Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
13.6°C18.5°C
1 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
12.6°C16.7°C
2 BF 70%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
12.0°C14.4°C
2 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
14.3°C16.6°C
2 BF 66%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
9.9°C14.6°C
0 BF 87%
Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει η διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει η διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ

Μικρή άνοδο 4% παρουσιάζει η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη το 2013, μετά από πέντε χρόνια διαρκούς πτώσης, η οποία έχει επιφέρει στα περισσότερα Μέσα Επικοινωνίας ("διαφημιστικά οχήματα") ισχυρό χτύπημα, καθώς μειώνεται ο τζίρος τους και αυξάνονται διαρκώς οι ζημιές και τα χρέη τους.

Η μικρή άνοδος της διαφημιστικής δαπάνης δεν έχει παρά συμβολική αξία για την "ψυχολογία" της αγοράς, δεδομένου ότι σε απόλυτους αριθμούς οι διαφημιστικές "επενδύσεις" αυξήθηκαν μόλις κατά 45,7 εκατ. ευρώ από πέρυσι, αγγίζοντας τα 1,186 δισ. ευρώ, έναντι 1,141 δισ. το 2012. Να σημειωθεί ότι το 2008 η διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με την καταγραφή της Media Services, άγγιζε τα 2,669 δισ. ευρώ, έχει υποστεί μείωση δηλαδή κατά 55,5%.

Στην τηλεόραση σημειώνεται σημαντική αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης (+ 21,7%) από πέρυσι, που αγγίζει τα 571 εκατ. ευρώ, τα οποία μοιράζονται στα 12 μετρούμενα κανάλια (βλ πίνακα). Τη μερίδα του λέοντος στα κανάλια, το 65% της διαφημιστικής δαπάνης, μοιράζονται Mega και ΑΝΤ-1. Η διάρκεια των διαφημιστικών μηνυμάτων, καθώς και του αριθμού τους είναι περίπου ίδια στα πέντε μεγάλα κανάλια (Mega, AΝΤ-1, Alpha, Star, Σκάι) διαφοροποιούνται όμως τα έσοδα λόγω διαφορετικών τιμοκαταλόγων.

Να σημειωθεί ότι τα ποσά της διαφημιστικής δαπάνης προς τα ΜΜΕ δεν αποτυπώνουν τα ακριβή τους έσοδα, τα οποία είναι αισθητά χαμηλότερα, καθώς δεν υπολογίζονται τυχόν εκπτώσεις που προσφέρουν τα ΜΜΕ (Year end bonus), ειδικές συμφωνίες (κυρίως ετήσιες σε μεγάλους διαφημιζόμενους) και συμψηφισμούς μεταξύ ΜΜΕ για ανταλλακτική διαφήμιση.

Μεγαλύτερος διαφημιζόμενος της χρονιάς αναδεικνύονται τα σούπερ μάρκετ Lidl (17,4 εκατ. ευρώ). Ακολουθούν τα καταστήματα παιχνιδιών Jumbo (13 εκατ.), ο Βερόπουλους (12,4 εκατ.), ο ΟΠΑΠ (10,8) και το Πάμε Στοίχημα (10,5).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL