Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C22.3°C
4 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
15 °C
13.6°C16.1°C
3 BF 88%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
19 °C
18.8°C27.0°C
6 BF 76%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
27.1°C29.8°C
4 BF 33%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
3 BF 84%
Πανελλαδικές / Πανελλαδικές: Νέο αλαλούμ με τη μειωμένη ύλη για τις εξετάσεις
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πανελλαδικές / Πανελλαδικές: Νέο αλαλούμ με τη μειωμένη ύλη για τις εξετάσεις

Δυσάρεστες εκπλήξεις στους φετινούς υποψηφίους επεφύλασσε η μειωμένη αλλά μη διδαχθείσα ύλη σε ορισμένα μαθήματα που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Μπορεί η ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων να μειώθηκε, ωστόσο πληθαίνουν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που γνωστοποιούν ότι -ακόμη και μετά τη μείωση- μέρος της ύλης δεν έχει διδαχθεί λόγω έλλειψης καθηγητών στη διάρκεια της χρονιάς και λόγω της αναστολής λειτουργίας των σχολείων, γεγονός που δημιουργεί νέα αναστάτωση στους φετινούς υποψηφίους.

Το πρόβλημα εντοπίζεται μέχρι στιγμής στο μάθημα της Φυσικής σε σχολεία της Γλυφάδας, της Νέας Σμύρνης και στην Αμαλιάδα, αλλά και στο μάθημα Ανατομία - Φυσιολογία ΙΙ όλων των ειδικοτήτων του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας, με τους καθηγητές να αναφέρουν ότι η ύλη έχει μειωθεί μόνο κατά τρεις παραγράφους στο τελευταίο κεφάλαιο. Την ίδια ώρα, το υπουργείο Παιδείας αφήνει «ανοιχτό» παράθυρο για την κάλυψη της ύλης που δεν έχει διδαχθεί μέσα στην τάξη, δίνοντας «τη δυνατότητα» στους εκπαιδευτικούς να καλύπτουν «προαιρετικά» θέματα πέρα των επαναλήψεων της διδαχθείσας ύλης.

Ελλείψεις καθηγητών

Εφόσον η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διαβεβαίωνε σε όλους τους τόνους ότι οι μαθητές δεν πρόκειται να εξεταστούν σε ύλη που δεν έχουν διδαχθεί στη φυσική τάξη, σύλλογοι και ενώσεις εκπαιδευτικών ζητούν να ληφθεί μέριμνα για να μην πληρώσουν οι μαθητές τα «σπασμένα» που προέκυψαν από τις καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Ενδεικτικά, η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Νότιας Αθήνας αναφέρει ότι η μη ολοκλήρωση της ύλης στο μάθημα της Φυσικής σε Γενικό Λύκειο της Γλυφάδας οφείλεται στην μη τοποθέτηση αναπληρωτή καθηγητή που είχε ζητήσει το σχολείο από τον Φεβρουάριο, κενό το οποίο δεν καλύφθηκε μέχρι τις 11 Μαρτίου που έκλεισαν τα σχολεία. Ανάλογες αναφορές έχουν καταγραφεί και σε άλλα Λύκεια της χώρας.

Επίσης, η Ανεξάρτητη Αγωνιστική Φορά (ΑΝΑΦΟΡΑ) αναφέρει ότι η ύλη στο μάθημα της Ανατομίας - Φυσιολογίας ΙΙ στα ΕΠΑ.Λ. μειώθηκε μόνο κατά τρεις παραγράφους και ζητάει να ληφθεί άμεσα μέριμνα για τους μαθητές. «Όπως μας πληροφορούν διάφορα ΕΠΑ.Λ., πολλοί μαθητές ανά την ελληνική επικράτεια δεν έχουν διδαχθεί όλη την ύλη που με υπερηφάνεια το υπουργείο διατυμπανίζει ότι μειώθηκε, με αποτέλεσμα να δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα στους μαθητές και στις οικογένειές τους, που βλέπουν τις θυσίες και τους κόπους πολλών χρόνων να ματαιώνονται από τον θεσμό που υποτίθεται ότι είναι θεματοφύλακάς τους», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως η μείωση της ύλης «θα πρέπει να αφορά όλα τα μαθήματα και όλους τους υποψηφίους ανεξαιρέτως».

Σκόπιμες ασάφειες ή αλαλούμ;

Την ώρα που οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν από το δικό τους μετερίζι να στηρίξουν τους μαθητές τους σε πρωτόγνωρες συνθήκες εργασίας και επικοινωνίας μέσω τηλεκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας εισάγει τη λογική της «προαιρετικότητας» στην κάλυψη της ύλης που δεν έχει διδαχθεί μέσα στην τάξη. Μετά τις «δεσμεύσεις» της υπουργού Νίκης Κεραμέως ότι τα παιδιά δεν θα εξεταστούν σε ύλη που δεν έχουν διδαχθεί μέσα στην τάξη και αφού ανακοίνωσε την περικοπή της ύλης κατά 20-30%, οι εκπαιδευτικοί με νέα εγκύκλιο ενημερώθηκαν ότι θα μπορούν «να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας», που εντούτοις «δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με διά ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων». Εύλογα λοιπόν διερωτώνται οι εκπαιδευτικοί αν οι οδηγίες αυτές αποτελούν σκόπιμες ασάφειες ή αλαλούμ.

Ν. Φίλης, Μ.Τζούφη: Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικής εταιρείας

Κίνδυνοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

Τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ, ότι η διεξαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα μπορούσε και θα όφειλε να παρέχεται αποκλειστικά από δημόσιες υποδομές - δίκτυα και ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά αποθετήρια, χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών εταιρειών, υπογραμμίζουν με σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη.

Με δεδομένο ότι η τηλεκπαίδευση κρίθηκε απαραίτητη λόγω των έκτακτων συνθηκών, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν πως, αντί το υπουργείο να προχωρήσει στην αναβάθμιση των ψηφιακών εργαλείων που είχε στη διάθεσή του ώστε να επενδύσει σε αυτά μελλοντικά, προτίμησε να αναθέσει την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε «αμφιβόλου ποιότητας και ασφάλειας εργαλεία του ιδιωτικού τομέα».

Τονίζουν μάλιστα ότι η επένδυση στα εργαλεία του Δημοσίου θα ήταν «επωφελέστερη εκπαιδευτικά λύση και βέβαια πολύ πιο οικονομική σε βάθος χρόνου, καθώς με τον τρόπο αυτό αξιοποιούνται και αναβαθμίζονται υποδομές, δίκτυα και ανθρώπινο δυναμικό στα οποία το Δημόσιο επένδυσε εκατομμύρια ευρώ», ενώ θέτουν ζήτημα προστασίας των προσωπικών δεδομένων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Παράλληλα, ζητούν από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να καταθέσει στη Βουλή όλα τα έγγραφα που να αποδεικνύουν: α) ότι το υπουργείο διερεύνησε τη δυνατότητα των δημοσίων φορέων να αναλάβουν τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και β) ότι η διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι σύμφωνη με τον νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων για την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL