Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Διορισμοί στην εκπαίδευση: Τα κριτήρια και η μοριοδότηση του νέου συστήματος

Στην Ολομέλεια της Βουλής ψηφίζεται αύριο το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται το νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση, μετά από δέκα χρόνια αδιοριστίας

Στην Ολομέλεια της Βουλής ψηφίζεται αύριο, Δευτέρα, το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η τροπολογία για το νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση, μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια αδιοριστίας.

Το νέο σύστημα, που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και συλλόγων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προβλέπει ενιαίο σύστημα κατάταξης και μοριοδότητησης τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο και για τις προσλήψεις αναπληρωτών, ενώ η διαδικασία θα είναι υπό την επίβλεψη της ανεξάρτητης αρχής του ΑΣΕΠ.

Μήλον της Έριδος αποτελεί το “ταβάνι” των 120 μηνών στην προϋπηρεσία και η ίση μοριοδότητηση της προϋπηρεσίας με τους ακαδημαϊκούς τίτλους, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν λόγο για ένα αέναο κυνήγι προσόντων προκειμένου να διεκδικήσουν μια θέση εργασίας στην εκπαίδευση.

Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας μιλά για ένα δίκαιο σύστημα μέσα από το οποίο επιτυγχάνεται η ισορροπία ανάμεσα στους αναπληρωτές που στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα και στους νεότερους εκπαιδευτικούς που έχουν αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα. Σύμφωνα με τον Κ. Γαβρόγλου, μόνο 283 από τους 35.000 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν εργαστεί έστω και ένα μήνα ως αναπληρωτές, έχουν προϋπηρεσία άνω των 120 μηνών.

“Η ισορροπία είναι ότι από τη μία μεριά παίρνουμε τους 120 μήνες και από την άλλη μεριά παίρνουμε ένα σύνολο κριτηρίων το οποίο μέσα έχει τα μεταπτυχιακά, την ξένη γλώσσα, έχει τον βαθμό του πτυχίου, ώστε να εναρμονιστούμε και με μια σύγχρονη πραγματικότητα” τόνισε ο υπουργός Παιδείας μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προσθέτοντας ότι δεν θα πρέπει να απαξιώνεται το προφίλ των νεότερων πολιτών αυτής της χώρας που διαθέτουν δεύτερα πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Παράλληλα υπενθύμισε ότι η ΟΛΜΕ είχε καταθέσει υπομνήματα στους πρώην υπουργούς Παιδείας ζητώντας την αναγνώριση μόνο 84 μηνών προϋπηρεσίας.

Παρ’ όλα αυτά, οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες βρίσκονται σε θέση μάχης και προειδοποιούν με νέες κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες. Ήδη την Παρασκευή πραγματοποίησαν συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο της πρώτης 24ωρης απεργίας της χρονιάς.

ΑΣΕΠ και πίνακες

Όπως είναι ήδη γνωστό, στο νέο σύστημα δεν προβλέπεται γραπτός διαγωνισμός. Ωστόσο η διαδικασία θα είναι υπό τον έλεγχο της ανεξάρτητης Αρχής με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια επιλογής τόσο για τους μόνιμους διορισμούς, όσο και για τις προσλήψεις των αναπληρωτών. Το επόμενο διάστημα θα γίνει η προκήρυξη για την πρώτη φάση των 4.500 μόνιμων στην Ειδική Αγωγή που θα γίνουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Στη συνέχεια, μέσω του ενιαίου πίνακα γενικής αγωγής θα γίνουν οι υπόλοιποι 10.500 μόνιμοι διορισμοί (5.250 το 2020 και 5.250 το 2021). Οι πίνακες προβλέπεται να ισχύουν για δύο χρόνια, αλλά για την πρώτη εφαρμογή του νόμου οι πίνακες θα ισχύσουν για τρία.

Στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ θα περιγράφονται αναλυτικά όλες οι λεπτομέρειες για την υποβολή των αιτήσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην πρώτη αυτή φάση θα δηλωθούν μόνο τα προκαθορισμένα κριτήρια επιλογής (προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα και κοινωνικά κριτήρια) και σε επόμενο χρόνο, όταν συγκροτηθεί ο πίνακας, θα δηλωθούν οι περιοχές προτίμησης τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο και τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Σημειώνεται ότι η επιτυχία σε προηγούμενους γραπτούς διαγωνισμούς δεν θα μοριοδοτηθεί καθώς, σύμφωνα με το υπουργείο, οι εκπαιδευτικοί που πέρασαν αλλά δεν είναι διοριστέοι έχουν ήδη μοριοδοτηθεί στους πίνακες αναπληρωτών και έχουν αυξήσει με αυτό τον τρόπο την προϋπηρεσία τους και κατά συνέπεια και τη μοριοδότησή τους.

Μοριοδότηση

Υπάρχουν τρεις πυλώνες μοριοδότησης: α) η προϋπηρεσία ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός, έως και τους 120 μήνες, με μία μονάδα για κάθε μήνα β) τα ακαδημαϊκά προσόντα με μέγιστο τα 120 μόρια και γ) τα κοινωνικά κριτήρια. Ειδικότερα, τα ακαδημαϊκά προσόντα θα μοριοδοτούνται ως εξής:

* Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα μονάδες.

* Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι μονάδες.

* Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: οκτώ μονάδες

* Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι μονάδες

* Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μονάδες: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα έως δέκα υπολογίζεται τέσσερις μονάδες για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από τον βαθμό πέντε, καθώς και κλάσματα αυτής με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.

* Γνώση μιας ξένης γλώσσας: άριστη γνώση: οχτώ μονάδες, πολύ καλή γνώση: έξι μονάδες και καλή γνώση: τέσσερις μονάδες.

Στα κοινωνικά κριτήρια, θα δίνονται τρεις μονάδες για κάθε τέκνο και είκοσι μονάδες για αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου.

Υποχρεωτική παραμονή...

Για τουλάχιστον δύο χρόνια θα είναι υποχρεωτική η παραμονή του εκπαιδευτικού στον τόπο του πρώτου διορισμού. Μετά από τα δύο χρόνια θα μπορεί να αιτηθεί μετάθεση ή απόσπαση. Επιπλέον της ανωτέρω υποχρέωσης παραμονής για δύο χρόνια στον τόπο διορισμού, οι εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν στην Ειδική Αγωγή θα υποχρεούνται να παραμείνουν για πέντε χρόνια στην Ειδική Αγωγή χωρίς δικαίωμα μετάθεσης ή απόσπασης στη γενική εκπαίδευση.

Δείτε όλα τα σχόλια