Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Το Facebook ως πηγή ειδήσεων χρησιμοποιεί το 60% των Ελλήνων

Σύμφωνα με την «Έκθεση Ψηφιακών Ειδήσεων», η εμπιστοσύνη των πολιτών στις ειδήσεις στην Ελλάδα, είναι μία από τις χαμηλότερες διεθνώς φτάνοντας μόλις το 26%, ενώ η χρήση του Facebook για τις ειδήσεις εμφανίζει αγγίζει το 60%

Η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες στον κόσμο, όπου οι πολίτες προτιμούν να ενημερώνονται για τις ειδήσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (σε ποσοστό 71%) και ιδίως από το Facebook (60%).

Σύμφωνα με τη νέα «Έκθεση Ψηφιακών Ειδήσεων» (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, γενικότερα, τα online media χρησιμοποιούνται το 2018 στη χώρα μας ως πηγή ειδήσεων από μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών (94%) από ό,τι η τηλεόραση (67%) και οι εφημερίδες (26%).

Η χρήση του Facebook για τις ειδήσεις εμφανίζει μικρή κάμψη 2% φέτος (σε 60% των ερωτηθέντων από 62% το 2016).

Ακολουθούν σε δημοφιλία για ειδησεογραφική ενημέρωση το YouTube με 36% (αύξηση 4% έναντι του 2016), το Facebook Messenger 22% (αύξηση 5%), το Viber 14% (αύξηση 4%), το Twitter 13% (αμετάβλητο) και το Instagram 10% (αύξηση 4%).

Τα εν λόγω στοιχεία δείχνουν ότι, αν και σε μικρότερο βαθμό, οι χρήστες σταδιακά απομακρύνονται από το Facebook και στρέφονται για τις ειδήσεις σε εναλλακτικές εφαρμογές.

Όσον αφορά τις συσκευές από τις οποίες οι χρήστες έχουν πρόσβαση στις ειδήσεις, το 2018 το 70% χρησιμοποιούν σταθερό ή φορητό υπολογιστή (από 72% το 2016), το 60% smartphone (από 47%) και το 29% από tablet (από 28%).

Οι μισοί (το 49%) μοιράζονται τις ειδήσεις που τους ενδιαφέρουν με άλλους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ σχεδόν ένας στους τρεις (32%) προχωρά σε σχολιασμό των ειδήσεων μέσω αναρτήσεων κ.ά.

Σύμφωνα με την έκθεση, μεταξύ των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες), η συχνότερη χρήση σε εβδομαδιαία βάση για ειδησεογραφική ενημέρωση γίνεται από τον Σκάι (τηλεόραση και ραδιόφωνο) σε ποσοστό 57%. Ακολουθούν κατά σειρά τα κανάλια ΑΝΤ1 (45%), ALPHA (44%), STAR (31%) και ΕΡΤ (31%). Ένας στους δέκα Έλληνες αναφέρει ότι ενημερώνεται για τις ειδήσεις από ξένα μέσα (προηγούνται το BBC με 11% και το CNN με 9%).

Η εμπιστοσύνη των πολιτών στις ειδήσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση, είναι μία από τις χαμηλότερες διεθνώς (μόνο 26%). Ως το μέσο με το μεγαλύτερο ποσοστό αξιοπιστίας αξιολογείται η «Καθημερινή» (5,99 σε μια κλίμακα από μηδέν έως 10), ενώ ακολουθούν η Real (5,87), o Alpha (5,86), το In.gr (5,85), o ANT1 (5,76), το «Βήμα» (5,73) και η «Εφημερίδα των Συντακτών» (5,7).

Δύο άλλα χαρακτηριστικά της Ελλάδας είναι ότι είναι μία από τις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά χρηστών πρόθυμων να πληρώσουν συνδρομή για online μέσο ενημέρωσης (μόνο το 6%), αλλά και η πρώτη στον κόσμο χώρα σε ποσοστό χρηστών (42%) που χρησιμοποιούν ειδικά προγράμματα λογισμικού (adblockers) για να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις στις συσκευές τους. Στην ηλικία κάτω των 35 ετών το ποσοστό αυτό είναι ακόμη μεγαλύτερο (57%). 

Η έκθεση βασίζεται σε online δειγματοληπτική έρευνα της εταιρείας YouGov σε περίπου 74.000 ανθρώπους σε 37 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Πηγή: ΑΜΠΕ

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Η πρωτοβουλία στα χέρια της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση, που για τρεισήμισι χρόνια πορεύτηκε με δεμένα τα χέρια, τώρα έχει έναν καθαρό δρόμο μπροστά της. Η προώθηση ώριμων προοδευτικών μεταρρυθμίσεων και ένα σχέδιο εξωστρεφούς δράσης θα ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη δυναμική της.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο