Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.2°C22.9°C
3 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
14 °C
11.3°C16.6°C
1 BF 88%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
19 °C
18.8°C28.2°C
6 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
28 °C
26.1°C27.8°C
6 BF 26%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
14.9°C18.0°C
4 BF 94%
Ο "Independent" υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο "Independent" υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα

Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, με αναλυτικά και τεκμηριωμένα ιστορικά στοιχεία, αρθρογραφεί στον "Independent" ο Ντένις Μακ Σέιν.

Υπό τον τίτλο "Ο Μπόρις Τζόνσον θα διορθώσει τις αδικίες της αποικιοκρατίας και θα επιστρέψει τα Ελγίνεια Μάρμαρα; Ας γελάσω" ο Βρετανός αρθρογράφος κάνει λόγο για "κλοπή" των Μαρμάρων από τον Έλγιν, χαρακτηρίζοντας την πατρίδα του «μόνη χώρα στην Ιστορία που επιτέθηκε στο Μνημείο».

Στο άρθρο παρουσιάζεται ένα αναλυτικό και τεκμηριωμένο ιστορικό της υπόθεσης, από το πώς έγινε η αφαίρεση των Γλυπτών μέχρι και τις αρνήσεις των εκάστοτε βρετανικών κυβερνήσεων να τα επιστρέψουν.

«Το μεγαλύτερο μέρος της 'κλεμμένης τέχνης' του 20ού αιώνα έχει επιστραφεί στους ιδιοκτήτες της ή στα μουσεία και τους ιστορικούς τόπους από τους οποίους είχε λεηλατηθεί. Όμως στο Λονδίνο υπάρχει το μεγαλύτερο παράδειγμα κλεμμένης τέχνης που εξακολουθεί να παρακρατείται από τους νόμιμους ιδιοκτήτες της" σημειώνει ο Ντένις ΜακΣέιν, υπογραμμίζοντας πως «ακόμη και οι Ναζί δεν επιδίωξαν να κλέψουν από τον Παρθενώνα τους θησαυρούς του».

Ο αρθρογράφος του "Independent" δεν διστάζει να αναφερθεί στις «διαδοχικές βρετανικές κυβερνήσεις που κωφεύουν στις εκκλήσεις του ελληνικού λαού να του επιστραφεί η τέχνη του», ενώ κλείνει την αναφορά του γράφοντας: "Στη Γερμανία, ο Χάρτμουτ Ντόργκερλιχ, διευθυντής του Humboldt Forum, επιμένει ότι 'η λεηλατημένη τέχνη πρέπει πάντα να επιστρέφεται'. Ωστόσο ο Χάρτβεγκ Φίσερ, ο Γερμανός διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, έχει άλλες ιδέες και περιέγραψε τη λεηλασία του Παρθενώνα από τον Έλγιν ως 'δημιουργική τέχνη'.

Κάποια μέρα το αγγλικό κατεστημένο θα αναγνωρίσει το άδικο που έκανε στην Ελλάδα αποκόπτοντας κάποια από τα ωραιότερα έργα τέχνης από το σπουδαιότερο κτήριο του κόσμου, λευκαίνοντάς τα και αφήνοντάς τα σε μια ανήλιαγη αίθουσα στο Λονδίνο. Όχι όμως ακόμα".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL