Live τώρα    
12°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
9.6°C12.6°C
3 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
10.5°C13.2°C
3 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.6°C12.6°C
2 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.3°C14.9°C
2 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
10.9°C11.3°C
4 BF 82%
Η χαμένη τιμή της διαδικτυακής διαφήμισης...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η χαμένη τιμή της διαδικτυακής διαφήμισης...

Μετρήσεις ακροαματικότητας, μετρήσεις τηλεθέασης, μετρήσεις επισκεψιμότητας, πόσα “likes” σου έκαναν και πόσα “views” είχες - αν είχες... Ένα σύστημα εικονικών “αξιών” για αχαρτογράφητες περιοχές της εμπορικότητας και του καταναλωτισμού, μια “μετα-πραγματικότητα”, που προσφέρεται ως δαιδαλώδης, πλην στέρεη, πλατφόρμα πάνω στην οποία αναπτύσσεται και εξελίσσεται η σύγχρονη βιομηχανία της διαφήμισης, με διαθέσιμα κανάλια που εκτείνονται πολύ πέραν των συμβατικών μέσων - Τύπος, TV, ραδιόφωνο.

Η χθεσινή παραδοχή των ιθυνόντων του Facebook ότι ο ιστότοπος είχε “υπερεκτιμήσει” τον χρόνο παρακολούθησης βίντεο από τους χρήστες του τα δύο τελευταία χρόνια ίσως να μη σημαίνει πολλά για όλους εμάς, σημαίνει όμως πολλά για τη βιομηχανία της διαφήμισης και τους διαφημιζόμενους. Ένας διαφημιστής, σύμφωνα με το BBC, υπολογίζει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι στατιστικές μετρήσεις για την παρακολούθηση βίντεο στις σελίδες του Facebook ήταν “παραφουσκωμένες” ακόμα και κατά 80%!

Σημειωτέον ότι οι μετρήσεις του δημοφιλούς ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο για τους διαφημιστές, καθώς το χρησιμοποιούν για να υπολογίσουν πόσο -σε χρονική διάρκεια- περιεχόμενο βίντεο παρακολούθησαν οι χρήστες. Τώρα το Facebook τους διαβεβαιώνει ότι το... “λάθος” διορθώθηκε και ως εκ τούτου δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με το ύψος των ποσών που πληρώνουν οι διαφημιστές στο site.

Το “σφάλμα” επηρέασε μια στατιστική μέτρηση του Facebook που ονομάζεται “μέση διάρκεια βίντεο που παρακολουθήθηκε” (average duration of video viewed), η οποία υποτίθεται ότι δίνει στους διαφημιστές μια εικόνα για το χρονικό διάστημα, κατά μέσο όρο, που οι χρήστες παρακολούθησαν ένα βίντεο. Οι στατιστικές του FB, δεν προσμετρούσαν τους θεατές που παρακολουθούσαν τα διαφημιστικά βίντεο για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Κατ' αυτόν τον τρόπο, μη καταμετρώντας τις μικρότερης διάρκειας θεάσεις αλλά και εκείνους που αγνόησαν τα βίντεο στη ροή των δημοσιεύσεων του προφίλ τους, διογκώνονταν οι μέσοι χρόνοι προβολής για κάθε άλλο βίντεο. Παλιότερα, το FB είχε κατηγορηθεί διότι προσμετρούσε ως “προβληθέν” (viewed) κάθε βίντεο των σελίδων του ύστερα από μόλις τρία δευτερόλεπτα προβολής.

Σε χθεσινή ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει: “Ανακαλύψαμε πρόσφατα ένα σφάλμα στον τρόπο που υπολογίζουμε μία από τις μετρήσεις μας για τα βίντεο. Αυτό το σφάλμα έχει διορθωθεί και δεν επηρεάζει την τιμολόγηση. Έχουμε ήδη ειδοποιήσει τους συνεργάτες μας”.

Σύμφωνα με τη "Wall Street Journal", η διαφημιστική εταιρεία Publicis χαρακτήρισε “απαράδεκτες” τις λανθασμένες μετρήσεις του Facebook και υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρχει επαλήθευση από τρίτους των στατιστικών στοιχείων που συλλέγει ο ιστότοπος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL