Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τρένο σε μόλις τέσσερις ώρες

Πρώτο ειδικό δρομολόγιο παρουσία του Χρ. Σπίρτζη - Ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή του εκσυγχρονισμένου πλέον δικτύου

Μόλις τέσσερις ώρες θα διαρκεί από τη Δευτέρα η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με το τρένο, καθώς ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή του εκσυγχρονισμένου πλέον δικτύου Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα, κατά τη χθεσινή μέρα πραγματοποιήθηκε ειδικό δρομολόγιο με ηλεκτροκίνητο τρένο μεταξύ των δύο πόλεων παρουσία του Χρήστου Σπίρτζη και των διοικήσεων ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ με αφορμή την ολοκλήρωση των έργων στο εν λόγω τμήμα. Κατά την αναχώρηση από τον Σταθμό Λαρίσης ο υπουργός αναφέρθηκε στις δυσκολίες ολοκλήρωσης, καθώς «ήταν πολύ μεγάλα τμήματα του δικτύου που για δεκαετίες δεν υπήρχαν ούτε χρηματοδοτήσεις, ούτε σε εξέλιξη εργολαβίες. Υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία είχαν εγκατασταθεί πολλά χρόνια πριν και είχαν κλαπεί, οπότε έπρεπε να ξαναμπούν σε λειτουργία και να ανασυνταχθούν».

Κατά τη διαδρομή προς Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών επιθεώρησε ενδιάμεσους σταθμούς, με πρώτο αυτόν στην Οινόη και κατόπιν στην Τιθορέα, όπου σε δηλώσεις του έκανε λόγο για «μια ιστορική περίοδο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο», καθώς, «μετά από πάρα πολλές δεκαετίες ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, στη διπλή σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή». Οι συμπολίτες μας πλέον, πρόσθεσε ο υπουργός, «θα μπορούν με τα υπάρχοντα τρένα, με αυτά που έχουμε, να μετακινηθούν σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, σε τρεις ώρες και τρία τέταρτα περίπου, και με την έλευση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ του γρήγορου τρένου σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο».

Εγκαίνια από τον Αλέξη Τσίπρα

Σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη, η γραμμή την άλλη εβδομάδα θα δοκιμαστεί χωρίς στάσεις, με τα υπάρχοντα τρένα και όταν έρθουν τα γρήγορα τρένα, θα εγκαινιάσει αυτή τη γρήγορη σύνδεση ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «η χώρα αλλάζει τοπίο. Αλλάζει τοπίο στις επιβατικές μεταφορές, αλλάζει όμως τοπίο και στις εμπορευματικές μεταφορές. Μένουνε πολύ συγκεκριμένα έργα να γίνουν τόσο κοντά στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη. Τα συστήματα που για χρόνια δεν λειτουργούσαν, ανατάσσονται και λειτουργούν. Μένουν να γίνουν πολύ συγκεκριμένες παρεμβάσεις για να έχουμε ένα ευρωπαϊκό σύγχρονο δίκτυο του σιδηροδρόμου και στα επόμενα χρόνια ο προγραμματισμός είναι να έχουμε ένα πλήρες δίκτυο από την Πάτρα μέχρι την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις εξόδους της χώρας τόσο προς τη Βόρεια Μακεδονία όσο και προς τη Βουλγαρία, συνδέοντας όλα τα λιμάνια της χώρας με αυτά της Βόρειας Θάλασσας».

Νέοι σταθμοί του προαστιακού στο Κρυονέρι και στον Γέρακα

Νωρίτερα, ο Χρ. Σπίρτζης είχε ενημερώσει τους δημοσιογράφους για τους δύο νέους σταθμούς του προαστιακού σιδηρόδρομου στο Κρυονέρι και στον Γέρακα. Για τον μεν σταθμό Κρυονερίου, ο υπουργός υπογράμμισε ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη και το έργο θα χρειαστεί μόλις ενάμιση χρόνο για την κατασκευή του, ενώ για τον σταθμό στον Γέρακα ενημέρωσε ότι θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός μέσα στο καλοκαίρι.

Στον σταθμό Λιανοκλάδι ο υπουργός είχε μια ευχάριστη συνάντηση με τη μητέρα του βουλευτή Λαμίας ΣΥΡΙΖΑ Απόστολου Καραναστάση, η οποία διατηρεί επί δεκαετίες έναν διάσημο παραδοσιακό φούρνο στο Λιανοκλάδι. Μάλιστα, η μητέρα του Απ. Καραναστάση, ο οποίος ήταν μαζί με τον υπουργό στη διάρκεια του δρομολογίου, είχε τα γενέθλια της, με τον Χρ, Σπίρτζη να τη συνοδεύει στο σβήσιμο της τούρτας για τα 85 της χρόνια!

Στη διαδρομή προς Δομοκό, όπου έκανε νέα στάση για να ελέγξει τα νέα συστήματα τηλεδιοίκησης, ο Χρ. Σπίρτζης επιθεώρησε ακόμη την εντυπωσιακή, κόκκινου και κίτρινου χρώματος, σιδηροδρομική γέφυρα στην Εκκάρα, συνολικού μήκους 404 μέτρων, για την οποία, όπως εξηγήθηκε κατά την επιθεώρηση, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε σιδηροδρομικό έργο η μέθοδος σταδιακής προώθησης μόνο του καταστρώματος. Η εν λόγω γέφυρα παραδόθηκε σταδιακά στην κυκλοφορία από τον Ιανουαρίου του 2018, αρχικά με ντιζελοκίνητους συρμούς, και σήμερα ολοκληρώνεται η απόδοσή του ως πλήρως λειτουργικού τμήματος της γραμμής με ηλεκτροκίνηση.

Παραδίδεται σήμερα ο πρώτος συρμό του μετρό Θεσσαλονίκης

Στη Θεσσαλονίκη, όπου και ολοκληρώθηκε το ειδικό δρομολόγιο, ο Χρ. Σπίρτζης αναμένεται σήμερα το πρωί να παραστεί στην παράδοση του πρώτου συρμού του νέου μετρό Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο της πόλης.

Απάντηση Σπίρτζη στη Ν.Δ.: Δεν υπάρχει καμιά συλλογική σύμβαση επτά ημερών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο υπουργός Μεταφορών δεν παρέλειψε να εξαπολύσει τα βέλη του προς τη Ν.Δ. και τον Κ. Χατζηδάκη, διαψεύδοντας τα όσα διακινήθηκαν από την αξιωματική αντιπολίτευση για συλλογική σύμβαση επτά ημερών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως δήλωσε, «δεν αντέχουμε να ακούμε άλλα ψέματα από τη Νέα Δημοκρατία και τα μέσα που την υπηρετούν. Δεν υπήρχε καμία συλλογική σύμβαση επτά ημερών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θα τα δώσουμε και στη δημοσιότητα. Το αντίθετο, υπήρχε περιορισμός του χρόνου εργασίας των μηχανοδηγών για λόγους ασφαλείας στις πεντέμιση ώρες και με μισή ώρα διάλειμμα. Επομένως, μπορούμε όλοι να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το πώς η Νέα Δημοκρατία προσπαθεί να ξηλώσει το εργασιακό πλαίσιο που έχτιζαν αυτοί τέσσερα χρόνια».

Το νέο δρομολόγιο

Το νέο γρήγορο δρομολόγιο θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων το οποίο θα διανύει σε:

- 3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.

- 4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

Από την Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, θα αναχωρεί στις 6.22 π.μ. και μετά θα υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες (9.22 π.μ., 12.22 μ.μ., 3.22 μ.μ. και 6.22 μ.μ.).

Από τη Θεσσαλονίκη το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, θα αναχωρεί στις 6.27 π.μ. και μετά θα εκτελούνται δρομολόγια ανά τρεις ώρες (9.15 π.μ., 12.15 μ.μ., 3.15 μ.μ. και 6.15 μ.μ.). 

Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο η διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα - Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.

Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα - Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Λάρισα 1 ώρα και 20 λεπτά. 

Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζει ότι η τιμολογιακή της πολιτική παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με την πρώτη θέση να κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση μετ’ επιστροφής) και τη δεύτερη θέση να κοστίζει 45 ευρώ (με 20% έκπτωση μετ’ επιστροφής).

Δείτε όλα τα σχόλια