Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Το πορτρέτο μιας υπό διαρκή μεταμόρφωση πόλης

Έργο των Λάκη και Άρη Ιωνά

"Στο ίδιο ποτάμι δυο φορές"

Περισσότεροι από τριάντα δημιουργοί κάθε ηλικίας και εθνικότητας, οι οποίοι εκφράζονται με όλα τα εικαστικά μέσα, μετέχουν με έργα τους στην έκθεση που εγκαινιάζεται απόψε στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς και παρουσιάζει το πορτρέτο μιας πόλης της οποίας ο καλλιτεχνικός δυναμισμός συνεχίζει να ξεδιπλώνεται.

Την έκθεση "Στο ίδιο ποτάμι δυο φορές" σε συνδιοργάνωση του ΔΕΣΤΕ και του New Museum της Νέας Υόρκης διατρέχει η έννοια της ρευστότητας σε σχέση με την πόλη, των μεταβολών του αστικού περιβάλλοντος και των τρόπων ζωής στην Αθήνα.

Για μια "έκθεση με εξαιρετικό αφηγηματικό τρόπο, στημένη και επιλεγμένη με βάση τα έργα και όχι τα ονόματα των καλλιτεχνών" μιλούσε χθες ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και καλλιτεχνικός σύμβουλος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ.

Θύμισε πως η έκθεση αντικατέστησε το βραβείο ΔΕΣΤΕ, που είχε γίνει με το σκεπτικό δημιουργίας πλαισίου αξιολόγησης, συζήτησης και επανεκτίμησης της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, "ρόλο που αναλαμβάνει πλέον η ίδρυση του ΕΜΣΤ", όπως εξήγησε. "Εδώ δοκιμάσαμε ένα διαφορετικό μοντέλο ερμηνείας, αξιολόγησης και διαλόγου για την ελληνική τέχνη μετά το μεγάλο γεγονός της documenta που επηρέασε την πολιτιστική παραγωγή και τις συζητήσεις. Αναρωτηθήκαμε τι συνέβη μετά, κάτι που υπήρξε εφαλτήριο για να ξεκινήσουμε αυτήν την έκθεση με τα νέα δεδομένα της Αθήνας και της πολιτιστικής συνθήκης της πόλης. Το πρώτο μέρος σηματοδοτεί τα στοιχεία της πόλης, το δεύτερο καταδεικνύει τις αρχαιολογίες της επιφάνειας, ακολουθεί η έννοια του φύλου και της σεξουαλικότητας και εισερχόμαστε στα φαντασιακά τοπία βγαίνοντας απο την έκθεση μέσα από την εντυπωσιακή εγκατάσταση των Λάκη και Άρη Ιωνά" εξηγούσε ο Γ. Τζιρτζιλάκης.


Έργο του Δημήτρη Τσουανάτου

Ο τίτλος της έκθεσης προέρχεται από τον Ηράκλειτο και ορίζει πως η ίδια η πόλη τελεί υπό διαρκή μεταμόρφωση και οι καλλιτέχνες της πάντοτε έβρισκαν και εξακολουθούν να βρίσκουν τρόπους να καταγράφουν τα μεταλλασσόμενα τοπία της μελετώντας τα χαρακτηριστικά της, εξετάζοντας μνημεία και απομεινάρια ή διερευνώντας τον χαρακτήρα των ανθρώπων της και των δημόσιων χώρων.

"Στόχος είναι η έρευνα, το τι συμβαίνει σήμερα στην καλλιτεχνική παραγωγή και την κουλτούρα μας αλλά και η διεθνοποίησή της" κατέληξε.

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό για το Μουσείο Μπενάκη να παρουσιάζει τη σκηνή σύγχρονης τέχνης και της σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής στην Ελλάδα και διεθνώς και να το κάνει μέσα από ματιές όσο το δυνατόν πρωτότυπες. Η οκτάχρονη συνεργασία Μπενάκη - ΔΕΣΤΕ μας επιτρέπει να βλέπουμε με διαφορετικό τρόπο τις συλλογές του μουσείου, να προσεγγίζουμε τη σύγχρονη τέχνη μέσα κι έξω από τη χώρα μας και να ανανεωνόμαστε εμβαπτιζόμενοι 'Στο ίδιο ποτάμι δυο φορές'», δήλωσε ο Γιώργης Μαγγίνης του Μπενάκη.

Την έκθεση σε επιμέλεια των Margot Norton και Natalie Bell, που θα διαρκέσει έως τις 22 Σεπτεμβρίου, συνοδεύει εικονογραφημένος κατάλογος με δοκίμιο των επιμελητριών και κείμενα από τη Νάντια Αργυροπούλου, τη Δανάη Γιαννόγλου, τη Delia Gonzalez και τον Θεόφιλο Τραμπούλη, με στόχο τη δημιουργία μιας πηγής πληροφοριών για την πολύπλευρη αθηναϊκή εικαστική σκηνή - από τα underground happenings και τις ακτιβιστικές πρωτοβουλίες μέχρι τους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους και τα διαδικτυακά Αrt Ζines.

 

Μάνια Ζούση

 

 



ΜΟΤΟ

Την έκθεση σε συνδιοργάνωση του ΔΕΣΤΕ και του New Museum της Νέας Υόρκης διατρέχει η έννοια της ρευστότητας σε σχέση με την πόλη, των μεταβολών του αστικού περιβάλλοντος και των τρόπων ζωής στην Αθήνα

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Πολυτεχνείο

Η σημερινή ημέρα ανήκει δικαιωματικά στη μνήμη της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Αυτής της εξέγερσης των νέων ανθρώπων που αμφισβήτησαν «τη βία ως στοιχείο εξαναγκασμού» και ύψωσαν τη φωνή τους για Ελευθερία και Δημοκρατία.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο