Live τώρα    
25°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.2°C25.8°C
2 BF 33%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.4°C26.8°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
20.0°C24.8°C
2 BF 49%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C21.0°C
2 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
25 °C
24.0°C24.9°C
2 BF 33%
Μαγικός και παραμυθένιος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μαγικός και παραμυθένιος

Με τον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ, χορογραφημένο από τον Μορίς Μπεζάρ και παρουσιασμένο από τα φημισμένα μπαλέτα του, ανοίγει απόψε το εορταστικό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Ένα θέαμα βασισμένο στη μαγεία και την τελετουργία του χορού, χαρακτήρισε την παράσταση ο Ζιλ Ρομάν, καλλιτεχνικός διευθυντής των μπαλέτων Μπεζάρ, αποκαλύπτοντας πως «πρόκειται για τη μοναδική όπερα που έχει χορογραφηθεί. Όλες σκηνοθετούνται».

Από τις μεγαλύτερες χορευτικές παραγωγές των δημοφιλών μπαλέτων, ο «Μαγικός Αυλός» παραμένει «μαγικός και παραμυθένιος, καθώς ο χορός κρατά την ιεροτελεστία του, όπως έλεγε και ο ίδιος ο Μπεζάρ», σημείωνε ο Ρομάν, που θυμήθηκε την πρώτη επίσκεψή του στην Αθήνα με τον ίδιο τον χορογράφο και την παρακολούθηση της παράστασης του Μάνου Χατζιδάκι «Η μπαλάντα της οδού Αθηνάς».

«Ο 'Μαγικός Αυλός' προσφέρει μαγεία, που είναι ό,τι καλύτερο για την περίοδο των Χριστουγέννων» πρόσθεσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής των μπαλέτων, ο οποίος αναφερόμενος στον Μπεζάρ εξήγησε πως σεβάστηκε απόλυτα το μουσικό μέρος του "Μαγικού Αυλού", έργου με μεγάλη μουσικότητα. "Δεν πρόσθεσα τίποτα σε αυτό που χορογράφησε ο ίδιος» διευκρίνισε ο Ζιλ Ρομάν.

Τα μπαλέτα Μπεζάρ, μετά τις sold out εμφανίσεις του Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο, επιστρέφουν στην Αθήνα για να παρουσιάσουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα την αγαπημένη όπερα του Μότσαρτ, έργο πλούσιο σε συμβολισμούς για το καλό και το κακό, την αλήθεια και το ψέμα, την αγάπη για τον άνθρωπο και την αξία της αρετής. Σε μια αρμονική ένωση χορού και μουσικής, εξήντα χορευτές παρουσιάζουν αυτό το διάσημο παραμύθι που είναι γεμάτο φως και μαγεία, περιγράφοντας τις περιπέτειες της βασίλισσας της νύχτας και του βασιλιά της μέρας, της πριγκίπισσας Παμίνας και του πρίγκιπα Ταμίνο, που συνυπάρχουν με τον Παπαγκένο, τις νεράιδες και όλα τα πνεύματα.

Χορογραφία σε όπερα

«Για μένα ήταν προφανές πως οι χορευτές θα μπορούσαν να εκφράσουν την ευφυΐα του Μότσαρτ και πως μια χορογραφία λεπτοδουλεμένη ανάμεσα στις γραμμές της μουσικής θα κουβαλούσε λιγότερο βάρος από ένα απλό mise en scène, μεταφράζοντας τη δυαδικότητα του παραμυθιού και της τελετουργίας» συνήθιζε να λέει ο Μπεζάρ αναφερόμενος στον «Μαγικό Αυλό». «Μπορεί να φαίνεται παράξενο να χορογραφείται μια ολόκληρη όπερα, αλλά από τη μια μεριά η ανθρώπινη φωνή είναι το πιο υπέροχο στήριγμα για τον χορό και από την άλλη η χορογραφία υπερβαίνει τον ρεαλισμό και παρατείνει την ευφυή σκέψη της μουσικής φράσης. Όταν χορογράφησα τον 'Μαγικό Αυλό' δεν είχα πρόθεση να τραβήξω την παραμικρή προσοχή ή να προσθέσω κάποιο νόημα σε ένα ήδη τέλειο έργο. Ήθελα μόνο να αναζητήσω τη μουσική και με αγάπη και διαβάσω και να μεταφράσω το λιμπρέτο» σχολίαζε ο μεγάλος χορογράφος.

Αναφορικά με τη θεματική του έργου, συνήθιζε να επικαλείται την ανάλυση του Jacques Chailley, που έκανε λόγο για τη σύγκρουση των φύλων, η οποία βρίσκει τη λύση της στο μυστήριο του ζευγαριού. «Άντρας και γυναίκα πρέπει πρώτα να ψάξουν ο ένας τον άλλο. Μετά, έχοντας βρει ο ένας τον άλλο, να κάνουν την υπέρβαση με μια σειρά δοκιμασιών που θα τους κάνει άξιους της νέας τους κατάστασης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL