Live τώρα    
12°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
10.3°C12.4°C
4 BF 85%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
10.4°C13.3°C
3 BF 65%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
12.0°C13.2°C
2 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.8°C16.6°C
3 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
11 °C
10.9°C11.3°C
0 BF 93%
Το νέο σχολείο θα είναι στείρο εξεταστικό κέντρο - Ν. Κορδής: "Το σχολείο θα θυμίζει στείρο εξεταστικό κέντρο" * Ιωάννα Π.: "Πώς γίνεται να ζήσει κάποιος χωρίς τέχνη;" / «Η τέχνη είναι ανάγκη, δεν είναι πολυτέλεια»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Το νέο σχολείο θα είναι στείρο εξεταστικό κέντρο - Ν. Κορδής: "Το σχολείο θα θυμίζει στείρο εξεταστικό κέντρο" * Ιωάννα Π.: "Πώς γίνεται να ζήσει κάποιος χωρίς τέχνη;" / «Η τέχνη είναι ανάγκη, δεν είναι πολυτέλεια»

«Πώς γίνεται να ζήσει κάποιος χωρίς τέχνη;» αναρωτιέται η Ιωάννα Π., μαθήτρια του 2ου Λυκείου Χαλανδρίου. «Η τέχνη δίνει χρώμα στις σχολικές αίθουσες, δίνει νόημα στη ρουτίνα, δίνει πνοή στις ημέρες μας» λέει στην «Αυγή». Τι αξία έχει η άποψη ενός παιδιού; Ανεκτίμητη. Γιατί συμβολίζει το μέλλον. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας επιμένει να είναι προσκολλημένο στο παρελθόν. Επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο άχρωμο, ανούσιο, χωρίς τέχνη και κοινωνικές επιστήμες. «Θέλει να δημιουργήσει ένα σχολείο που θα θυμίζει στείρο εξεταστικό κέντρο» υποστηρίζει ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου του υπουργείου Παιδείας Νεκτάριος Κορδής. Ένα σχολείο στη λογική της υποτιθέμενης αριστείας και της παπαγαλίας. Χωρίς να δίνει μια ανάσα ελευθερίας στους αυριανούς πολίτες αυτής της χώρας.

Στον αέρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί

Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αγωνιστικό ξεσηκωμό. Λίγο μετά το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, ήρθε η αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την κατάργηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικών και Κοινωνικών Επιστημών. «Όχι στις αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών» φώναζαν οι καθηγητές, οι οποίοι, αυτές τις ημέρες, πραγματοποιούν μία σειρά από κινητοποιήσεις στο υπουργείο Παιδείας και έξω από τη Βουλή, από κοινού με καλλιτεχνικά σωματεία και γονείς, για να ενώσουν τις φωνές τους και να ακουστούν τα αιτήματά τους. «Η τέχνη είναι ανάγκη, δεν είναι πολυτέλεια, η τέχνη είναι συνυφασμένη με την ανάσα του ανθρώπου» λένε οι εκπαιδευτικοί. Και όπως έχει δείξει η Ιστορία, δεν πρόκειται να σταματήσουν να αγωνίζονται μέχρι τέλους.

«Το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο αποστειρωμένο από κάθε έννοια κοινωνικών αξιών, έρευνας, τέχνης, το οποίο θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, που θα λειτουργεί απλώς ως προθάλαμος των πανεπιστημίων» επισημαίνει η ΟΛΜΕ. Παράλληλα, οι καταργήσεις των μαθημάτων θα αφήσουν έκθετους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα μείνουν χωρίς αντικείμενο διδασκαλίας και θα οδηγηθούν στην ανεργία και τη διαθεσιμότητα. Εκπαιδευτικοί Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας, αρχιτέκτονες, τοπογράφοι, πολιτικοί μηχανικοί, γεωπόνοι, θα εξοστρακιστούν εντελώς από τα Γενικά Λύκεια, ενώ μεγάλες συνέπειες υφίστανται και οι οικονομολόγοι Οικιακής Οικονομίας και στα Γυμνάσια.

Ταξικοί φραγμοί στην Παιδεία

«Μάλλον η υπουργός δεν αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικά είναι αυτά τα μαθήματα για το μέλλον μας. Πώς θα ξέρουμε τις κλίσεις και τα ταλέντα μας αν στο σχολείο δεν διδασκόμαστε καλλιτεχνικά μαθήματα; Πώς θα περνάει η μέρα χωρίς καθόλου τέχνη;» λέει η Ιωάννα Π., μαθήτρια Β’ Λυκείου. «Εγώ θέλω να σπουδάσω Αρχιτεκτονική. Πώς θα γίνει, αφού καταργείται η διδασκαλία του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου από την τρίτη Λυκείου; Οι γονείς μας θα πρέπει να πληρώνουν επιπλέον φροντιστήρια για κάτι που θα έπρεπε να προσφέρεται στο πλαίσιο του σχολείου» επισημαίνει.

Πολλοί είναι οι μαθητές που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους σε αυτές τις αλλαγές: «Με όσα παιδιά μιλάω από την τάξη μου, θεωρούν τουλάχιστον απαράδεκτο να μας στερούν τέτοιου είδους γνώσεις. Δεν έχουμε όλοι την οικονομική δυνατότητα για επιπλέον φροντιστήρια. Θέλουν να δημιουργήσουν ταξικούς φραγμούς και στην Παιδεία;» αναρωτιέται η Ιωάννα. «Αυτό θα πλήξει κυρίως όσες οικογένειες τα βγάζουν πέρα με δυσκολία».

Παραβίαση του άρθρου 16

«Το δημόσιο δωρεάν σχολείο χωράει όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Η κυβέρνηση οραματίζεται ένα σχολείο αποστειρωμένο από κάθε έννοια έρευνας και κοινωνικών επιστημών. Ένα σχολείο σαν ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων», αναφέρει, ως εκπρόσωπος 75.000 εκπαιδευτικών, ο Νεκτάριος Κορδής.

«Θεωρούμε ότι για να υπάρξουν αλλαγές στα ωρολόγια, αυτό πρέπει να γίνει με σοβαρή επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση» προσθέτει. Σύμφωνα με τον κ. Κορδή, είναι αδιανόητο να καταργείται η διδασκαλία του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου στο Λύκειο, όταν ένα παιδί ετοιμάζεται να το δώσει. «Είναι ξεκάθαρη παραβίαση του άρθρου 16 του συντάγματος, που προβλέπει ότι όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα στη δωρεάν Παιδεία».

Παράλληλα, όπως αναφέρει, «δεν πρέπει να υπάρχουν διαχωρισμοί στο δημόσιο σχολείο. Θεωρούμε απαραίτητη την παρουσία της τέχνης και των κοινωνικών επιστημών στην ολική διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή, του αυριανού εκλογέα, του αυριανού πολίτη. Με ποια αντίληψη του κοινωνικού γίγνεσθαι θα μπορέσει το παιδί να αποκτήσει δικαίωμα ψήφου;».

Τι θα συμβεί με τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα μείνουν χωρίς αντικείμενο διδασκαλίας;

«Για την επόμενη χρονιά, χιλιάδες εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών και κοινωνικών ειδικοτήτων θα είναι στον αέρα και θα επαναληφθεί το ίδιο έργο με το 2013, που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικοί. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε. Κανείς μας δεν πρέπει να είναι αδιάφορος» υπογραμμίζει ο κ. Κορδής. «Μιλάμε για χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα μείνουν χωρίς δουλειά. Και κατ' επέκταση, αυτό θα έχει αντίκτυπο και στις προσλήψεις των αναπληρωτών, οι οποίες θα είναι εξαιρετικά μειωμένες, δεδομένου ότι έχουν αυξηθεί και οι αριθμοί μαθητών ανά τάξη. Οι αναπληρωτές θα πρέπει να γυρίζουν σε έξι σχολεία για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Όλα αυτά είναι αλληλένδετα», καταλήγει.

Οι αλλαγές στο Λύκειο

Υπενθυμίζεται ότι, στην Α' Λυκείου, μειώνεται κατά μία ώρα το μάθημα Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου, Κοινωνιολογία), καταργείται το δίωρο υποχρεωτικό μάθημα Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες, ενώ καταργούνται τελείως τα μαθήματα επιλογής Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και Καλλιτεχνική Παιδεία.

Στη Β' Λυκείου, το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών αντικαθίσταται από τα Λατινικά για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών και καταργείται το μάθημα Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία.

Στη Γ' Λυκείου, προστίθεται το «κόντρα μάθημα» (η Ιστορία ή τα Μαθηματικά ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού), ενώ καταργούνται τα μαθήματα γαλλικών, γερμανικών, Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL