Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Yπογράφεται σήμερα η σύμβαση για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι

Σήμερα στις 12 το μεσημέρι αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση που προβλέπει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Την σύμβαση θα υπογράψουν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης καθώς και εκπροσώπων της κοινοπραξίας που θα βρεθούν για το λόγο στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στο δημαρχείο Καστελίου.

Υπογράφεται σήμερα η σύμβαση παραχώρησης του έργου, 16 χρόνια μετά την πρώτη κυβερνητική εξαγγελία και αφού μεσολάβησε όλα αυτά τα χρόνια ένα πρωτοφανές “γαϊτανάκι” εξαγγελιών από πλευράς πρωθυπουργών, υποψήφιων πρωθυπουργών και εκάστοτε υπουργών Υποδομών (ή ΥΠΕΧΩΔΕ ή Μεταφορών παλαιότερα). Ήταν Νοέμβριος του 2003 όταν εξαγγέλθηκε για πρώτη φορά, από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Βερελή τότε, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, η δημιουργία νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου.

Η σύμβαση Παραχώρησης του έργου έχει τίτλο, «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού», καθώς περιλαμβάνει και τα έργα των οδικών συνδέσεων.

Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο ενώ αναμένεται να διαρκέσει 5 χρόνια με σκοπό να ξεκινήσει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου την καλοκαιρινή περίοδο του 2023.

Η σύμβαση θα υπογραφεί από την κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited (με 10%). Η συγκεκριμένη κοινοπραξία κατέθεσε και τη μοναδική προσφορά για το έργο, η οποία ανέρχεται σε 480 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τα 850 εκατ. ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του υπουργείου Υποδομών.

Με βάση το σχεδιασμό της κοινοπραξίας, το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου δεν περιλαμβάνει δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλους φορείς. Έτσι το Δημόσιο θα έχει αυξημένο ποσοστό (46%) στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου και μειωμένη χρηματοδοτική συμβολή κατά 40 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την παραπάνω προσφορά, το Ελληνικό Δημόσιο θα ξεκινήσει να εισπράττει μερίσματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του αεροδρομίου, ενώ παράλληλα δεν θα υπάρξει επιβάρυνση για το δημόσιο χρέος, σημαντικός παράγοντας για τα οικονομικά της χώρας. Τα τέλη χρήσης του αεροδρομίου θα ξεκινούν από περίπου 20 ευρώ και μεσοσταθμικά θα περιορίζονται στα 17 ευρώ ανά επιβάτη.

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου Κρήτης που συνίσταται σε όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Αερολιμένα, ο οποίος θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού.

Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος Νομού Ηρακλείου και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό. Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει έναν διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, έναν τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.Προβλέπονται, επίσης, 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη διακήρυξη), δεκαεννέα αίθουσες αναμονής επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη διακήρυξη).

Εντός του αεροδρομίου πρόκειται να αναπτυχθεί και ζώνη εμπορικών χρήσεων (αντίστοιχη με εκείνη που υπάρχει στο «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα) σε έκταση 10 στρεμμάτων.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως «με δεδομένο ότι το έργο θα υλοποιηθεί με το σύστημα της σύμβασης παραχώρησης, αυτό σημαίνει για την Κρήτη μια σημαντικότατη εισροή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, με όλες τις προφανείς αναπτυξιακές και οικονομικές επιπτώσεις».

Παράλληλα «η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα πέντε ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας. Επίσης νέες, εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν όταν αναπτυχθούν οι εμπορικές υποδομές και χρήσεις».

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια