Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.4°C21.6°C
2 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
19 °C
15.6°C20.8°C
2 BF 70%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.8°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
22.5°C24.8°C
2 BF 34%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
20.9°C22.3°C
3 BF 46%
Ο 20χρονος φεύγει, ο 80χρονος έρχεται και ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων μένει
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο 20χρονος φεύγει, ο 80χρονος έρχεται και ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων μένει

Δώδεκα εκθέματα από την Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου φεύγουν από το Μουσείο της Ακρόπολης για να επιστρέψουν στην Κίνα και θα αντικατασταθούν με ισάριθμα έργα.

Το πρώτο που αντικρίζει ο επισκέπτης της έκθεσης από την απαγορευμένη πόλη: αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong, στο Μουσείο της Ακρόπολης, είναι το γιγαντιαίο πορτρέτο του αυτοκράτορα με τον κίτρινο επενδύτη, που τον απεικονίζει σε ηλικία 20 ετών αμέσως μετά την άνοδό του στον θρόνο.

Το φιλοτεχνημένο από τον ιησουίτη Τζουζέπε Καστιλιόνε πορτρέτο, που θα βρίσκεται στην περίφημη περιοδική έκθεση που αποκαλύπτει στους επισκέπτες τα άδυτα της Απαγορευμένης Πόλης και τη γοητεία του κινεζικού πολιτισμού, ήρθε η ώρα να επιστρέψει στην Κίνα.

Αυτό άλλωστε προβλέπει το πρωτόκολλο του Μουσείου της Απαγορευμένης Πόλης για το συγκεκριμένο και έντεκα ακόμα πολύτιμα εκθέματα λόγω της ευαισθησίας του υλικού από το οποίο είναι κατασκευασμένα. Ωστόσο η θέση τους πορτρέτου δεν θα μείνει κενή. Από την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου θα αντικατασταθούν με ισάριθμα έργα.

Έτσι το πορτρέτο του 20χρονου αυτοκράτορα θα αντικατασταθεί με εκείνο που τον απεικονίζει στα 80 του χρόνια, με τη σοφία των χρόνων αποτυπωμένη στο σοβαρό πρόσωπό του, ενώ νέα περίτεχνα κεντημένα κοστούμια ηθοποιών της αυτοκρατορικής αυλής και ειλητάρια, καθώς και εικονογραφημένα θεατρικά βιβλία με νέες παραστάσεις, θα πάρουν τη θέση τους εκεί που έως τώρα βρίσκονται όσα θα επιστρέψουν στο Πεκίνο.

Για τις ανάγκες της αντικατάστασης η έκθεση θα μείνει κλειστή για το κοινό την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου, αλλά θα ξανανοίξει την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 14 του μηνός, και όπως είναι γνωστό θα διαρκέσει έως τις 14 Φεβρουαρίου. Παράλληλα θα συνεχιστούν κανονικά οι παρουσιάσεις για τους επισκέπτες από τους αρχαιολόγους - φροντιστές του μουσείου κάθε Παρασκευή (1 μ.μ.), Σάββατο (11 π.μ. & 1 μ.μ.) και Κυριακή (11 π.μ. & 1 μ.μ.).


Θετική ήταν η γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την παραμονή του "Ναυαγίου των Αντικυθήρων" μέχρι τον Φεβρουάριο στο Πεκίνο, όπου φιλοξενείται η ελληνική έκθεση "Οι θησαυροί του Αιγαίου", για την οποία αναφέρονται με εγκωμιαστικά σχόλια τα κινεζικά ΜΜΕ

Την ίδια ώρα παρατείνεται η παραμονή του "Ναυαγίου των Αντικυθήρων", της ελληνικής έκθεσης - αντίδωρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στο Μουσείο του Παλατιού της Απαγορευμένης Πόλης, μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου, μετά και την προχθεσινή θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ.

"Οι θησαυροί του Αιγαίου", όπως αποδίδουν οι Κινέζοι τον τίτλο της έκθεσης, θεωρείται πολύ επιτυχημένη, αφού προσελκύει γύρω στους 16.500 επισκέπτες ημερησίως, αριθμός πολύ υψηλός ακόμη και για τα δεδομένα του συγκεκριμένου μουσείου, υψηλότερος από τον αντίστοιχο αριθμό παρόμοιων εκθέσεων στο Μουσείο του Παλατιού.

Μόνο την πρώτη ημέρα, άνοιξε στο κοινό η έκθεση δέχτηκε 16.000 επισκέπτες που έσπευσαν να θαυμάσουν περισσότερα από 350 μοναδικά αρχαία αριστουργήματα, μεταξύ των οποίων εμβληματικά τέχνεργα, όπως η χάλκινη κεφαλή φιλοσόφου, αλλά και αντίγραφο του περίφημου Μηχανισμού των Αντικυθήρων.

Το Μουσείο του Παλατιού, μέσα στην Απαγορευμένη Πόλη με τα αυτοκρατορικά ανάκτορα, είναι ένα από τα διασημότερα της Κίνας με παγκόσμια αίγλη και με την υψηλότερη επισκεψιμότητα όλων των χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς της Κίνας, η οποία φτάνει τους 40.000 επισκέπτες ημερησίως.

Εκτεταμένη είναι η κάλυψη των κινεζικών διαδικτυακών, τηλεοπτικών και έντυπων μέσων ενημέρωσης, τα οποία αναφέρονται με εγκωμιαστικά σχόλια, προβάλλοντας τη σημασία της έκθεσης από μουσειολογική αλλά και επιστημονική - αρχαιολογική άποψη.

Πιο συγκεκριμένα, αναδεικνύουν τον πλούτο και την ποικιλία των αντικειμένων της έκθεσης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στο Πεκίνο, το ιστορικό της ανακάλυψης του ναυαγίου και τα όσα αυτό σηματοδότησε για την εξέλιξη της ενάλιας αρχαιολογίας στην Ελλάδα και διεθνώς, αλλά και τη γόνιμη ελληνοκινεζική συνεργασία στον τομέα του πολιτισμού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL