Live τώρα    
25°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.2°C25.8°C
2 BF 33%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.4°C26.8°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
20.0°C24.8°C
2 BF 49%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C21.0°C
2 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
25 °C
24.0°C24.9°C
2 BF 33%
Θέλει η Ν.Δ. δημόσιο φορέα συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη;
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θέλει η Ν.Δ. δημόσιο φορέα συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη;

Θεσσαλονίκη: Απάντηση στη νέα καταστροφολογία από την ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Μαρία Σπυράκη ότι «η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραδώσει χάος στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης» έδωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς. Μάλιστα την καλεί, αντί να απειλεί εργαζόμενους, ανέργους και επιβατικό κοινό να απαντήσει ευθέως αν η Ν.Δ., στην περίπτωση που γίνει κυβέρνηση, θα εφαρμόσει τον Νόμο 4482/2017 που προβλέπει δημόσιο φορέα συγκοινωνιών (ΑΣΥΘ).

Να σημειωθεί ότι η Μ. Σπυράκη, που παρουσιάζει ως μονόδρομο την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών βάσει κοινοτικής Οδηγίας του 2007, κατέθεσε ερώτημα στην Κομισιόν για το εάν έχει ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση «για την πορεία της απελευθέρωσης των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, καθώς και ενδεχόμενο σχέδιο για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3.12.2019 και αν συνάδουν οι προσλήψεις με μειωμένο έλεγχο του ΑΣΕΠ σε μία υπό εκκαθάριση και μετασχηματισμό εταιρεία μεταφορών με καλές πρακτικές εξυγίανσης».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αρμόδια επίτροπος κ. Μπουλκ, της απάντησε ότι οι υπηρεσίες της Επιτροπής δεν έχουν ενημερωθεί σχετικά και ότι «το ενωσιακό δίκαιο, και ειδικότερα ο Κανονισμός 1370/2007, δεν διευθετεί το ζήτημα της πρόσληψης προσωπικού από επιχείρηση μεταφορών η οποία βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης ή αναδιάρθρωσης».

Η κοινοτική Οδηγία δεν επιβάλλει ιδιωτικοποίηση

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση της Μ. Σπυράκη ο Στ. Παππάς, χαρακτηρίζει «αδιάβαστους» όσους και όσες παρουσιάζουν ως «μονόδρομο» την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών από το 2019. Και αυτό διότι, όπως τονίζει, «το Άρθρο 4 του Κανονισμού 1370/2007 της Ε.Ε. που επικαλούνται ορίζει ρητά ότι η κάθε κυβέρνηση μπορεί να αποφασίζει να παρέχει η ίδια δημόσιες υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών ή να αναθέτει συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας...». Προσθέτει ότι ο Νόμος 4568/2018 έχει κοινοποιηθεί στην Ε.Ε. και εξαιρεί τη Θεσσαλονίκη, για την οποία υπάρχει ο Νόμος 4482/2017.

"Αντί απειλών, πείτε το σχέδιό σας"

Στο πλαίσιο αυτό, κατηγορεί την ευρωβουλευτή της Ν.Δ. ότι «απειλεί τους εργαζόμενους του Οργανισμού, η θέση εργασίας των οποίων είναι διασφαλισμένη με τον Ν. 4482/2017 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που έβαλε τέλος στο κρατικοδίαιτο σκάνδαλο του ΟΑΣΘ. Απειλεί τους ανέργους, οι οποίοι διά στόματος του εκλεκτού της Ν.Δ. για τον Δήμο Θεσσαλονίκης Νίκου Ταχιάου, δεν θα πρέπει να μετακινούνται δωρεάν. Απειλεί το επιβατικό κοινό, για το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση και οι ιδιώτες μέτοχοι σχεδίαζαν διπλασιασμό στις τιμές των εισιτηρίων» .

Καλεί, τέλος, τη Μ.Σπυράκη, «αντί να εκτοξεύει απειλές για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών, να μιλήσει ανοιχτά για το σχέδιο της Ν.Δ. » για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και να απαντήσει καθαρά στο αν θα εφαρμόσει η Ν.Δ. τον Ν. 4482/2017 που προβλέπει δημόσιο φορέα συγκοινωνιών (ΑΣΥΘ); «Γιατί μας το κρατάει μυστικό; Μήπως έχει δώσει υποσχέσεις σε ιδιώτες;» διερωτάται ο Στ. Παππάς και ενημερώνει την ευρωβουλευτή της Ν.Δ. ότι «για πρώτη φορά στα 62 χρόνια λειτουργίας του Οργανισμού δημοσιεύτηκε, σε δύο εφημερίδες της Αθήνας και δύο της Θεσσαλονίκης, ο ισολογισμός και τα αποτελέσματα χρήσης, τα οποία συνιστούμε να προσέξει διότι τη διαψεύδουν». «Είμαστε πρόθυμοι να την ενημερώσουμε, αφού γνωριζόμαστε άλλωστε, για να μην ξαναπιαστεί αδιάβαστη...» καταλήγει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL