Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.5°C20.8°C
4 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
15.9°C20.0°C
3 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.6°C19.3°C
2 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.4°C
3 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.9°C17.4°C
5 BF 72%
Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την περικοπή ωρών διδασκαλίας καθηγητών Οικιακής Οικονομίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την περικοπή ωρών διδασκαλίας καθηγητών Οικιακής Οικονομίας

Ερώτηση με θέμα την υποβάθμιση του μαθήματος της Οικιακής Οκονομίας κατέθεσαν στη Βουλή 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως σημειώνουν "η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας ενδυναμώνει και ενισχύει την ποιότητα της ζωής του ατόμου, της οικογένειας και της κοινότητας και άπτεται των αναγκών της σύγχρονης κοινωνίας, εναρμονίζεται πλήρως δε με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης".

Με την απόφαση του υπ. Παιδείας "το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας από την Β΄ Γυμνασίου, εξοβελίζεται το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας από το Γυμνάσιο μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας του από το ωρολόγιο πρόγραμμα και καταργείται σχεδόν το αντικείμενο στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση" επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση

Προς την κα. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Περικοπή ωρών διδασκαλίας καθηγητών Οικιακής Οικονομίας»

Στην πρόσφατη συζήτηση του Νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη Δευτερολογία της (10/6/2020), η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων υπογράμμισε ότι πρέπει να «Επενδύσουμε σήμερα στην εκπαίδευση και να παρέχουμε στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το αύριο». Ωστόσο, η προτεινόμενη αναβάθμιση της παιδείας οφείλει να σέβεται και να ακολουθεί τους 17 στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης για τους οποίους η χώρα μας έχει δεσμευτεί στον ΟΗΕ.

Η Οικιακή Οικονομία είναι μία εφαρμοσμένη κοινωνική επιστήμη με ευρύ διεπιστημονικό πεδίο αναφοράς. Στη διεθνή βιβλιογραφία αναφέρεται ως Home Economics, Domestic Science ή Home Science και έχει ενεργό παρουσία και δράση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (European Association for Home Economics – ΕΑΗΕ) και παγκοσμίως (International Federation for Home Economics - IFHE ).

Σύμφωνα με το International Federation of Home Economics, η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας ενδυναμώνει και ενισχύει την ποιότητα της ζωής του ατόμου, της οικογένειας και της κοινότητας και άπτεται των αναγκών της σύγχρονης κοινωνίας, εναρμονίζεται πλήρως δε με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης. Συγχρόνως, τα κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της UNESCO για τις σύγχρονες κατευθύνσεις της εκπαίδευσης, αναφέρονται στον κρίσιμο ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της έννοιας και του περιεχομένου της Αειφόρου Ανάπτυξης.

Στα Γυμνάσια της χώρας έχει παραχθεί μια σημαντική δουλειά με πρωτεργάτες τους Καθηγητές Οικιακής Οικονομίας και κοινωνούς τους μαθητές και τους γονείς σύμφωνα με τις σύγχρονες κατευθύνσεις της Εκπαίδευσης, προσφέροντας τα μέγιστα στην διάπλαση των μαθητών και τη στήριξη της οικογένειας.

Με την Υ.Α. 72322/Δ2 (ΦΕΚ 2265/Β/12-6-2020, Υ.Α. 93381/Δ2/2016 (ΦΕΚ 1640/Β/9.6.2016) με την οποία καταργήθηκε το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας από την Β΄ Γυμνασίου, εξοβελίζεται το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας από το Γυμνάσιο μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας του από το ωρολόγιο πρόγραμμα και καταργείται σχεδόν το αντικείμενο στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κα. Υπουργός:

1) Γιατί καταργείτε ένα μάθημα από την στιγμή που έχει άμεση συνάφεια με την Βιώσιμη Ανάπτυξη και ικανοποιεί τους στόχους της, μιας και η χώρα μας έχει δεσμευτεί γι’ αυτούς στον Ο.Η.Ε.;

2) Πώς οι εκπαιδευτικοί ΠΕ80(Οικονομίας στα Γυμνάσια) θα καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, εφόσον σε κάθε Γυμνάσιο της χώρας, αυτή την στιγμή, πλεονάζει ένας καθηγητής του κλάδου ΠΕ 80 0ΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και σε κάθε Λύκειο ένας ακόμα;

3) Γιατί ωθείτε τους εκπαιδευτικούς ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ των Γυμνασίων στη μόνιμη αναζήτηση συμπλήρωσης του διδακτικού τους ωραρίου και τους εκπαιδευτικούς της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στην ανεργία;

4) Γιατί τους στερείτε το δικαίωμα να έχουν οργανική θέση και τους αφαιρείτε το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης έναντι των άλλων εκπαιδευτικών, αδυνατώντας να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης στα σχολεία τους όταν την ίδια στιγμή όσοι Καθηγητές/ριες της Ειδικότητας το έπραξαν συμμετείχαν στη διοίκηση του Σχολείου επιτυχώς;

5) Σκοπεύετε να διορθώσετε αυτή την άνιση μεταχείριση και απαξίωση Λειτουργών που συνέβαλλαν στην αναβάθμιση του σύγχρονου ρόλου της εκπαίδευσης και να αποκαταστήσετε αυτή την αδικία;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αθανασίου Νάσος

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Τάνια

Ζεϊμπέκ Χουσεϊν

Ηγουμενίδης Νίκος

Καλαματιανός Διονύσης

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κώστας

Παπανάτσιου Κατερίνα

Πούλου Γιώτα

Ραγκούσης Γιάννης

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρολιάκος Πάνος

Σκούφα Μπέττυ

Τζούφη Μερόπη

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νίκος

Χαρίτου Δημήτρης

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γιώργος

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL