Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Εγκαταλείπεται το σχέδιο για «μικρή ΕΡΤ»

Το νέο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο της ΕΡΤ 2020 - 2024 * Στροφή 180 μοιρών από τις προεκλογικές εξαγγελίες της Ν.Δ.

Τις βασικές προτεραιότητες των προηγούμενων διοικήσεων της ΕΡΤ, της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ, υιοθετεί το νέο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο της ΕΡΤ 2020 - 2024 της διοίκησης Κ. Ζούλα - Γ. Γαμπρίτσου, διεκδικώντας πάντως περισσότερους πόρους, χρήματα, αλλά και προσωπικό. Ο πενταετής σχεδιασμός για την ΕΡΤ βρίσκεται πάντως υπό την αίρεση νομοθετικών ρυθμίσεων από την κυβέρνηση, οι οποίες προαπαιτούνται στον σχεδιασμό, παραμένουν διεκδικούμενες και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι τελικώς θα εισακουστούν.

Παρότι η Ν.Δ. του Κ. Μητσοτάκη έδωσε πολιτική μάχη με σημαία τον νεοφιλελευθερισμό γύρω από την κρατική τηλεόραση υιοθετώντας τις πιο σκληρές προτάσεις για «μικρή» ΕΡΤ και για «μείωση του ανταποδοτικού τέλους στο μισό», η σημερινή διοίκηση της ΕΡΤ όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στο προεκλογικό αυτό αφήγημα, αλλά κάνει στροφή 180 μοιρών, ανατρέποντας πλήρως τις προεκλογικές δεσμεύσεις. Δεν θα την κατηγορήσουμε γι’ αυτό. Το επιχειρησιακό σχέδιο, για παράδειγμα:

* Διατηρεί όλες τις δομές της ΕΡΤ, όλα τα κανάλια, τα ραδιόφωνα, τις ορχήστρες. Και το τεκμηριώνει: «Στατιστικά, η ΕΡΤ βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο αντίστοιχων οργανισμών της Ευρώπης τόσο ως προς το είδος και τον αριθμό των μέσων που διαθέτει όσο και ως προς το προσωπικό που απασχολεί (στοιχεία EBU)».

* Υπερασπίζεται το ανταποδοτικό τέλος της ΕΡΤ, 3 ευρώ τον μήνα ανά νοικοκυριό, που ήταν να μειωθεί. Με ισχυρά επιχειρήματα: «Το ανταποδοτικό τέλος της ΕΡΤ είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη ακόμη κι αν ληφθεί υπόψη η αγοραστική δύναμη της χώρας (στοιχεία EBU). Οι παραδοχές στο πενταετές πρόγραμμα της ΕΡΤ είναι ότι: α) το ανταποδοτικό τέλος θα παραμένει σταθερό στα 3 ευρώ / μήνα».

 

Το ανταποδοτικό τέλος

Ακόμη περισσότερο: η διοίκηση θα επιδιώξει να αποκαταστήσει την είσπραξη του ανταποδοτικού τέλους εκεί όπου εντοπίζονται ελλιπείς διαδικασίες και θα επιδιώξει προβλέψεις για τους εναλλακτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας «έτσι ώστε να είναι εφικτός ο ακριβής προσδιορισμός και έλεγχος των εσόδων που αφορούν το ανταποδοτικό τέλος».

* Φτάνει να υιοθετεί ακόμα και την πρόβλεψη για ίδρυση θυγατρικής εταιρείας παραγωγής σύμφωνα με τον Νόμο Παππά του 2015. Αναφέρει: «Η ΕΡΤ θα μπορούσε να εξετάσει τη σκοπιμότητα ίδρυσης μιας εμπορικής θυγατρικής, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με τον ρόλο παραγωγής περιεχομένου. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΡΤ αναμένεται να διεξάγει μια ανάλυση τύπου κόστους - οφέλους εντός μίας διετίας από τη λειτουργία του νέου μοντέλου προκειμένου να προσδιορίσει και να αξιολογήσει με ακρίβεια τα πιθανά οφέλη μιας τέτοιας κίνησης».

Ο σχεδιασμός για την προοπτική της ΕΡΤ, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο, προϋποθέτει ωστόσο θεσμικές παρεμβάσεις από την κυβέρνηση και συμφωνία του μετόχου, δηλαδή του Χρ. Σταϊκούρα, υπουργού Οικονομικών. Η διοίκηση της ΕΡΤ, προκειμένου να εφαρμόσει το σχέδιό της, ζητάει:

1. Την παύση της υποχρέωσης της ΕΡΤ να καταβάλλει μερίδιο από τα κέρδη της στο δημόσιο ταμείο. Η υποχρέωση επιβλήθηκε την περίοδο 2012 – 2013 προκειμένου να βοηθηθούν τα δημόσια οικονομικά. Έκτοτε η ΕΡΤ προικοδοτεί ετησίως το Δημόσιο με 30-60 εκατ. ευρώ, κονδύλια τα οποία όμως αφαιρούνται από την παραγωγή προγράμματος, τις επενδύσεις σε εξοπλισμό κ.λπ. «Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της ΕΡΤ έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τον μέτοχο προκειμένου να παύσει η υποχρέωση για κερδοφορία, η οποία οδηγεί στη δέσμευση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο, τα οποία θα μπορούσαν υπό άλλες συνθήκες να διατεθούν για την ενδυνάμωση του προγράμματος και των υπηρεσιών της ΕΡΤ» αναφέρεται.

2. Να εξαιρεθεί η ΕΡΤ από τις ΔΕΚΟ. Αυτό δεν θα δώσει απλώς μια ευελιξία στην ΕΡΤ, όπως ζητούν εξάλλου από καιρό και η ΕΣΗΕΑ και η ΠΟΣΠΕΡΤ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, θα επιτρέψει «να απαγκιστρωθεί η ΕΡΤ από τον στενό δημόσιο τομέα, το ενιαίο μισθολόγιο και τις χρονοβόρες διαδικασίες προμηθειών προκειμένου αυτή να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια».

 

Αυξήσεις σε στελέχη και τηλεπερσόνες

Αν και κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αναπροσαρμόσει προς τα πάνω το μισθολόγιο των εργαζομένων -εκτός ενιαίου μισθολογίου-, πρωταρχικός στόχος της διοίκησης είναι οι αυξήσεις των αποδοχών για τα ανώτερα στελέχη και τις τηλεπερσόνες: «Η εταιρεία προσφέρει μεικτές αποδοχές αντίστοιχες με την υπόλοιπη ελληνική αγορά μόνο στο εξειδικευμένο και το υποστηρικτικό της προσωπικό. Αντίθετα, σε όλα τα επίπεδα διοίκησης (μεσαία, ανώτερη και ανώτατη) η ΕΡΤ προσφέρει αισθητά χαμηλότερες αποδοχές στους εργαζομένους της σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά» αναφέρει το επιχειρησιακό σχέδιο.

Η έξοδος από τις ΔΕΚΟ μπορεί επίσης να προωθήσει την «ευελιξία» των διαδικασιών. Για παράδειγμα, αναφέρονται:

* Η αλλαγή του Κανονισμού Προμηθειών της ΕΡΤ «προκειμένου να μειωθεί το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών».

* Η διενέργεια «ευέλικτων προσλήψεων» προσωπικού αορίστου αλλά και ορισμένου χρόνου από την αγορά με τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ. Αναφέρονται προσλήψεις 100-150 ατόμων με κόστος 3 εκατ. ετησίως, ειδικότητες μάρκετινγκ, τεχνικό προσωπικό.

* Κίνητρα και για την προσέλκυση ικανών στελεχών από την αγορά για κρίσιμες λειτουργίες της ΕΡΤ.

 

Χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων

Παρά ταύτα, η ΕΡΤ μπορεί να συνεχίσει να κάνει προσλήψεις χωρίς να βγει από τις ΔΕΚΟ. Χαλαρά. Γι’ αυτό φρόντισε εγκαίρως η διοίκηση Ζούλα - Γαμπρίτσου: με την αλλαγή του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού που υιοθέτησε τον Απρίλιο, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, όπως προβλέπεται, έχει τη δυνατότητα να προσλαμβάνει από την αγορά, με προκήρυξη, τους προϊσταμένους όλων των βαθμίδων. Επέκτεινε δηλαδή τη δυνατότητα που είχε για τους γενικούς διευθυντές μέχρι τη βαθμίδα του τμηματάρχη. Ειδικά για τους 118 τμηματάρχες, το πλαφόν είναι 25% εξωτερικοί.

Ταυτόχρονα, φρόντισε ώστε στο νέο επίσης οργανόγραμμα να φτάσει τις θέσεις ευθύνης στον αριθμό των 180, προσθέτοντας «υποδιευθυντές», «συντονιστές» και άλλων ειδών προϊσταμένους. Με λίγα λόγια, η ΕΡΤ έχει τη δυνατότητα να προσλάβει άμεσα, μετά από προκήρυξη και από την αγορά, 30 τμηματάρχες και ακόμη 56 γενικούς διευθυντές, διευθυντές, αναπληρωτές, συντονιστές έργου κ λπ., πάνω από 80 άτομα. Εξάλλου, οι πρώτες προκηρύξεις θέσεων γενικών διευθυντών έχουν ήδη δημοσιευτεί.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Πίσω από το παραπέτασμα της γελοιότητας

Είναι το λιγότερο αστεία και γραφικά τα κυβερνητικά στελέχη, όταν βγαίνουν στα κανάλια να εξηγήσουν ότι το πακέτο των 37 δισ. η Ελλάδα το κέρδισε με το σπαθί του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τις εξαιρετικές διαπραγματευτικές του δυνατότητες και με τις λαμπρές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο