Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.1°C20.8°C
2 BF 50%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.2°C18.5°C
2 BF 73%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
12.6°C15.5°C
3 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.5°C17.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
14.5°C14.6°C
1 BF 59%
Το παράδειγμα του εντύπου «Το 4ο Κουδούνι»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Το παράδειγμα του εντύπου «Το 4ο Κουδούνι»

Δώρα Χατζηβασιλείου, Αφροδίτη Καϊράκη, συντονίστριες καθηγήτριες της εφημερίδας του 4ου Γυμνασίου Νέας Σμύρνης «Το 4ο Κουδούνι»

Είναι γεγονός ότι η ένταξη στην ομάδα βρίσκεται στο επίκεντρο των αναζητήσεων του εφήβου και γι’ αυτό, αναμφίβολα, η συμμετοχή σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή δράση αποτελεί έναν υγιή τρόπο δόμησης της αυτο-εικόνας του. Παράλληλα, εμείς οι καθηγητές έχουμε μάθει τόσα χρόνια πώς αλληλεπιδρούν οι μαθητές μεταξύ τους και πώς διαμορφώνονται και εξομαλύνονται οι σχέσεις, εφόσον τους «βάζουμε» να δουλέψουν σε ομάδες.

Οι πολιτισμικές δραστηριότητες ως εκ τούτου δεν αφορούν μόνο τη στείρα πρόσληψη γνώσεων, αλλά αποτελούν και αφορμή τόσο για διάχυση ομαδικού πνεύματος όσο και για συμφιλίωση των μαθητών μας με την εικόνα τους γενικότερα. Κάθε μορφή επιστημονικής, καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης, λοιπόν, βοηθά τους εφήβους να δοκιμάσουν τις αντοχές τους και να ανακαλύψουν / προσδιορίσουν τα δικά τους προσωπικά όρια. Το σημαντικότερο όμως όλων είναι ότι τα παραπάνω δύνανται να συντελούνται μέσα στο προστατευμένο πλαίσιο του σχολείου τους.

Κάπως έτσι, λοιπόν, μας ήρθε η ιδέα (από τις υπογράφουσες συντονίστριες καθηγήτριες Δώρα Χατζηβασιλείου και Αφροδίτη Καϊράκη) να οργανώσουμε μία δημοσιογραφική ομάδα. Η αλήθεια είναι ότι το εγχείρημα υπήρξε παράτολμο. Ξεκινήσαμε ωστόσο δυναμικά, γεγονός το οποίο σίγουρα οφείλεται και στην πλήρη στήριξη και εμπιστοσύνη που έδειξε εξ αρχής σε αυτό ο διευθυντής του σχολείου μας Σωτήρης Βλάχος.

Στην αρχή δυσκολευτήκαμε αρκετά να βρούμε μέρες και ώρες συνάντησης με τους μαθητές, κυρίως λόγω του φόρτου των εξωσχολικών τους δραστηριοτήτων. Γι’ αυτό πολύ σύντομα αποφασίστηκε ότι το κατ’ εξοχήν μέσο συνεννόησης θα είναι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Η αλήθεια είναι ότι με την απόφαση αυτή υπήρξε και ένα παράπλευρο κέρδος, η εξοικείωση των μαθητών που συμμετέχουν με το διαδίκτυο, όχι πλέον ως μέσο ψυχαγωγίας, αλλά ως μέσο έρευνας και «επαγγελματικής» διευκόλυνσης. Όπως φυσικά και το γεγονός ότι η μαθήτρια που ανέλαβε τη σελιδοποίηση, της οποίας η συμβολή υπήρξε καίρια, «δούλεψε» το ανάλογο επαγγελματικό πρόγραμμα φτάνοντας σήμερα να κατέχει μία γνώση επαγγελματία γραφίστα.

Καίριο επίσης υπήρξε και το brainstorming που έγινε μες στην ομάδα προκειμένου να γεννηθούν οι λεπτομέρειες που πλαισίωσαν το στήσιμο, όπως ο τίτλος, τα σκίτσα της κάθε στήλης και, φυσικά, το λογότυπο της εφημερίδας μας, όλα σχεδιασμένα από δύο μαθήτριες της ομάδας. Συμφωνήθηκε να υπάρχουν κάποιες βασικές στήλες, όπως «Δράσεις του σχολείου», κριτικές, συνεντεύξεις, «Ταξιδεύοντας», «Ήξερες ότι...», «Ελεύθερος χρόνος» και από εκεί και πέρα πάντα υπάρχει χώρος και διάθεση για νέες προσθήκες.

Κάθε μαθητής, λοιπόν, αναλαμβάνει ένα θέμα ή και περισσότερα, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, γνωρίζοντας πάντα ότι μπορεί να το φέρει εις πέρας. Η αλήθεια είναι ότι μέχρις ώρας ελάχιστες ήταν οι περιπτώσεις που κάποιος μαθητής ανέλαβε κάποιο θέμα χωρίς στο τέλος να το παραδώσει, γεγονός πολύ ενθαρρυντικό για την ποιότητα της ομάδας που έχει στηθεί.

Στόχος μας είναι να «βγαίνουν» δύο τεύχη κάθε σχολική χρονιά, ένα με το τέλος κάθε τετραμήνου. Προσπαθούμε όσο μπορούμε να τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα και εδώ θα πρέπει να επισημανθεί η συνέπεια που έχουν επιδείξει οι μαθητές μας σε σχέση με αυτά. Το γεγονός δε ότι πρώην μαθητές μας που βρίσκονται πλέον στο Λύκειο συνεχίζουν να είναι ενεργά μέλη της δημοσιογραφικής μας ομάδας, στηρίζοντάς την με κάθε τρόπο, ίσως να αποτελεί για εμάς τη μεγαλύτερη επιβράβευση.

Ως προς τη διανομή, αυτή γίνεται κυρίως ηλεκτρονικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Δυστυχώς, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, πολλές φορές είναι αδύνατη η έκδοση έστω και λίγων τευχών σε έντυπη μορφή. Πρόκειται ωστόσο για μία συνθήκη την οποία έχουμε αποδεχτεί και κάπως έτσι προχωρούμε χωρίς μεμψιμοιρίες δίνοντας κάθε φορά τον καλύτερό μας εαυτό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL