Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.2°C26.3°C
2 BF 36%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C26.0°C
3 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C24.8°C
2 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.9°C24.0°C
2 BF 38%
Αγνοώντας τις υφιστάμενες συμβάσεις η ΝΔ δίνει με απευθείας ανάθεση την κατασκευή του Πάτρα - Πύργος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αγνοώντας τις υφιστάμενες συμβάσεις η ΝΔ δίνει με απευθείας ανάθεση την κατασκευή του Πάτρα - Πύργος

Ερώτηση προς την Κομισιόν συνυπογράφουν ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, και η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Έλενα Κουντουρά, για την απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ να λύσει μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου, δίνοντας με απευθείας ανάθεση το σύνολο του έργου στην παραχωρησιούχο της σύμβασης παραχώρησης του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ».

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την Κομισιόν, εάν οι αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης «έχουν κοινοποιηθεί στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής. Και αν ναι, ποιο είναι το περιεχόμενό τους (χρονοδιάγραμμα, όροι, δεσμεύσεις κλπ.) και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις με τις ελληνικές αρχές».

Επιπλέον ζητούν να μάθουν αφενός, εάν αν οι αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης «είναι συμβατές με τους ενωσιακούς κανόνες περί ανταγωνισμού και δημοσίων συμβάσεων» και αφετέρου εάν «θα διασφαλιστεί η τήρηση του προϋπολογισμού του έργου και η συγχρηματοδότησή του από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, όπως είχε ήδη εγκριθεί».

Στο κείμενο της ερώτησης τους οι κκ. Παπαδημούλης και Κουντουρά αναφέρουν πως «ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου δημοπρατήθηκε τα έτη 2016-2017 σε 8 τμήματα, σύμφωνα με το άρθρο 46 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ, μετά από έγκριση της ΕΕ. Παρά τη σύναψη 5 συμβάσεων την περίοδο Απριλίου-Μαΐου 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ όχι μόνο δεν προχώρησε από τον Αύγουστο του 2019 στην ανάθεση των λοιπών 3 τμημάτων, αλλά τον Απρίλιο του 2020 έλυσε μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευή του έργου».

Σημειώνεται πως ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τα 460 εκ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται με περίπου 293 εκ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: Μονομερής λύση των υφιστάμενων συμβάσεων και απευθείας ανάθεση του συνόλου του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου δημοπρατήθηκε τα έτη 2016-2017 σε 8 τμήματα, σύμφωνα με το άρθρο 46 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ1, μετά από έγκριση της ΕΕ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τα 460 εκ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται με περίπου 293 εκ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ2.

Παρά τη σύναψη 5 συμβάσεων την περίοδο Απριλίου-Μαΐου 2019, η κυβέρνηση ουδέν έπραξε από τον Αύγουστο 2019 για την ανάθεση των λοιπών 3 τμημάτων και τον Απρίλιο 2020 έλυσε μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευή του έργου. Ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι το σύνολο του έργου θα δοθεί με απευθείας ανάθεση στην παραχωρησιούχο της σύμβασης παραχώρησης του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», από την οποία όμως είχε απενταχθεί το 20133, ενώ η κατασκευή της οδού της σύμβασης παραχώρησης έχει ολοκληρωθεί από το 2017. Έχει ήδη υπογραφεί σχετικό «Μνημόνιο Συναντίληψης».

Ερωτάται η Επιτροπή:

– Έχουν κοινοποιηθεί στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής οι ανωτέρω αποφάσεις της κυβέρνησης και το σχετικό «Μνημόνιο Συναντίληψης» και αν ναι, ποιο το περιεχόμενό τους (χρονοδιάγραμμα, όροι, δεσμεύσεις κλπ.) και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις με τις ελληνικές αρχές;

– Είναι οι ανωτέρω αποφάσεις συμβατές με τους ενωσιακούς κανόνες περί ανταγωνισμού και δημοσίων συμβάσεων;

– Θα διασφαλιστεί η τήρηση του προϋπολογισμού του έργου και η συγχρηματοδότησή του από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, όπως είχε ήδη εγκριθεί;

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL