Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.0°C25.9°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.4°C26.5°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C24.4°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
24.0°C24.0°C
1 BF 40%
Γ. Σαρακιώτης: Σταματήστε την υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Φθιώτιδας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Γ. Σαρακιώτης: Σταματήστε την υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Φθιώτιδας

Με ερώτηση του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, κ. Γιάννης Σαρακιώτης ζητά από την Κυβέρνηση να σταματήσει την υποβάθμιση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Φθιώτιδας με τις διακοπές επιμέρους δρομολογίων.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής Φθιώτιδας στηλιτεύει το γεγονός της μη επαναλειτουργίας του δρομολογίου Λιανοκλάδι – Στυλίδα καθώς και την επαναφορά εκείνων που διασχίζουν το Δήμο Αμφίκλειας – Ελάτειας, τα οποία και εξυπηρετούν μεγάλο πλήθος πολιτών τόσο στους εν λόγω Δήμους, όσο και στις όμορες περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας.

Μάλιστα στο κείμενο της ερώτησης του ο κ. Σαρακιώτης αναφέρει ότι παρά τις διαβεβαιώσεις που δηλώνουν ότι έλαβαν το προηγούμενο διάστημα Αυτοδιοικητικοί και θεσμικοί εκπρόσωποι της Φθιώτιδας εκ μέρους της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και παρά τις επίμονες έγγραφες εκκλήσεις τους εν σχέσει με την ανάγκη της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης των αναγκών μεταφοράς των πολιτών και της επένδυσης στην πλήρη λειτουργία του δικτύου, ως μέσο ενίσχυσης της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας, η υφιστάμενη κατάσταση παραμένει.

Τέλος, τονίζει ότι σε αντίθεση με αυτά που υλοποιήθηκαν το 2018 από την προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. όταν και επαναφέρθηκε σε λειτουργία ικανός αριθμός δρομολογίων που εξυπηρετούσε τις ανάγκες πολιτών της Φθιώτιδας αλλά και των όμορων περιοχών της Φωκίδας, οι εξελίξεις σε ότι αφορά την εικόνα των σιδηροδρομικών δικτύων της περιοχής αποδεικνύουν την τροχιά παρακμής στην οποία έχει εισέλθει από το τέλος του 2019 η χώρα και η Φθιώτιδα.

Ερώτηση Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
 
Θέμα: «Υποβάθμιση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Φθιώτιδας με διακοπή δρομολογίων και υπολειτουργία σιδηροδρομικών σταθμών»
 
Πρόσφατες πληροφορίες που είδαν τόσο το φως της δημοσιότητας σε περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης1 κάνουν λόγο για διαφαινόμενη μελλοντική κατάργηση του τοπικού δρομολογίου Λιανοκλάδι – Στυλίδα. Ήδη, βάσει των προς έλεγχο πληροφοριών, λέγεται ό,τι έχει περιοριστεί ο αριθμός του συγκεκριμένου δρομολογίου εξαιτίας της επικαλούμενης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έλλειψης προσωπικού.  

Επιπροσθέτως, προκύπτει το ζήτημα της υποβάθμισης της λειτουργίας μίας ακόμη σιδηροδρομικής αρτηρίας στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας, λόγω και της αναστολής λειτουργίας των δρομολογίων 1520 και 1521, όπως αναφέρεται σε σειρά εγγράφων της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας προς τη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Σε αντίθεση με τα όσα συνέβησαν την προηγούμενη περίοδο, όταν και το 2018 επανήλθε σε λειτουργία σημαντικός αριθμός δρομολογίων που εξυπηρετούσε πολίτες τόσο του ανωτέρω αναφερόμενου Δήμου, αλλά και περιοχών της όμορης Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας, σήμερα συντελείται η υποβάθμιση σιδηροδρομικών σταθμών στην περιοχή του ανωτέρω αναφερόμενου Δήμου.  

1 Lamianow, “Κόβεται οριστικά το τοπικό δρομολόγιο Λιανοκλάδι – Στυλίδα;”, Ανακλήθηκε από: https://tinyurl.com/ycrgcvl9, 09.06.2020  

Είναι απορίας άξιο, πως μία Κυβέρνηση που φραστικά ομνύει στην αποκέντρωση και επικαλείται την ισχυροποίηση της ελληνικής περιφέρειας, την ίδια ώρα επιτρέπει τη μεθόδευση της απαξίωσης μίας ολόκληρης περιοχής μέσα από την υποβάθμιση της λειτουργίας των σιδηροδρομικών της δικτύων. Αυτό μάλιστα συμβαίνει την ώρα που περιοχές του Δήμου Στυλίδας ή του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας στηρίζουν μεγάλο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας τους, στην απρόσκοπτη μεταφορά πολιτών – επισκεπτών από και προς αυτές, ιδίως δε μετά και από μία περίοδο οικονομικών δυσκολιών που έπληξε το σύνολο των ευρισκομένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αυτές, των κλάδων που συμβάλλονται με αυτές, καθώς και των εργαζομένων τους.  

Επειδή, διαφαίνεται πως η περιοχή της Φθιώτιδας βρίσκεται στο στόχαστρο της Κυβερνητικής πολιτικής σε ό,τι αφορά και τη λειτουργία των σιδηροδρομικών αξόνων της.  

Επειδή, η εξυπηρέτηση των πολιτών καθίσταται είτε δυσχερής, είτε ανέφικτη, ενώ παράλληλα αυτό έχει αντίκτυπο και στην εμπορική – οικονομική δραστηριότητα πολλών επαγγελματιών, εργαζομένων στους εν λόγω Δήμους.  

Επειδή, παρά τις διαβεβαιώσεις23 που δηλώνεται εκ μέρους Δημάρχων και λοιπών θεσμικών παραγόντων ότι οι ίδιοι έλαβαν από πλευράς της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κατά το προηγούμενο διάστημα, η υφιστάμενη κατάσταση παραμένει.  

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1. Είναι στις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου ή της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. η επαναλειτουργία του δρομολογίου Λιανοκλάδι - Στυλίδα; 2 Lamiareport, “Βιργινία Στεργίου: «Θέμα ημερών να σφυρίξει και πάλι το τραίνο στη Στυλίδα»”, 17.06.2020,

Ανακλήθηκε από: https://www.lamiareport.gr/index.php/topika/item/157920-virginiastergiou-thema-imeron-na-sfyriksei-kai-pali-to-traino-sti-stylida, 26.06.2020

3 Tvstar.gr, “Επανέρχονται τα δρομολόγια των τρένων στην παλιά γραμμή Τιθορέα - Μπράλλος – Λιανοκλάδι”, 19.06.2020, Ανακλήθηκε από: https://tvstar.gr/fthiotida-articles/117185-dimarxosamfikleias-elateias-kai-stin-perioxi-tou-bralou-to-treno-se-liges-imeres-video, 26.06.2020


2. Προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να μεριμνήσει για την επαναφορά των δρομολογίων 1520 και 1521, καθώς και για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών και του συνόλου των δρομολογίων που υφίστανται και διασχίζουν την  Π.Ε. Φθιώτιδας;
 
Ο Ερωτών Βουλευτής
Σαρακιώτης Ιωάννης

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL