη ματιά. Θέματα όπως η απαγωγή ανηλίκων, η ματαιοδοξία, η πονηριά, η εγκράτεια, η επινοητικότητα και το θάρρος αναδεικνύονται με σκηνική ευρηματικότητα... Οι κούκλες τύπου muppet εμψυχώνονται από τις δύο ηθοποιούς και παιδαγωγούς, τη Σπυριδούλα Παπαγεωργίου (παιδαγωγός, σκηνογράφος και κουκλοπαίχτρια) και τη Μαρία Παπαγεωργίου (σκηνοθέτης και κουκλοπαίχτρια), οι οποίες έχουν επιμεληθεί συνολικά τη θεατρική παραγωγή, προσδίδοντας στην προσπάθεια υψηλό καλλιτεχνικό πρόσημο. Τα σκηνικά και τα κοστούμια και κυρίως τα σκηνικά αντικείμενα είναι δουλεμένα με άποψη και έτσι καθίστανται λειτουργικά και ελκυστικά».

Θα προσθέταμε ότι αυτό που παράγεται είναι ένα θεατρικό γεγονός με αίσθημα, με θεατρική «θαλπωρή» και πολύ μεγάλη επιμέλεια τόσο στο σενάριο όσο και στη σκηνική εκφορά του.

Κομβικό σημείο στις παραστάσεις της "Παραμυθοχώρας" είναι η διάδραση με τα παιδιά, η εμμένεια στην επαφή. Στήνεται προσεγμένα ήδη πριν από την αρχή της εκάστοτε παράστασης, ωριμάζει κατά τη διάρκειά της και ολοκληρώνεται κατά τη διάρκεια των θεατρικών παιχνιδιών που λειτουργούν ανακεφαλαιωτικά για το παριστώμενο γεγονός και την ουσία του.

Στην ίδια λογική και με «συμπυκνωτική» και συμπεριληπτική προσέγγιση λειτουργούν οι επιμέρους παραστάσεις της ομάδας της "Παραμυθοχώρας", που ακολουθούν τη λογική του εναλλασσόμενου ρεπερτορίου και για τον Φεβρουάριο είναι «Το ασχημόπαπο» και «Τα τρία γουρουνάκια».

Ελευθερία Ράπτου

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Μια καθαρή νίκη για την Ελλάδα των πολλών

Η μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου στις περιοδείες και τις ομιλίες του Αλέξη Τσίπρα και των άλλων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ δείχνει την πραγματικότητα: ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, και ιδιαίτερα οι πιο αδύναμοι,

Δειτε ολοκληρο το αρθρο