Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.2°C23.8°C
3 BF 42%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
19.1°C22.7°C
2 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.0°C19.9°C
4 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
18.8°C20.8°C
5 BF 45%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
22.9°C22.9°C
3 BF 31%
Παιδικό Θέατρο / Παιδικό Θέατρο: Παράσταση εργαστηρίου και εξελικτικές δυνατότητες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Παιδικό Θέατρο / Παιδικό Θέατρο: Παράσταση εργαστηρίου και εξελικτικές δυνατότητες

Το Θέατρο Πρόβα στεγάζεται σε ένα νεοκλασικό κτήριο στο κέντρο της Αθήνας. Το οικοδόμημα από μόνο του είναι μια ιδιαίτερη χωρική παράσταση στον ποικιλοτρόπως επιβαρυμένο αστικό ιστό. Το αρχιτεκτονικό αποτύπωμα του οικήματος, η εσωτερική διαρρύθμιση και η αίσθηση, αλλά κυρίως η ύπαρξη ενός ενεργού εργαστηρίου για τη θεατρική τέχνη προετοιμάζουν τον θεατή για την παρακολούθηση σκηνικών πειραμάτων και νέων προτάσεων.

Η παράσταση για παιδιά Η μηλιά που όλο γελά και το μυστικό της φιλίας, σε σκηνοθεσία και σενάριο Κοραλίας Τσόγκα επιβεβαιώνει αυτό ακριβώς. Πρόκειται για μια παράσταση εργαστηρίου. Με φρέσκια ματιά πάνω στην ιστορία του Σελ Σίρβερσταϊν «Το Δέντρο που έδινε», η διασκευασμένη εκδοχή αφορά μια μηλιά που αγαπάει ένα αγόρι και στέκεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του αρωγός και συμπαραστάτης.

Η παράσταση στήνεται σε δυο άξονες: το καθαυτό σκηνικό γεγονός και το θεατρικό παιχνίδι. Σε αυτό το δίπολο γίνεται η προσπάθεια για διαδραστικότητα με το παιδικό κοινό.

Η παράσταση είναι τίμια ως προς τα μέσα της. Οι νέοι ηθοποιοί που αναλαμβάνουν τη σκηνική δράση (Παναγιωτόπουλος Παναγιώτης, Μάινας Υάκινθος, Καραγιάννη Έφη, Χριστοδούλου Εύα) δείχνουν ότι έχουν σημαντικές δυνατότητες εξέλιξης στην τέχνη τους. Προσθέτουν το ειδικό βάρος στην παράσταση, δίνοντας τον ρυθμό και το αίσθημα που χρειάζεται. Επιπρόσθετα έχουν καλή επαφή με τα παιδιά.

Η παράσταση, ως προς το δραματολογικό σκέλος, έχει σημεία ενδιαφέροντα πλην όμως κάποιες φορές και λόγω ορισμένων παρεκβάσεων δεν γίνεται πάντα ξεκάθαρος ο εννοιολογικός στόχος.

H έξυπνη εξεικόνιση της μηλιάς, που αγκαλιάζει το σώμα της ηθοποιού, προεξάρχει σκηνογραφικά (σκηνικά-κοστούμια: Χάρης Σεπεντζής). Όμως τα ζωγραφισμένα ταμπλό που βρίσκονται εκατέρωθεν της σκηνής, καλό είναι να αποσυρθούν αφού πέρα από τη χρησιμότητά τους ως καλύμματα για τα αντικείμενα που χρειάζονται οι ηθοποιοί, δεν έχουν σκηνική χρησιμότητα και κυρίως κανένα εικαστικό αποτύπωμα. Αντιθέτως, δρουν ανταγωνιστικά και είναι εξαιρετικά ναΐφ. Η χρήση των φωτισμών και μόνο, μαζί με την κεντρική κατασκευή του ζωντανού δέντρου, θα ενίσχυαν σημαντικά το σκηνικό γεγονός χωρίς παραφωνίες.

Ωστόσο οι φωτισμοί έχουν μικρή συμμετοχή, παρόλο που η τολμηρότερη χρήση τους θα προσέδιδε ένταση στην παραμυθιακή ατμόσφαιρα που χρειάζεται η παράσταση, και υποβάλει τους μικρούς θεατές.

Οι ενδυματολογικές επιλογές ακολουθούν την ίδια άτολμη πρακτική. Το θεατρικό κοστούμι είτε λιτό είτε περίτεχνο μπορεί να κατασκευασθεί από τα πλέον ευτελέστερα υλικά μέχρι τα πιο ακριβά. Στην προκειμένη περίπτωση επιλέγεται μια μίξη τάσεων και υφών χωρίς κάποια σαφή εικαστική προσέγγιση.

Παρόλο που η παράσταση είναι ευχάριστη στην παρακολούθηση και με διάρκεια που δεν κουράζει, αυτό που εμποδίζει το εγχείρημα να εκτιναχθεί είναι η αμφιρρέπεια μεταξύ θεατρικού παιχνιδιού και αμιγούς θεατρικής παράστασης. Η αρμονική ένθεση διαδραστικών πρακτικών σε όλη τη διάρκεια του θεατρικού γεγονότος και η αποφασιστικότερη σεναριακή αρμολόγηση με βάση την αλληλεπίδραση με τα παιδιά, νομίζω ότι θα δυναμώσει το παραστασιακό αποτύπωμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL