Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.2°C22.0°C
1 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.7°C21.2°C
2 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C19.4°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.5°C
1 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.9°C18.4°C
2 BF 63%
Ένα σχόλιο για τη σχέση του ανθρώπου με την εξουσία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ένα σχόλιο για τη σχέση του ανθρώπου με την εξουσία

Θραύσματα από κούκλες, τεχνουργήματα, πορσελάνινα μπιμπελό, κομμάτια περίεργων κλουβιών, τραπεζιών και κτηρίων που αιωρούνται, υποβαστάζονται αλλά και διαπερνώνται από πλήθος μεταλλικών ελασμάτων, αποτελούν τον εικαστικό κόσμο της τριπλής εγκατάστασης του Άγγελου Αντωνόπουλου με τίτλο «Όλα τα παιχνίδια έχουν δικαίωμα να σπάνε» που πραγματοποιείται στην γκαλερί Εnia, της οδού Μεσολογγίου 55 στον Πειραιά, έως και τις 10 Ιουλίου.

Η ατομική έκθεση του καλλιτέχνη αποτελεί ένα οπτικό αφήγημα -σχόλιο στη σχέση του ανθρώπου με την εξουσία, καθώς ο καλλιτέχνης επιχειρεί να δημιουργήσει μια βιωματική πορεία στον θεατή μέσα από τα πολλαπλά πρόσωπα της εξουσίας και της κατάρρευσής της.

Ο θεατής καλείται να διαλέξει την πορεία που θα κινηθεί ανάμεσα σε δύο δωμάτια που συνεχίζουν την προβληματική του καλλιτέχνη για τη σχέση του ανθρώπου με την ηγεσία και την εξουσία. Η πορεία του στο αριστερό δωμάτιο θα τον φέρει αντιμέτωπο με ένα σχεδόν μαύρο σκοτεινό χώρο όπου το αρχιτεκτονικό κέλυφος της ελληνικής Βουλής συνυπάρχει με το κτήριο του γερμανικού Κοινοβουλίου Ράιχσταγκ, το Κρεμλίνο και τον Λευκό Οίκο. Η λιωμένη ελληνική Βουλή ισορροπεί με δυσκολία πάνω σε μια ημισφαιρική κατασκευή, ενώ το είδωλο της αποσύνθεσης του τελικού γλυπτού εικονίζεται περιπαιχτικά σε έναν καθρέπτη. Τα μαύρα κελύφη του Ράιχσταγκ και του Κρεμλίνου συνομιλούν και συνθέτουν μια εικόνα “σκηνικού” όπου διαδραματίζεται ένα δυσοίωνο έργο. Το μικρό σε μέγεθος κτήριο του Λευκού Οίκου δημιουργεί μια παράδοξη οπτική σε σχέση με τη δύναμη των αποφάσεων που κατέχει. Τα κτήρια της εγκατάστασης, που είναι βαθιά συνυφασμένα με πολιτικά και κοινωνικά συστήματα, μεταφέρουν μια εικόνα σήψης και αλλοίωσης δημιουργώντας ένα μνημείο αφιερωμένο στην αέναη προσπάθεια του πολίτη να επιβιώσει κόντρα στις αντιξοότητες των καιρών.

Η τρίτη πράξη του οπτικού αφηγήματος ολοκληρώνεται με τη διαδρομή του θεατή στο τελευταίο δωμάτιο. Εδώ πρωταγωνιστής δεν είναι τα κτήρια όπου παίρνονται οι αποφάσεις αλλά τα πρόσωπα πίσω από αυτές. Το δωμάτιο αποτελεί ύμνο σε μια πατριαρχική κοινωνία και ο Αντωνόπουλος ερευνά θέματα που αφορούν στη λειτουργία της άσκησης της εξουσίας μέσα στο κλειστό πλαίσιο των οικογενειακών σχέσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL