Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
21.2°C24.7°C
1 BF 49%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.1°C26.6°C
4 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
23 °C
22.0°C22.7°C
2 BF 53%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.3°C24.8°C
5 BF 31%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
27 °C
26.2°C26.9°C
2 BF 32%
Τα "παιχνίδια" θα κοστίσουν σε χρόνο και χρήμα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τα "παιχνίδια" θα κοστίσουν σε χρόνο και χρήμα

Ρεπορτάζ: Μαρούλα Πλήκα

Θεσσαλονίκη: Πίσω ολοταχώς στο 2013 θέλει να επιστρέψει, ως διαφαίνεται, την υπόθεση των αρχαιοτήτων στον σταθμό «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης η Ν.Δ., κάτι στο οποίο δυστυχώς φαίνεται να συνηγορεί και ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, επαναφέροντας ως «κεραυνό εν αιθρία» την πρόταση για προσωρινό ξήλωμα και επανατοποθέτηση των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων της βυζαντινής «Μέσης οδού». Κάτι τέτοιο, όπως δηλώνουν πηγές της «Αττικό Μετρό», πέρα από έναν νέο διχασμό της πόλης, θα έχει σημαντικό κόστος σε χρόνο και χρήμα και μάλιστα υπολογίζεται ότι ο σταθμός θα ολοκληρωθεί σε επιπλέον τέσσερα χρόνια σε σχέση με το σημερινό χρονοδιάγραμμα...

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, αν και δεν έκανε εκτενή αναφορά στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, υποστήριξε ότι τα έργα πρέπει να προχωρήσουν «βρίσκοντας οριστική λύση για τους σταθμούς ‘Εγνατία’ και ‘Αγία Σοφία’ σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού. Σταθμός «Εγνατία» δεν υπάρχει και προφανώς ο αρμόδιος υπουργός εννοούσε τον σταθμό «Βενιζέλου». Οριστική λύση για τις αρχαιότητες στους δύο αυτούς σταθμούς έχει βρεθεί και φέρει και την υπογραφή του ΚΑΣ, άρα η αναφορά του αυτή δείχνει τη διάθεση της κυβέρνησης να αλλάξει τα δεδομένα... Επίσης το γεγονός ότι η νυν υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ως γ.γ. του ΥΠΠΟ κατά την περίοδο της διαμάχης για την τύχη των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, αντί να τάσσεται υπέρ της λύσης «και αρχαία και μετρό», είχε υποστηρίξει την πρόταση για συνολική απόσπαση των αρχαιοτήτων και η αναφορά του κ. Καραμανλή στο ΥΠΠΟ μόνο τυχαία δεν μπορεί να είναι.

«Δεν ξέρουν τι λένε...»

«Ελπίζω η Θεσσαλονίκη και το μετρό να μην επανέλθουν στην ‘κανονικότητα’ της αδράνειας και των καθυστερήσεων, όπως συνέβαινε προ του 2016», σχολίασε στην «Αυγή» ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Γιάννης Μυλόπουλος. Για τις δηλώσεις του Κ. Ζέρβα, με τις οποίες τάσσεται υπέρ της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, αλλά και του βουλευτή της Ν.Δ. και πρώην γ.γ. Δημόσιων Έργων στην κυβέρνηση Σαμαρά Στ. Σιμόπουλου, που έσπευσε να χαιρετίσει τη συγκεκριμένη πρόταση του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης, σχολίασε: «Όσοι υποστηρίζουν σήμερα αυτή τη λύση προφανώς δεν ξέρουν τι λένε...». «Καλό θα ήταν, πριν προβούν σε τέτοιες ανεύθυνες δηλώσεις και εάν έχουν στοιχειώδη σοβαρότητα, να υπολογίσουν τί σημαίνουν σήμερα, εν έτει 2019 και με δεδομένη την πρόοδο του έργου», σημειώνει και προσθέτει πως «προφανώς μιλούν χωρίς στοιχεία».

3+1 λόγοι

Όπως εξηγεί, μια τέτοια λύση σήμερα θα επιφέρει νέες πολύχρονες και κοστοβόρες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, διότι:

1) Με δεδομένη την πρόοδο του έργου για να προχωρήσουν σε απόσπαση των αρχαιοτήτων θα χρειαστεί η αποκαθήλωση των έργων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και συγκεκριμένα της κατάχωσης των αρχαιοτήτων, κάτι που έχει κόστος σε χρόνο και σε χρήμα.

2) Η λύση της απόσπασης για να εφαρμοστεί χρειάζεται νέα μελέτη, έγκριση από το ΚΑΣ και εφαρμογή εξ αρχής.

3) Αν αποσπαστούν οι αρχαιότητες, θα χρειαστεί εκτεταμένη αποκατάσταση του εδάφους από τον υδράργυρο.

4) Κάτω από τον πυθμένα των αρχαιοτήτων, σε βάθος τεσσάρων μέτρων και σε έκταση δύο στρεμμάτων, υπάρχει αρχαιολογικό υλικό το οποίο θα πρέπει να ανασκαφεί.

Το 2027 και βλέπουμε…

«Αν προστεθούν οι χρόνοι που χρειάζονται για τα παραπάνω, θα διαπιστωθεί ότι η λύση που προτείνουν θα απαιτήσει τέσσερα επιπλέον χρόνια για να ολοκληρωθεί ο σταθμός σε σχέση με το σημερινό χρονοδιάγραμμα. Αντί του ’23, η Βενιζέλου θα παραδοθεί το 2027. Φυσικά, ο επιπλέον χρόνος προϋποθέτει και επιπλέον κόστος τόσο σε κατασκευή όσο και σε αποζημιώσεις» τονίζει ο Γ. Μυλόπουλος. Διευκρινίζει, πάντως, πως ο Κ. Ζέρβας είπε ότι θα στηρίξει μια τέτοια πρόταση μόνον εφόσον κριθεί πιο σύντομη και πιο οικονομική. Ο Στ. Σιμόπουλος, πάντως, χωρίς καμιά επιφύλαξη, δήλωσε πως «η μόνη λύση για να προχωρήσει η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου είναι να υπάρξει προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων». Εμφανίζεται μάλιστα «δικαιωμένος», αφού εμμονικά από την εποχή που ήταν γ.γ. Δημόσιων Έργων υποστήριξε αρχικά τον εξοστρακισμό των αρχαιοτήτων στο στρατόπεδο Παύλου Μελά και μετά την πρόταση για ολική απόσπασή τους και επανατοποθέτησή τους.

«Ελπίζω η Θεσσαλονίκη και το μετρό να μην επανέλθουν στην ‘κανονικότητα’ της αδράνειας και των καθυστερήσεων, όπως συνέβαινε προ του 2016», σχολίασε ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Γιάννης Μυλόπουλος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL