Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.2°C21.3°C
4 BF 43%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
17.0°C18.8°C
3 BF 58%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.6°C17.0°C
4 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.2°C18.8°C
6 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.9°C20.2°C
2 BF 59%
Τι έλεγαν το 2010 για το ενιαίο ολοήμερο δημοτικό σχολεί όσοι σήμερα αντιδρούν
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τι έλεγαν το 2010 για το ενιαίο ολοήμερο δημοτικό σχολεί όσοι σήμερα αντιδρούν

Οι γραμμές που ακολουθούν δεν είναι δηλώσεις κάποιου στελέχους του υπουργείου Παιδείας...

"Το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 ΕΑΕΠ σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση και με βιασύνη. Υπάρχει προβληματισμός σχετικά με την επιστημονική τεκμηρίωση βασικών αλλαγών που εισάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο των μαθητών Α' και Β' τάξης, Αγγλική Γλώσσα και εκμάθηση Η/Υ από την Α' τάξη) καθώς και σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποδομές και το βοηθητικό προσωπικό που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου".

Τα παραπάνω αναφέρονταν σε ανακοίνωση της ΔΟΕ το 2010, ύστερα από συνάντηση της ομοσπονδίας με την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. "Ο κλάδος μας επιμένει στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, για όλα τα παιδιά", κατέληγε η ανακοίνωση.

"Από το Δημοτικό ακόμα ενισχύεται η στροφή στις δεξιότητες με ολέθριες συνέπειες στον παιδικό ψυχισμό. Περίτρανη απόδειξη τα 800 πιλοτικά ολοήμερα με την ξένη γλώσσα και τους υπολογιστές από την πρώτη δημοτικού και με παιδιά να κοιμούνται στα θρανία από την κούραση" ανέφερε την ίδια περίοδο η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Ήταν τότε που η παράταξη των Παρεμβάσεων μάζευε υπογραφές "ενάντια στο μοντέλο του νέου σχολείου που στρέφεται ενάντια στο δημόσιο σχολείο", ενάντια "στο σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», ένα σχολείο απρόσωπο, ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού επταώρου.

Σήμερα οι ίδιοι διαμαρτύρονται για την υλοποίηση των αιτημάτων τους! Προφανώς, κάθε συγκυρία, κάθε συγκεκριμένη πολιτική μάχη που καλούνται να δώσουν οι εργαζόμενοι έχει τα δικά της επίδικα, τα δικά της αιτήματα, που σε άλλη συγκυρία μπορεί να αλλάξουν. Αυτή είναι η ιδιαίτερη τροπικότητα της πολιτικής, όπως και της ιστορίας: οι αντιφάσεις. Δεν είναι, λοιπόν, στόχος να τους "ψέξει" κανείς, αφού ακόμη και το τι είναι παιδαγωγικά ορθό εξίσου υπόκειται στους "νόμους" της αλλαγής.

Όμως στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα, την Ελλάδα της κρίσης, δεν μπορείς να έχεις σχολεία και μαθητές δύο ταχυτήτων ούτε να αφήσεις τα σχολεία με σοβαρά κενά για μια ακόμη χρονιά. Πρέπει να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες, μέσα από ένα θετικό πρόσημο, ένα ενιαίο σχολείο για όλα τα παιδιά, με αγγλικά, πληροφορική και δεύτερη γλώσσα για όλους.

Το πρόγραμμα του ΕΑΕΠ μάθαινε στα παιδιά ότι το σχολείο ήταν ένα βάσανο, ένας χώρος πολύωρης αντιπαιδαγωγικής παραμονής, στις 7 ώρες του οποίου δεν μπορούσε να επιτελείται το εκπαιδευτικό έργο με αξιοπρεπείς όρους. Στην έβδομη ώρα -που τώρα σταματά να υπάρχει- τα παιδιά έμπαιναν μετά το διάλειμα στις 13.30 και 25-30 λεπττά μετά έφευγαν, χωρίς να έχει γίνει ουσιαστικό μάθημα, αφού και ο εκπαιδευτικός είχε κουραστεί. Συν τού ότι μετά δεν υπήρχε και χρόνος για συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Κι όμως, το Ολοήμερο δεν καταργείται

Τις προηγούμενες ημέρες και τι δεν ακούσαμε για το Ολοήμερο. Όλοι κατήγγειλαν την κατάργησή του, χωρίς να γνωρίζουν τι πραγματικά ισχύει. Ας δούμε, λοιπόν. Στα ΕΑΕΠ άρχιζε στις 14.00 και έληγε στις 16.15. Το πρόγραμμα είχε ως εξής:

* 14.05 - 14.40 Φαγητό - Χαλάρωση

* 14.40 - 14.50 Διάλειμμα

* 14.50 - 15.30 1η Διδακτική ώρα (40 λεπτά)

* 15.30 - 15.40 Διάλειμμα

* 15.40 - 16.15 2η Διδακτική ώρα (35 λεπτά)

Στο νέο Ολοήμερο η διάρκεια της σίτισης είναι μεγαλύτερη, ώστε το παιδί να μπορεί πραγματικά να χαλαρώνει μετά από εξάωρο στα θρανία, ενώ η διάρκεια των διδακτικών ωρών είναι της τάξεως των 45 λεπτών. Τα διαλείμματα δεν είναι 10λεπτα, αλλά διαρκούν πλέον 15 λεπτά.

Σκοπός του Ολοήμερου δεν είναι να εξαντλεί τα παιδιά σε καμία περίπτωση, αλλά να τα προετοιμάζει για την επόμενη μέρα και να διευκολύνει τους γονείς. Θα μπορούν, λοιπόν, οι μαθητές να παραμένουν έως τις 15.00, για να μελετούν τα μαθήματα της επόμενης μέρας, ή έως τις 16.00, αν δηλώσουν συμμετοχή σε μαθήματα Πληροφορικής, Αθλητισμού, Αγγλικών ή σε Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, ακόμη και σε Πολιτιστικούς Ομίλους Δραστηριοτήτων.

Σημειωτέον ότι, κατά τη χθεσινή συνάντησή του με τους εκπροσώπους συνδικαλιστών, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης δεσμεύθηκε να διευρυνθούν τα κριτήρια εγγραφής, ειδικά για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τον κόσμο της επισφαλούς απασχόλησης. Για την πρωινή ζώνη επανέλαβε ότι θα επανεξεταστεί η κατάργησή της με στοχευμένο τρόπο μετά από αυστηρή καταγραφή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL