Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.3°C24.2°C
3 BF 38%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C24.7°C
4 BF 37%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C23.8°C
2 BF 58%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.6°C21.0°C
2 BF 75%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.9°C23.4°C
3 BF 35%
Κατερίνα Μαραγκού: / Κατερίνα Μαραγκού: Σε κάθε ρόλο ακουμπά όλος ο βίος του ηθοποιού
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κατερίνα Μαραγκού: / Κατερίνα Μαραγκού: Σε κάθε ρόλο ακουμπά όλος ο βίος του ηθοποιού

Συνέντευξη στη Μάνια Ζούση

Μετά την απώλεια του συντρόφου της ζωής της και ψυχής του θεάτρου «Άλμα» Βίλλη Ανδρέου, εμπιστεύτηκε τον σκηνοθέτη Θέμη Μουμουλίδη, παραδίδοντάς του την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου. Είναι εκείνος που της πρότεινε άλλωστε να επιστρέψει στη σκηνή μετά από τρία χρόνια απουσίας και να ονειρευτεί ξανά.

Η ίδια επέλεξε την Άντζελα Μπρούσκου και την αιρετική της ματιά, για να σκηνοθετήσει τη “Μαρία Στιούαρτ” του Σίλερ, όπου η ίδια κρατά τον ρόλο της Ελισάβετ.

«Πρόκειται για μια ιδέα που έχω εδώ και πολλά χρόνια. Ένα κρυφό απωθημένο που συζητούσα με πολλούς. Ένα κορυφαίο έργο με δυο μοναδικές γυναίκες», λέει η ηθοποιός που υποδύεται μια σκληρή γυναίκα – αράχνη, η οποία απέχει πολύ από τη δική της ψυχοσύνθεση. «Για να μπω στον ρόλο επιστράτευσα τη φαντασία. Πρέπει να διαβάσεις πολύ καλά την εποχή και πιο πολύ να τη φανταστείς, ακολουθώντας το κείμενο που σε οδηγεί στο χτίσιμο του ρόλου», αποκαλύπτει.

Παθιασμένη με την τέχνη της, η Κατερίνα Μαραγκού παρακολουθεί τις νέες τάσεις και δεν κρύβει πως μετά τον Μάριο, τον έφηβο γιο της, το θέατρο είναι όλη της η ζωή.

Σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις της, η δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη θεατρική της διαδρομή, την οικογένειά της και τον Βίλλη Ανδρέου, τους σημαντικούς ομοτέχνους της, το «Άλμα», τις συναντήσεις, τις συνεργασίες, τους ρόλους της.

«Άλμα σημαίνει ψυχή»

«Είχα έναν πατέρα Συριανό, καλλιεργημένο και πάρα πολύ εκλεπτυσμένο, που διάβαζε και παρακολουθούσε την τέχνη και μαζί του είδα πολύ θέατρο, και μια μητέρα ‘Λωξάντρα’, Θεσσαλονικιά, με καταγωγή από τη Σμύρνη, που μοίραζε τα πάντα, μάζευε τα παιδιά της γειτονιάς και τους μαγείρευε.

Εκείνη ήθελε την κόρη της επιστήμονα, ο πατέρας μου έλεγε ότι το παιδί θα γίνει ό,τι θέλει, αρκεί να είναι ευτυχισμένο. Περνώ στη Νομική αλλά δίνω εξετάσεις και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, όπου εκεί ‘ανθίζω’».

Δούλεψα αλλά στάθηκα και τυχερή καθώς συναντήθηκα με πάρα πολύ σημαντικούς σκηνοθέτες, κυρίως όμως στάθηκα τυχερή που γνώρισα τον Βίλλη Ανδρέου, που στάθηκε δίπλα μου στη ζωή και την τέχνη μου. Ο μαθηματικός και για χρόνια διαχειριστής στις παραγωγές και τα θέατρα του Δημήτρη Μυράτ υποστήριζε από την αρχή ότι έπρεπε να κάνουμε τη δική μας δουλειά, με τις προσωπικές καλλιτεχνικές μας επιλογές αλλά και το οικονομικό κόστος. ‘Θέλω να κάνεις το όνειρό σου γιατί αξίζεις μου έλεγε, στηρίζοντάς με συνεχώς. Ήταν ένας από τους πιο πολιτισμένους και ευγενείς ανθρώπους που πέρασαν από το θέατρο. Και ό,τι έκανε, τόσο ως θεατρικός όσο και ως τηλεοπτικός παραγωγός, έχει αφήσει ιστορία.

Στο θέατρο ‘Αθηνών’ οι παραγωγές ήταν επιλεκτικές και ξεχωριστές, από τη ‘Νόρα’ του Ίψεν σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη έως τις ‘Μικρές Αλεπούδες’, αλλά το ίδιο έγινε και στο ‘Άλμα’ που σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε από τον ίδιο».

Η Κατερίνα Μαραγκού μπήκε από νωρίς σε ρόλους ρεπερτορίου. Πρώτος σταθμός ήταν το «Μπαλκόνι» του Ζενέ σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, και η συνάντησή της εκεί με την Όλια Λαζαρίδου και την Άννα Φόνσου. Ακολούθησε το «Τραγούδι του νεκρού αδελφού» του Μίκη Θεοδωράκη αλλά και η συνεργασία της με τον Ζυλ Ντασέν. «Ο Ντασέν με έκανε να απομυθοποιήσω το άλλο θέατρο, το πρωτοποριακό και το μοντέρνο, μαθαίνοντάς με ότι το θέατρο είναι μια αλήθεια. Είναι η επικοινωνία θεατή και ηθοποιού, κάτι που έως σήμερα δεν έχει ξεπεραστεί. Έτσι, για μένα, το άλλο θέατρο είναι να καταφέρεις να αιχμαλωτίσεις τη ψυχή του θεατή και να συνομιλήσεις μαζί του».

Σταθμό θεωρεί επίσης τη συνάντησή της με τον Μίνω Βολανάκη, που «μου ξεκλείδωνε ρόλους. Αυτός ο μοντέρνος σκηνοθέτης που δεν είχε προηγούμενο».

Μεγάλη κι αξέχαστη επιτυχία υπήρξε ο ρόλος της Άλμα στο «Καλοκαίρι και καταχνιά» του Τέννεσι Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Γιάννη Μαργαρίτη, «κάτι που έκανε τον Βίλλη να επιλέξει το ‘Άλμα’ ως όνομα στο νέο θέατρο της οδού Ακομινάτου στο Μεταξουργείο. Άλλωστε ‘Άλμα’ σημαίνει ψυχή». Αξέχαστες σε αυτό το θέατρο παραμένουν, για την ίδια, οι συνεργασίες της με τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο και τον Γιώργο Μοσχίδη.

«Το θέατρο είναι η αλήθεια και η επικοινωνία θεατή και ηθοποιού»

Με ευαισθησία και μεθοδικότητα, ασκημένη στους μεγάλους ρόλους από νωρίς, η Κατερίνα Μαραγκού επιμένει πως ένα χάρισμα για τον ηθοποιό, πέρα ακόμα και από το ταλέντο, είναι να έχει την αμεσότητα και την επικοινωνία με τον θεατή. «Ο ηθοποιός προσπαθεί να προβληματίσει, να συγκινήσει, ακόμα και να εκνευρίσει τον θεατή, κυρίως όμως να τον ταράξει», υποστηρίζει.

Δεν κρύβει πως «η διαδρομή ενός ρόλου είναι πάρα πολύ επώδυνη ιστορία, που μοιάζει με τοκετό. Και η παράσταση δεν παύει να είναι μια ζωντανή σχέση, όπου υπάρχει πάντα η αγωνία του απρόοπτου. Μια πειθαρχημένη παράσταση κρύβει όλη αυτήν την αγωνία τού να εμπεδωθεί η λεπτομέρεια. Το θέατρο είναι μια ζωντανή τέχνη που χάνεται και παραμένει μόνο στη μνήμη των θεατών».

Την ανησυχεί και την προβληματίζει «η εποχή που καταπίνει το καλό υλικό αλλά και αρκετοί από τους νέους καλλιτέχνες που είναι επιρρεπείς στην ευκολία. Η σημερινή ευκολία δεν αποτυπώνεται στη μνήμη», λέει και συμπληρώνει με νόημα: «Χάνεται το βάσανο στην αναζήτηση και την εξέλιξη του ταλέντου.

Το οποίο είναι ένα χάρισμα που αν δεν το ακονίσεις, θα σε εγκαταλείψει. Άλλωστε για να πατήσεις στη σκηνή πρέπει να έχεις γνώση ζωής, να έχεις βιώσει την απώλεια, τον πόνο, να έχεις κατασταλαγμένη ωριμότητα για να αναγνώσεις και να αποδώσεις σωστά τα κείμενα. Χρειάζεται ένα βάσανο για να εκτεθείς στη σκηνή. Γιατί σε κάθε ρόλο ακουμπά όλος ο βίος του ηθοποιού», καταλήγει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL