Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Χιλιάδες «απουσίες» εκπαιδευτικών έναν μήνα μετά το πρώτο κουδούνι

Τραγικές ελλείψεις στα σχολεία - Ένας δάσκαλος στην Κίμωλο για έξι τάξεις και είκοσι μαθητές - Μετακινήθηκε εκπαιδευτικός από τη Μήλο μετά τις αντιδράσεις γονέων και δημοτικών αρχών - Σε απόγνωση οι μαθητές στο ΓΕΛ Σφακίων: καθηγητής κάνει μία ώρα μάθημα σε κάθε τάξη

Χρειάστηκαν οι αντιδράσεις των γονέων και του δημάρχου προκειμένου να μετακινηθεί δασκάλα από τη Μήλο για να καλύψει την κενή θέση εκπαιδευτικού στο διθέσιο δημοτικού σχολείου στην Κίμωλο. Έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στο σχολείο βρισκόταν μόνο ένας δάσκαλος, ο οποίος κλήθηκε να διδάξει είκοσι μαθητές σε έξι διαφορετικές τάξεις, την ώρα που υπολείπονται ακόμα δύο εκπαιδευτικοί για ολοήμερο και παράλληλη στήριξη. Μετά τις αντιδράσεις, η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη έδωσε εντολή για τη μετακίνηση δασκάλας από τη Μήλο έως ότου πραγματοποιηθεί το τρίτο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών, ενώ ο δήμαρχος του νησιού εξασφάλισε στη δασκάλα στέγη και διατροφή. Από το νησί, που δεν διαθέτει κανένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών, λείπει επίσης ο καθηγητής Αγγλικών από το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Τέτοιου είδους περιστατικά αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές θα έπρεπε να αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας, μια και οι μαθητές που βρίσκονται μακριά από τα αστικά κέντρα ή τις μεγάλες πόλεις δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως παιδιά «ενός κατώτερου θεού». Μετά και το δεύτερο κύμα προσλήψεων στα σχολεία και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των αιρετών, πάνω από 2.000 είναι τα κενά στη Δευτεροβάθμια και περίπου 1.000 στην Πρωτοβάθμια.

Ήδη από τον Σεπτέμβριο οι γονείς του Δημοτικού Σχολείου στην Κίμωλο ενημέρωναν με επιστολή τους τη δημοτική αρχή του νησιού για την κατάσταση στο σχολείο και ζητούσαν να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να πληρωθούν το συντομότερο δυνατό τα κενά των εκπαιδευτικών. «Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει και δυστυχώς μας βρίσκει με έναν δάσκαλο, ο οποίος καλείται να διδάξει σε έξι διαφορετικές τάξεις με είκοσι παιδιά. Με αυτές τις συνθήκες, όπως και εσείς καταλαβαίνετε είναι ανέφικτη η εύρυθμη λειτουργία του ωρολόγιου προγράμματος, με αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες. Τα παιδιά μας ταλαιπωρούνται και αδικούνται από τις συνθήκες ζωής στο απομονωμένο νησί που ζούμε, ένα νησί όπου οι εκπαιδευτικές και πολιτιστικές ευκαιρίες είναι σχεδόν ανύπαρκτες» ανέφεραν στην επιστολή τους οι γονείς, ενώ τις τελευταίες ημέρες είχαν προειδοποιήσει πως θα προχωρούσαν στην επ' αόριστον αποχή των παιδιών τους από τα μαθήματα.

Τραγική η κατάσταση στο ΓΕΛ Σφακίων

Την ίδια ώρα, οι μαθητές του Λυκείου στα Σφακιά έρχονται κάθε χρόνο αντιμέτωποι με τις «απουσίες» των καθηγητών τους. Δεν είναι άλλωστε λίγοι οι μαθητές που αλλάζουν σχολείο φτάνοντας μέχρι και τα Χανιά, διανύοντας δηλαδή απόσταση περίπου 70 χλμ. Φέτος, η κατάσταση ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Ένας καθηγητής διδάσκει σε ολόκληρο το Λύκειο, μπαίνοντας σε κάθε τάξη από μία ώρα.

«Μπορεί να είμαστε σε απομακρυσμένη περιοχή και να μην έχουμε τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που έχουν άλλοι νέοι στην ηλικία μας, όμως έχουμε όνειρα και δικαίωμα σε μια σωστά παρεχόμενη μόρφωση, που θα μας βοηθήσει να εξελιχθούμε σαν άνθρωποι, αλλά και σαν κοινωνία. Θέλουμε να κάνουμε γνωστό ότι δεν είμαστε παιδιά κατώτερου θεού και ότι όλοι έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες αν θέλουμε να μιλάμε για δημόσιο σχολείο. Πιστεύουμε ότι με αυτό το κείμενο θα ευαισθητοποιηθούν οι φορείς και οι αρμόδιες εκπαιδευτικές υπηρεσίες προς την κατεύθυνση αυτή και θα ληφθεί υπόψιν το αίτημά μας για την κάλυψη των λειτουργικών ωρών» αναφέρουν σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι μαθητές του σχολείου.

Όπως εξηγούν, «το σχολείο δυσλειτουργεί, καθώς υπάρχει μόνο ένας καθηγητής, ο οποίος αναγκαστικά διδάσκει μόνο μία ώρα σε κάθε τάξη. Έτσι, οι κατευθύνσεις της Β’ και Γ’ Λυκείου δεν καλύπτονται επαρκώς. Συνεπώς, το σχολείο στηρίζεται αποκλειστικά στο Δημοτικό Φροντιστήριο του Δήμου» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

ΣΥΡΙΖΑ: Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις δεν γίνονται μέσω δημοσιευμάτων

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων ζητούν με επιστολή τους προς τον πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα και τον πρόεδρο της Επιτροπής Γεώργιο Στύλιο ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και επτά βουλευτές του κόμματος, σημειώνοντας πως η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής έχει να συνεδριάσει πάνω από δύο μήνες, ενώ το υπουργείο εξαγγέλλει και υλοποιεί ρυθμίσεις σε εβδομαδιαία βάση. Αναφέρουν μάλιστα σκωπτικά πως «οι δρομολογούμενες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση δεν μπορεί να διακινούνται αποκλειστικά και μόνο με δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, αλλά πρέπει να συζητηθούν και αναλυθούν στο πλαίσιο της εθνικής αντιπροσωπείας».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν μάλιστα ενδεικτικές πρωτοβουλίες της νέας ηγεσίας του υπουργείου για τις οποίες δεν προηγήθηκε κανένας διάλογος, όπως η αναστολή των διετών προγραμμάτων για αποφοίτους ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ, η κατάργηση ασύλου, η απόσπαση της έρευνας από το χαρτοφυλάκιο της Παιδείας, ενώ ήδη έχουν εξαγγελθεί νομοθετικές ρυθμίσεις όπως οι διαγραφές φοιτητών, η επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος, η κατάργηση των Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης, η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος και η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, η αναμόρφωση του μαθήματος της Ιστορίας, η κατάργηση της κλήρωσης για όλους τους μαθητές στα δημοτικά για τη σημαία στις εθνικές παρελάσεις και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων εν μέσω περιόδου εγγραφών σπουδαστών στα ιδιωτικά ιδρύματα.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η πραγματική επιδίωξη της Προανακριτικής

Στη Βουλή ξεκίνησε τις εργασίες της η Προανακριτική Επιτροπή η οποία θα διερευνήσει το αν υπήρξαν παρεμβάσεις του Δ. Παπαγγελλόπουλου στη Δικαιοσύνη προκειμένου να χειραγωγηθούν οι έρευνες για το σκάνδαλο Novartis.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο