Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ψιχάλες
18 °C
16.3°C18.6°C
4 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
11.6°C15.9°C
3 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
12.1°C15.4°C
2 BF 85%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.3°C20.8°C
3 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Ψιχάλες
13 °C
12.9°C14.6°C
3 BF 82%
Η εμπειρία της Φόλκσμπινε στο Φεστιβάλ Αθηνών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η εμπειρία της Φόλκσμπινε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Τρία από τα μυθικά βαγόνια με τα οποία ταξίδευαν οι καλλιτέχνες του Θεάτρου Φόλκσμπινε για να παρουσιάσουν τις παραστάσεις τους σε απομονωμένες περιοχές και γειτονιές θα είναι στημένα στον προαύλιο χώρο της Πειραιώς 260 φιλοξενώντας δράσεις του ιστορικού γερμανικού πολιτιστικού θεσμού που μπορεί να γνωρίσει το κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών σε ένα αφιέρωμα που θα αρχίσει το Σάββατο 17 και θα ολοκληρωθεί το επόμενο Σάββατο στις 24 Ιουνίου.

To διάσημο βερολινέζικο θέατρο θα παρουσιάσει τρεις μεγάλες θεατρικές παραστάσεις, αλλά και παράλληλες δράσεις με ταινίες, εγκαταστάσεις, συναυλίες, περφόρμανς, γερμανική μπίρα και πάρτι με ελεύθερη είσοδο. Το αφιέρωμα θα πλαισιωθεί από ένα εργαστήρι στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και από συζητήσεις με τους συντελεστές των παραστάσεων.

Η ιστορία της Φόλκσμπινε

Ήταν το 1992 όταν η πολιτική ηγεσία του Βερολίνου ανέθεσε την καλλιτεχνική διεύθυνση της Φόλκσμπινε στον ήδη καταξιωμένο αβανγκάρντ σκηνοθέτη Φρανκ Κάστορφ με την εξής προειδοποίηση: "Είτε θα κάνεις τη Φόλκσμπινε διάσημη μέσα στα δύο επόμενα χρόνια, είτε το θέατρο θα κλείσει". Ο Κάστορφ πέτυχε να δημιουργήσει ένα από τα πιο δημοφιλή θέατρα στον κόσμο, που εδραιώθηκε και επηρέασε τον θεατρικό χώρο. Στο πέρασμα των χρόνων, έμπειροι και νέοι σκηνοθέτες έχουν ανεβάσει παραστάσεις που έχουν γίνει ορόσημα για το εγχώριο και το διεθνές κοινό και έχουν ταξιδέψει σε περιοδείες σε ολόκληρο τον κόσμο. Εκτός από τον Κάστορφ, σκηνοθέτες όπως ο Κριστόφ Μαρτάλερ, ο Ρενέ Πόλες, ο Κριστόφ Σλίνγκεσιφ, διαμόρφωσαν από κοινού με ηθοποιούς έναν ισχυρό, αναρχικό τρόπο παιξίματος, ταυτισμένο με τη Φόλκσμπινε, που εισήγαγε πρωτοποριακές ερμηνευτικές τεχνικές και δραματουργικές προσεγγίσεις και διεύρυνε τις αντιλήψεις προβάλλοντας το τι σημαίνει θέατρο μέσα στην πόλη. Για αρκετά χρόνια, το θέατρο περιόδευε σε διαφορετικές γειτονιές του Βερολίνου με τα βαγόνια του Rollende Road Show και ακόμα και σήμερα οι θεατές έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν παραστάσεις.

Η Φόλκσμπινε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Εκτός από τη διασκευή του “Παίκτη” του Ντοστογιέφσκι από τον Φρανκ Κάστορφ και το “Μουρμουρητό” του Χέρμπερτ Φριτς, η ομάδα της Φόλκσμπινε θα στήσει στα βαγόνια του Rollende Roadshow το “Σ’ αγαπώ, αλλά επέλεξα την αποδραματοποίηση” του Ρενέ Πόλες το Σάββατο και την Κυριακή 18 Ιουνίου (10 μ.μ.).

Μια χιουμοριστική παράσταση κοινωνικής παρέμβασης που θέτει μείζονα φιλοσοφικά ζητήματα, όπου ο Πόλες, γνωστός για την έντονη πολιτική χροιά, έχει συνδιαμορφώσει το κείμενο με τους ηθοποιούς του, θίγοντας με έντονο χιούμορ ζητήματα που αφορούν τη σύγχρονη κοινωνία.

Ακολουθεί στον Χώρο Δ τη Δευτέρα και την Τρίτη 19 και 20 Ιουνίου (7 μ.μ.) ο “Παίκτης” του Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Φρανκ Κάστορφ, που χρησιμοποιεί την τεχνική της ζωντανής κινηματογράφησης, σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό σκηνοθετικό του στιλ και ένα ισχυρό καστ ηθοποιών. Ο σκηνοθέτης βλέπει το λογοτεχνικό μανιφέστο που έγραψε ο Ντοστογιέφσκι για τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια σαν «ένα μεγαλειώδες, ζωηρό, δυναμικό πυροτέχνημα στασιμότητας και ακινησίας», που εμπνέεται από τη σπαρακτική ζωή του συγγραφέα. Στις 19 Ιουνίου, μετά την παράσταση, θα ακολουθήσει συζήτηση με τον Κάστορφ.

Τρίτη παράσταση την Παρασκευή 23 και το Σάββατο 24 Ιουνίου (9 μ.μ.) στο Θέατρο Ολύμπια με το “Μουρμουρητό” του Ντίτερ Ροτ σε σκηνοθεσία Χέρμπερτ Φριτς. Στις 178 σελίδες του βιβλίου επαναλαμβάνεται μόνο μία λέξη: «Murmel». Στη θεοπάλαβη παράσταση, δεκατέσσερις ηθοποιοί μουρμουρίζουν αδιαλείπτως τη μοναδική λέξη του βιβλίου και μεταμορφώνουν το κείμενο σε μια υπνωτιστική, ψυχεδελική εμπειρία.

Όλες οι παραστάσεις πλαισιώνονται από παράλληλες δράσεις με ελεύθερη είσοδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL