Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.2°C21.2°C
3 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
17 °C
13.6°C19.4°C
2 BF 78%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.4°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
22.7°C24.8°C
6 BF 33%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.8°C18.5°C
0 BF 82%
Ν. Φίλης: Υπό μελέτη ένας νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια / Αρχίζει ο διάλογος για την Παιδεία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ν. Φίλης: Υπό μελέτη ένας νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια / Αρχίζει ο διάλογος για την Παιδεία

Φίλης, Αναγνωστοπούλου και Φωτάκης παρουσίασαν το πλαίσιο του διαλόγου

Το κουδούνι για την έναρξη του εθνικού κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία χτύπησε χθες ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης. Όπως τόνισε ο υπουργός Παιδείας, ο διάλογος είναι μονόδρομος για να ξαναγίνει η Παιδεία φορέας ελπίδας για τη δημοκρατική και πολιτιστική αναγέννηση της χώρας, για να αντιμετωπίζεται η μόρφωση ως αυταξία και το σχολείο ως εφαλτήριο για τη συνολική ανάπτυξη της χώρας μέσα στο σύγχρονο διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Παρουσιάζοντας τα χαρακτηριστικά, το χρονοδιάγραμμα, το σχήμα και τα πρόσωπα του διαλόγου, ο υπουργός Παιδείας τόνισε τα εξής:

* Ο διάλογος ξεκινά επισήμως τις επόμενες ημέρες και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο.

* Η επιδίωξη είναι η ευρύτερη συμμετοχή κομμάτων, κοινωνικών φορέων και προσωπικοτήτων του εκπαιδευτικού χώρου.

Δεν επιδιώκουμε, είπε ο υπουργός Παιδείας, να επαναλάβουμε μια εσωστρεφή διαδικασία, αλλά θέλουμε μια ανοιχτή δημοκρατική αναζήτηση, προκειμένου η Παιδεία να ξαναγίνει κεντρικό κοινωνικό θέμα συζητήσεων και αναζήτησης λύσεων. Ο Ν. Φίλης αναγνώρισε ότι υπάρχουν διαφορετικές οπτικές, αλλά διαβεβαίωσε ότι θα επιδιωχθεί η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη και ειλικρινέστερη συναίνεση.

Ο διάλογος, τόνισε ο υπουργός Παιδείας, είναι μονόδρομος για να αποκτήσει μεγαλύτερη αξιοπιστία η δημόσια εκπαίδευση. Την ίδια ώρα είναι η αναγκαία συμβολή για τη διαμόρφωση ενός παράλληλου προγράμματος που θα αντιμετωπίζει τις συνέπειες της κρίσης με κοινωνική μεροληψία υπέρ των ασθενέστερων.

Οι φορείς του διαλόγου και τα χρονοδιαγράμματα

Στον διάλογο κεντρική θέση έχουν οι εκπαιδευτικοί. Όχι μόνο οι φορείς τους, αλλά και ο καθένας και η καθεμιά, με αδιαμεσολάβητη και άμεση συμμετοχή.

Ο διάλογος θα είναι από τα κάτω προς τα πάνω, δηλαδή από την προσχολική ηλικία προς τις ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης, ώστε να μην λειτουργεί ως μονόδρομος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στον διάλογο θα τεθούν όλα, «όλα θα συζητηθούν», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας. Από την αξιολόγηση μέχρι το εξεταστικό. Ειδικά για το εξεταστικό ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι χωρίς βιασύνες θα αναζητηθεί νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια με την αξιοποίηση και της διεθνούς εμπειρίας. Όμως, όπως είπε, το θέμα δεν έχει άμεση εφαρμογή, δεν είναι για αύριο. Θέλει μελέτη και όχι αναστάτωση.

Η κατάληξη του διαλόγου θα δεσμεύει πολιτικά την κυβέρνηση. Η μορφή που θα πάρουν τα αποτελέσματα του διαλόγου καθώς και οι προτεραιότητες θα εξεταστούν στην πορεία.

Τις επόμενες ημέρες θα δημοσιοποιηθεί κείμενο που θα θέτει το γενικό πλαίσιο προβληματισμού για τον διάλογο. Το κείμενο δεν θα εμπεριέχει αναλυτικές θέσεις ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, διότι "δεν θέλουμε να προκαταλάβουμε εξ αρχής τα ζητήματα". Θα είναι διατύπωση προβλημάτων που διατρέχουν την εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι ένα κείμενο χωρίς άποψη. Την ευθύνη διατύπωσης των προτεραιοτήτων την έχει η Επιτροπή Διαλόγου και μέχρι τα Χριστούγεννα θα υπάρξει μια συγκεκριμένη θεματολογία.

Το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα, οι ομάδες που θα συγκροτηθούν αλλά και οι πρωτοβουλίες θα ανακοινωθούν αναλυτικά τις επόμενες ημέρες. Πρόθεση του υπουργείου είναι να διοργανωθούν, πέρα από τις συζητήσεις στις επιτροπές, μεγάλες συγκεντρώσεις, αλλά και ένα διεθνές Συνέδριο την άνοιξη. Θα δώσουμε, τόνισε ο υπουργός Παιδείας, όλη τη δυνατή πολιτική στήριξη στο να πραγματοποιηθεί αυτός ο διάλογος.

Ν. Φίλης: Η Επιτροπή Διαλόγου δεν είναι μια μονοκαλλιέργεια του κυβερνητικού σχήματος

Παράλληλα θα συγκροτηθεί κοινή επιτροπή εμπειρογνωμόνων μεταξύ υπουργείου Παιδείας και ΟΟΣΑ, τα πορίσματα της οποίας θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία.

Ερωτηθείς για το αν η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να αναθεωρήσει το νομοσχέδιο Μπαλτά ώστε να εξασφαλίσει μια ενδεχόμενη συναίνεση της αντιπολίτευσης για το ασφαλιστικό, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι "δεν κάνουμε παζάρι πολιτικό. Η διαδικασία του διαλόγου δεν γίνεται με μορφή συμψηφισμών για αλλότρια πράγματα".

Απαντώντας σε ερωτήσεις για τα κριτήρια επιλογής προσώπων, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι όλα τα πρόσωπα είναι γνωστά στον εκπαιδευτικό πανεπιστημιακό χώρο αλλά και ευρύτερα.

Με πολλά από τα μέλη της Επιτροπής είχαμε διαφωνίες στο παρελθόν. Όμως η Επιτροπή Διαλόγου δεν είναι μια μονοκαλλιέργεια του κυβερνητικού σχήματος. Αν βάζαμε στην Επιτροπή όσους συμφωνούμε, δεν θα κάναμε Επιτροπή Διαλόγου, αλλά καθοδηγητική Επιτροπή, κομματικό όργανο".

Από την πλευρά της η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου τόνισε ότι ο διάλογος δεν θα είναι μόνο σε εσωτερικό επίπεδο, αλλά και σε ευρωπαϊκό και πρόσθεσε ότι θα υπάρξει ένα δίκτυο συζήτησης με αντίστοιχους φορείς στην Ευρώπη, γιατί και εκεί το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι τεράστιο.

Παρόντες στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ήταν και οι Α. Λιάκος και Κ. Γαβρόγλου. Στην παρέμβασή του ο Α. Λιάκος τόνισε ότι "σκοπεύουμε σε έναν αδιαμεσολάβητο διάλογο που θα κατέβει στη βάση", ενώ ο Κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι οι συζητήσεις και οι συνθέσεις ανάμεσα την Επιτροπή Διαλόγου, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας θα είναι συμπληρωματικές διαδικασίες.

Σε κοινοβουλευτικό επίπεδο ο διάλογος θα ξεκινήσει την Τρίτη στις 12 το μεσημέρι, οπότε θα συνεδριάσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Π. Στεφανάκου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL