Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η Ν.Δ. μειώνει τις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία

Μετά την Ιστορία, αδιάβαστη και στην απλή Αριθμητική η Νίκη Κεραμέως

«Η υπουργός Παιδείας πιάστηκε πρόσφατα αδιάβαστη στην Ιστορία, σήμερα πιάνεται αδιάβαστη και στην απλή Αριθμητική» σχολιάζει η Επιτροπή Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, απαντώντας σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας που κατηγορούσε την αξιωματική αντιπολίτευση για «δημιουργική λογιστική» σχετικά με τις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία. Σε μια προσπάθεια να «θολώσει τα νερά» για την επικείμενη μείωση των κρατικών δαπανών το έτος 2020, η Νίκη Κεραμέως κατηγόρησε την απελθούσα κυβέρνηση ότι εκείνη δρομολόγησε λίγο πριν τις εκλογές τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία, με εγκύκλιο που εκδόθηκε στις 5 Ιουλίου.

Στη σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Παιδείας κατηγορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ πως αναληθώς υποστηρίζει ότι "το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2020 της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας επιφέρει μείωση των δαπανών για την Παιδεία», προσθέτοντας πως η κυβέρνηση έχει προβλέψει «σαφή αύξηση για την Παιδεία και συγκεκριμένα κατά 102,2 εκατομμύρια ευρώ: από 4.850.800.000 ευρώ (εκτίμηση για το 2019) σε 4.953.000.000 ευρώ (πρόβλεψη τακτικού προϋπολογισμού για 2020).

«Πώς γίνεται το υπουργείο Παιδείας να θεωρεί τα 4 δισ. ευρώ περισσότερα από τα 5 δισ. ευρώ; Πρόκειται για πανικό και απροσεξία ή μήπως η υπουργός Παιδείας επιδιώκει να θολώσει τα νερά, επιρρίπτοντας στον ΣΥΡΙΖΑ την ευθύνη για τις μειώσεις που δρομολογεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. για το 2020;» τονίζει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και παρουσιάζει αδιάσειστα οικονομικά στοιχεία όπως προκύπτουν από την περιβόητη εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (2/55677/ΔΠΓΚ) επί της δικής της διακυβέρνησης: «Η πρόβλεψη για τις δαπάνες του ΥΠΑΙΘ για το 2020 είναι 5.598.600.000 ευρώ, εκ των οποίων 5.088.600.000 ευρώ προέρχονται από τον τακτικό προϋπολογισμό και τα υπόλοιπα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων». Αντίθετα, το υπουργείο στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει πως «έχει προβλέψει 4.953.000.000 ευρώ για το 2020 (τακτικός προϋπολογισμός), μόνο που αυτό δεν αποτελεί αύξηση, αλλά μείωση κατά 135 εκατ. ευρώ. Δυστυχώς, τα νούμερα είναι αμείλικτα και απόλυτα και το 4 είναι μικρότερο του 5. Τα έγγραφα που καταθέτει το ίδιο το ΥΠΑΙΘ συνηγορούν στο απλό αυτό συμπέρασμα» αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Σημειώνει επίσης πως στο προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2020 προβλέπεται εξοικονόμηση 500 εκατ. ευρώ από τους προϋπολογισμούς των υπουργείων. «Αυτή κι αν είναι δημιουργική λογιστική» αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση και ζητάει από την υπουργό να απαντήσει αν θα προχωρήσει στη συγκεκριμένη μείωση και αν ναι, ποιο είναι το ποσό που θα περικόψει. «Στην περίπτωση αυτή, δεν ισχύει ούτε το ποσό των 4.953 δισ. ευρώ που επικαλείται το υπουργείο. Η αλήθεια είναι μία: η Ν.Δ. προτίθεται να μειώσει σε ποσό άνω του 200 εκατ. ευρώ (0,1% του ΑΕΠ) τον προϋπολογισμό για την Παιδεία». Την ίδια ώρα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φαίνεται ότι μάλλον αγνοεί πως οι εγκύκλιοι του υπουργείου Οικονομικών για την κατάρτιση των προϋπολογισμών εκδίδονται κάθε χρόνο τον Ιούλιο...

Μόνιμοι διορισμοί: Ποτέ το 2019

Παρά τις διαβεβαιώσεις Κεραμέως - Ζαχαράκη ότι οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή θα γίνουν εντός του 2019, η ανακοίνωση του υπουργείου «αποκαλύπτει» ότι οι πιστώσεις για τους 4.500 διορισμούς έχουν μεταφερθεί στον προϋπολογισμό... του 2020. «Δυστυχώς, αυτό σημαίνει πως το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στερείται από την προϋπολογισμένη δαπάνη των 22 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και κρίσιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στον πολύπαθο τομέα της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης» αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας.

Μερόπη Τζούφη: Το υπουργείο Παιδείας να στηρίξει τα ΕΠΑΛ έμπρακτα και όχι διακηρυκτικά

Τα μεγάλα προβλήματα στην υλοποίηση του προγράμματος «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» έφερε προς συζήτηση στη Βουλή η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη, με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, καλώντας την κυβέρνηση «να στηρίξει έμπρακτα και όχι μόνο διακηρυκτικά την εφαρμογή του».

Η βουλευτής Ιωαννίνων τόνισε πως το πρόγραμμα ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, συναντώντας την αποδοχή και τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας και με στόχο τη στήριξη των μαθητών κατά τη μετάβασή τους στην επαγγελματική εκπαίδευση. Παράλληλα, η δέσμη δράσεων αποσκοπεί στην ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων, την ενδυνάμωση του κοινωνικού ρόλου του σχολείου και την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής.

Σύμφωνα με τη Μερόπη Τζούφη, παρότι «το πρόγραμμα έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση έως το 2023 και έχει ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο για τη συνέχιση της υλοποίησης, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει σε προσλήψεις εκπαιδευτικών και ψυχολόγων, δεν έχει εκδώσει τις απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις για τον σύμβουλο καθηγητή, δεν έχει ανακοινώσει την έναρξη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ δεν έχει σταλεί ο εξοπλισμός τηλεδιάσκεψης στα σχολεία».

Από την πλευρά της, η Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε πως η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι το πρόγραμμα ΜΝΑΕ συνεισέφερε στον χώρο της Παιδείας και πως είναι διατεθειμένη να διατηρήσει και να βελτιώσει το πρόγραμμα. Παράλληλα, παραδέχτηκε πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες και σημαντικές καθυστερήσεις, τις οποίες απέδωσε στο πυκνό τρίμηνο προετοιμασίας του υπουργείου για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Δείτε όλα τα σχόλια