Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
14.5°C19.0°C
1 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
12.6°C17.2°C
1 BF 69%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
12.0°C14.9°C
3 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
14.3°C16.1°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
9.9°C13.4°C
0 BF 87%
Προσλήψεις ιδιωτών από την πίσω πόρτα μέσω του ξηλώματος της κινητικότητας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Προσλήψεις ιδιωτών από την πίσω πόρτα μέσω του ξηλώματος της κινητικότητας

Προσλήψεις στο Δημόσιο, και μάλιστα ιδιωτών, από την πίσω πόρτα επιχειρεί να φέρει η κυβέρνηση, “ακινητοποιώντας”... το σύστημα Κινητικότητας μέσω των τροποποιήσεων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών.

Η σκοπιμότητα του ξηλώματος των διαδικασιών της κινητικότητας φωτίστηκε χθες μέσα από το πρωτοσέλιδο θέμα των “Νέων”, το οποίο συμπτωματικά βγήκε μια μέρα μετά το θέμα της “Αυγής” της Κυριακής για τη "βόμβα στα θεμέλια της κινητικότητας από την κυβέρνηση". Σύμφωνα, λοιπόν, με το πρωτοσέλιδο με τίτλο "7.225 μετατάξεις και μετά προσλήψεις", οι θέσεις για τον επικείμενο κύκλο κινητικότητας που συγκεντρώθηκαν και θα δημοσιοποιηθούν προς κάλυψη από την κεντρική επιτροπή κινητικότητας ανέρχονται σε 7.225. Σκοπός της κυβέρνησης είναι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αρχικά να καλυφθούν μέσω μετατάξεων και αποσπάσεων τα κρίσιμα κενά κι εφόσον μένουν άδειες θέσεις, θα προχωρούν προσλήψεις μονίμων ή και ιδιωτών ανάλογα με τις "ανάγκες".

Το κρίσιμο σημείο είναι η "μη κάλυψη των κενών αυτών", πράγμα για το οποίο φροντίζει η κυβέρνηση με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο, εγκλωβίζοντας τους δημόσιους υπαλλήλους στις υπηρεσίες τους μέσω μιας σειράς τροποποιήσεων στις υφιστάμενες διαδικασίες μετατάξεων και αποσπάσεων. Παρά τον θετικό σχολιασμό στα "Νέα" από τον υπουργό Εσωτερικών Τ. Θεοδωρικάκο για το "χρήσιμο εργαλείο της κινητικότητας" και την καιροσκοπική ρητορική για ανάγκη ανακατανομής των υπαλλήλων στο υπερτροφικό δημόσιο, οι κατατεθειμένες διατάξεις του νομοσχεδίου μόνο χρήσιμες δεν το καθιστούν, καθώς δυσκολεύουν τις μετακινήσεις.

Πρακτικά ανεφάρμοστη με το 65%

Ειδικότερα, όπως γράψαμε στο κυριακάτικο φύλλο μας, βασικό πρόσκομμα για τις μετατάξεις υπαλλήλων είναι η αύξηση του ποσοστού κάλυψης των θέσεων του κλάδου στο οποίο ανήκει ο ενδιαφερόμενος ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην κινητικότητα, καθώς από το 50% που είναι σήμερα, αυξάνεται στο 65% καθιστώντας τη μετακίνηση πρακτικά ανεφάρμοστη. Κι αυτό γιατί κατά γενική ομολογία ελάχιστοι φορείς διαθέτουν τέτοια υψηλά ποσοστά πλήρωσης των θέσεων στους διάφορους κλάδους λόγω των περιοριστικών πολιτικών στον δημόσιο τομέα τα τελευταία χρόνια.

Την ίδια στιγμή, ακόμη μια σειρά διατάξεων καθιστούν είτε τιμωρητικό είτε μη ελκυστικό το σύστημα, καθώς, για παράδειγμα, αφαιρείται η διάταξη που προστατεύει τον υποψήφιο στην περίπτωση που ο φορέας με δική του υπαιτιότητα δεν ελέγχει αν πληρούνται οι προϋποθέσεις μετακίνησης. Έτσι, από τη ρητή διάταξη ότι στις περιπτώσεις αδυναμίας ή άρνησης των φορέων να ελέγξουν τις προϋποθέσεις σε συγκεκριμένο διάστημα τότε "τεκμαίρεται ότι οι προϋποθέσεις πληρούνται" που ισχύει σήμερα, περνάμε στη διατύπωση ότι αν σε δεκαπέντε μέρες δεν ολοκληρωθεί ο έλεγχος, η αξιολόγηση των προϋποθέσεων και συνεπακόλουθα η μετακίνηση παγώνει και μετατίθεται μέχρι να αξιολογηθεί ο υπάλληλος. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι φορείς θα έχουν τη δυνατότητα να μπλοκάρουν τις μετακινήσεις.

Στα χαρακτηριστικά που θα κάνουν απωθητική τη συμμετοχή περιλαμβάνονται ακόμη η αφαίρεση της διάταξης που διασφάλιζε τη διατήρηση της προσωπικής διαφοράς κατά τη διαδικασία μετακίνησης καθώς και η θέσπιση πρόβλεψης ότι ένας αποσπασμένος υπάλληλος δεν μπορεί να συμμετάσχει στη διαδικασία κινητικότητας για μετάταξη πριν την παρέλευση διετίας.

Που οδηγούν όλα αυτά; Φυσικά στην ανεπαρκή συμμετοχή για την κάλυψη των κενών θέσεων, τις οποίες θα κληθούν να καλύψουν ιδιώτες, όπως άλλωστε κυνικά παραδέχονται πηγές του υπουργείο Εσωτερικών (στο ίδιο δημοσίευμα) αναφερόμενες στους ιδιώτες μηχανικούς που χρειάζονται οι ΟΤΑ -όπου, σημειωτέον, εμφανίζονται οι μισές εκ των 7.225 μετακινήσεις- για μην "κολλάνε" τα έργα στου δήμους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL